14,5m2 Eirassa 224 000€. Ei kyllä ole mielestäni hintansa väärti.
Ja ei ole muka relevanttia katsoa neliöhintaa, ja parvea ei ole laskettu neliöihin. No ei varmaan koska ei pysty, kun eihän siellä mahdu seisomaan
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viestiketjussa näkyy taas hyvin se, että suuri osa suomalaisista (juntit ja köyhät) elävät kuplassa. He eivät tiedä, miten ahtaasti asutaan ulkomailla. Tukholma, Lontoo, Berliini.
14,5 neliömetrin yksiö (jossa on keittiö ja kylpyhuone) on LUKSUSTA. Tuollainen asunto olisi lottovoitto monelle (lue: miljoonille ihmisille), jotka nyt asuvat erittäin ahtaasti Tukholmassa, Lontoossa ja Berliinissä. Näillä ihmisillä ei ole edes varaa asua yksin, omassa vuokra-asunnossa. Heidän on pakko jakaa asuntonsa muiden ihmisten kanssa (kämppäkaverit), koska suurkaupunkien vuokrataso on erittäin korkea ja asuntopula on niin paha, että kaupungin vuokrakämppää joutuu jonottamaan 5 - 15 vuotta.
Jos ette usko, käykää kysymässä Tukholmasta, Lontoosta tai Berliinistä.
Helsinki ei ole samalla viivalla edellä mainittujen kaupunkien kanssa.
Niin. Entä sitten? Helsinki ei ole yhtä ahtaasti asuttu kaupunki kuin Tukholma, Lontoo ja Berliini. Mutta pointti onkin se, että suomalaisten maailmankatsomus on niin ahdas, että he eivät ymmärrä mitä tarkoittaa "ahtaasti asuminen" kansainvälisellä mittakaavalla Euroopassa.
Onneksi useimmat asuntosijoittajat ovat sen verran fiksuja, että ymmärtävät miniyksiöiden potentiaalin. Erilaiset vuokralaiset (opiskelijat, sinkut, työnarkomaanit) eivät tarvitse enempää tilaa kuin 14,5 neliömetrin yksiön, jossa voi käydä nukkumassa, syömässä ja peseytymässä.
Harmittaako, kun et saa myydyksi?
Erittäin kömpelö provo, mutta vastataan nyt, että joku elämäntapatrolli saa päivän ensimmäisen ihmiskontaktin.
Ei, minä en ole tuon 14,5 neliön kämpän omistaja. Ostaisin kyllä mieluusti sen, mutta joku typerys (amatöörisijoittaja) maksaa varmasti ylihintaa. Itse tinkisin vähintään 25 prosenttia nykyisestä pyyntihinnasta, mutta amatöörit eivät osa tinkiä. Moni yrittää, mutta tinkiminen menee kiukutteluksi. "Jumalauta, mä en tuosta maksa yli X euroa!"
Asennevammaiset amatöörisijoittajat on helppo tunnistaa.
Samankokoisia asuntoja on myyty Kampissa 11 000–13 000 eurolla neliö, Kruununhaassa jopa 15 000 eurolla neliö. Eira ja Kaivopuisto ovat myös erittäin kalliita alueita, joten 15 000 euron neliöhinta on siellä täysin perusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Samankokoisia asuntoja on myyty Kampissa 11 000–13 000 eurolla neliö, Kruununhaassa jopa 15 000 eurolla neliö. Eira ja Kaivopuisto ovat myös erittäin kalliita alueita, joten 15 000 euron neliöhinta on siellä täysin perusteltu.
Ei ole Krunikassa toteutunutta 15000/m2 hintaa. Voihan sitä pyytää niin paljon joo. Ekat kerrokset ja putkirempatkaa ei tunnu varmaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viestiketjussa näkyy taas hyvin se, että suuri osa suomalaisista (juntit ja köyhät) elävät kuplassa. He eivät tiedä, miten ahtaasti asutaan ulkomailla. Tukholma, Lontoo, Berliini.
