Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausmyrkytyksen oireet, voinko odottaa huomiseen?

Vierailija
15.09.2014 |

Nyt rv 38+3 ja raskausmyrkytykseltä alkaa vaikuttaa. Jalkojen turvotus lisääntynyt nyt parina päivänä selvästi, äsken mittasin verenpaineen ja oli aika hurja 130/90. Mulla oli muutama virtsaliuska neuvolasta saatuna ja siinä proteiini selvästi plussalla. Tosin tuo liuska on ollut mulla kotona ja siis ilman kanssa kosketuksissa jo useamman kuukauden, en tiedä voiko vaikuttaa... Mulla on huomenna iltapäivällä neuvola, voinko odottaa vai pitäiskö soittaa päivystykseen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli paineet 157/118 ennen kun edes lähetettiin äitiyspolille... Olin seurannassa muutaman tunnin ja verenpainelääke laski paineita. Niitä sitten popsin raskauden 4 viimeistä viikkoa, käynnistystä ei tehty koska muita raskausmyrkytyksen oireita ei ollut. Ottaisin sinuna yhteyttä päivystykseen ja menisin näytille varmuuden vuoksi että saat mielenrauhan.

Vierailija
2/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan neuvola perjantaina ja siellä th mittaili verenpainetta jne. paino oli myös noussut edellisesta suht paljon. Pissa oli ok. Mietti että onko raskausmyrkytystä. Sovittiin ettei ole koska mulla oli tiistaille aika saikulle. Illasta alkoi tulla turvotusta ja jalkaan jäi kuoppa. Mietin että soitanko päivystykseen, en soittanut kun olivat joskus että joo ei sulle mikään oo (oli muuten sillonkin jotain) Olin tiistaihin asti ja ottivat mut yllättäen sisään, raskausmyrkytys, ja ripittivät kun en soittanut, olisi pitänyt ehdottomasti ottaa yhtyttä. Mulla oli lievä, onneksi. Lapsi syntyi sitten sektiolla perjantaina. Ei mull eikä vauvalle mitään käynyt, mutta olisi voinut käydä....!

Soita. Raskausmyrkytys voi edetä nopeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä. 130/90 on ihan normaali verenpaine. Ei siinä ole mitään hurjaa. Mutta jos on kerran muita raskausmyrkytyksen oireita, kannattaa toki soittaa synnytyspolille ja kysyä sieltä neuvoa.

Vierailija
4/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:58"]

Minä en oikein ymmärrä. 130/90 on ihan normaali verenpaine. Ei siinä ole mitään hurjaa. Mutta jos on kerran muita raskausmyrkytyksen oireita, kannattaa toki soittaa synnytyspolille ja kysyä sieltä neuvoa.

[/quote]

Riippuu varmaan normalitasosta, jos yleensä on vaikka 115/65 niin onhan se aika paljon koholla.

Vierailija
5/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiitos kannustuksesta. Soitin päivystykseen, mutta käskivät odotaa huomista neuvolakäyntiä. Ja verenpaineta ei kuulemma saa mitata kertaakaan enää tänään :p

Vierailija
6/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne sitten heti, vaikka keskellä yötä, jos oireet pahenee. Älä kuitenkaan turhia hermoile äläkä rasita itseäsi.

Vierailija
7/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mikä on ollut verenpainetasosi raskauden alussa, onko alapaine noussut paljonkin? Onko päänsärkyä, ylävatsakipua tai näköhäiriöitä? Jos ei ole oireita, alapaine on 90 ja 1 + proteiinia virtsassa voit kyllä odottaa huomiseen.

Vierailija
8/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap:lle. Meillä taitaa olla sama laskettu aika :)

Vierailija
9/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu.mene päivystykseen.

Vierailija
10/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla luvuilla mut otettiin iltaaikaan sisään sairaalaan ja synnytys jouduttiin pari pvää myöhemmin käynnistämään jotten minä kuole. Nyt kipin kapin sairaalaan!

Vierailija
11/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis soittaa päivystykseen.

Vierailija
12/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää odottelemaan.

Vierailija
13/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota riskiä, soita päivystykseen. Tilanne voi muuttua hyvin piankin pahempaan. Kannattaa katsoa kuin katua.

Vierailija
14/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksänkympin alapaineella varmaan otetaan jo sisään osastolle, jos proteiinia virtsassa. 

Vierailija
15/15 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään odottaisi vaan soittaisin päivystykseen!