14,5 neliömetrin yksiö (jossa on keittiö ja kylpyhuone) on LUKSUSTA. Tuollainen asunto olisi lottovoitto monelle (lue: miljoonille ihmisille), jotka nyt asuvat erittäin ahtaasti Tukholmassa, Lontoossa ja Berliinissä. Näillä ihmisillä ei ole edes varaa asua yksin, omassa vuokra-asunnossa. Heidän on pakko jakaa asuntonsa muiden ihmisten kanssa (kämppäkaverit), koska suurkaupunkien vuokrataso on erittäin korkea ja asuntopula on niin paha, että kaupungin vuokrakämppää joutuu jonottamaan 5 - 15 vuotta.
Niin. Entä sitten? Helsinki ei ole yhtä ahtaasti asuttu kaupunki kuin Tukholma, Lontoo ja Berliini. Mutta pointti onkin se, että suomalaisten maailmankatsomus on niin ahdas, että he eivät ymmärrä mitä tarkoittaa "ahtaasti asuminen" kansainvälisellä mittakaavalla Euroopassa.
Onneksi useimmat asuntosijoittajat ovat sen verran fiksuja, että ymmärtävät miniyksiöiden potentiaalin. Erilaiset vuokralaiset (opiskelijat, sinkut, työnarkomaanit) eivät tarvitse enempää tilaa kuin 14,5 neliömetrin yksiön, jossa voi käydä nukkumassa, syömässä ja peseytymässä.
Erittäin kömpelö provo, mutta vastataan nyt, että joku elämäntapatrolli saa päivän ensimmäisen ihmiskontaktin.
Ei, minä en ole tuon 14,5 neliön kämpän omistaja. Ostaisin kyllä mieluusti sen, mutta joku typerys (amatöörisijoittaja) maksaa varmasti ylihintaa. Itse tinkisin vähintään 25 prosenttia nykyisestä pyyntihinnasta, mutta amatöörit eivät osa tinkiä. Moni yrittää, mutta tinkiminen menee kiukutteluksi. "Jumalauta, mä en tuosta maksa yli X euroa!"
Ihan kun se siitä tinkimistavasta jäisi kiinni, raha ratkaisee. Välittäjä välittää tarjoukset, ei suoraan asiakkaalle soitella ja kiroilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ap. mielestäsi hintansa väärti, niin miten olisi se kuuluisa luetun ymmärtäminen.
Tuossa kohteessa ei osteta pelkästään 14.5m2 asuinhuoneistoa, vaan taloyhtiön osakemäärällä omistetaan myös taloyhtiön tontti ja liiketiloja. Ja niiden arvo on moninkertainen, verrattuna asunnon arvoon.
Ai eikö jengi sitä vaan hoksaa, kun myynnissä on edelleen
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin ostaa tuon kaupunkiluukuks, jos käy Helsingissä rilluttelemassa. Ja laittaa Airbnb vuokralle välillä.
t. multimiljonääri Tampereelta.
eikö löytyny ostohousuja, ei ole myyty.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuvista näkynyt, missä se jääkaappi on?
Hetkinen - ei kai vaan kylppärissä pesukoneen vieressä?
Tuo maksaa miltei kaksi kertaa enemmän kuin oma 54 m² kaksioni Vantaan lähiössä, joten ainakin minulle olisi liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaupaksi menee.
menee joskus varmaan joo ja jollakin hinnalla niin kuin melkein kaikki Helsingin kantakaupungin kerrostalohuoneistot.
Hintahan noissa ratkasee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin ostaa tuon kaupunkiluukuks, jos käy Helsingissä rilluttelemassa. Ja laittaa Airbnb vuokralle välillä.
Voisin ostaa ja ostan merkitsevät eri asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa ja ostan merkitsevät eri asioita
No kaikkihan sen "voisi" ja ja millon mikäkin selitys sitten siihen perään..
Tuttu kaava:
Ekaks rehennellään ja sitten selitellään. Mäkin voisin ostaa, mutta ei ole rahaa jee jee
Ihan söpö asunto muuten, mutta tuo matala parvi ahdistaisi ja olemattomassa keittiössä olisi ärsyttävää kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotia tuosta ei saa tekemälläkään. Kyseessä ei ole asunto vaan hyvin pieni varusteltu tila.
Jo pelkästään noiden kuvien katsominen alkaa ahdistaa. Suunnilleen vangillakin on sellissään enemmän tilaa liikkua kuin tuossa "asunnossa". Voi kuvitella mikä tunne olisi jos tuosta erehtyisi vielä tuon yli 200k pulittamaan. Sijainti joo, mutta ei tuo ihmisarvoista asumista ole.