Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matti-Esko Hytösen uusin kolumni:

Vierailija
07.09.2014 |

"Näin elävät varakkaat"

Aika mielenkiintoinen kuvaus, miten  erittäin varakkaat elävät. En tiennytkään, että toimittajan hommilla noin hyvin tienaa. Taitaa rahaa tulla enempi  avovaimon puolelta. Aika surutta rahaa tuntuu menevän, tuntuu aika vieraalta, vaikka itsekin olen suht hyvätuloinen. Lukiko kukaan?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut. Mutta kyllä mulla sellanen käsitys on että pariskunta juhlii, matkustaa ja elää aina ns. ensimmäisessä luokassa. Verotustietoja en nyt jaksa kaivaa. Tuosta avovaimon taustasta en tiedä yhtään mitään, mikä on ammatiltaan tai mistä tulee. 

Vierailija
2/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhaa rahaa" varmasti on. Vaimolla muun muassa jutun mukaan kolme sijoitusasuntoa Helsingin keskustassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun ja olen kuullut Hytösen haastattelun jossa hän mainitsee omistavansa kolmion kampissa ja sen olevan maksettu jo v. 1993. Hytönenhän on eläkeläinen ja saa extraa sitten kirjoittamistaan kolummeista.

Tyttöystävästä en tiedä mitään, mutta jostain hänkin on rahaa tehnyt jos kerta omistaa kolme sijoituasuntoa Helsingin keskustassa.

Vierailija
4/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:48"]

"Vanhaa rahaa" varmasti on. Vaimolla muun muassa jutun mukaan kolme sijoitusasuntoa Helsingin keskustassa...

[/quote]Sitten on viisasti osannut rahansa pistää. Jos on aloittanut asuntosijoittamisen nuorena, niin tuossa iässä 3 sijoitusasuntoa huppupaikalta on jo ihan realistinen lopputulos

Vierailija
5/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisia ihmisiä ei veroteta? Kolme sijoitusasuntoa, huh HUH!! Nekin varmaan rehellisellä työllä, sinnikkyydellä sekä älykkyydellä aikoinaan hankittu? En minäkään usko.

Vierailija
6/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja nauroin kakkaisesti! Ettei vaan Hyttynen elä tyttöystävänsä - niinhän hän haluaa naisystäväänsä kutsuttavan - siivellä. Naisella on sijoitusasuntoja Helsingin keskustassa ja niillä kietaisee varmaan mukavat tienestit. Mitä tehnee työkseen? Hyttynenhän on jo ylittänyt kansaneläkeiän ajat sitten, mutta nainen vaikuttaa aika paljon nuoremmalta.

Kun tuota juttua luin, tuli mieleen paitsi Rädyn puheet myös se, että joko kaikki julkkikset ja wannabeetkin on kaluttu loppuun, kun pitää ruveta omaa profiiliaan nostelemaan.

Vierailija
7/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:53"]

mutta nainen vaikuttaa aika paljon nuoremmalta.[/quote]

Hytönen täytti 71v nainen on häntä 27v nuorempi.

Vierailija
8/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:52"]

Miksi tällaisia ihmisiä ei veroteta? Kolme sijoitusasuntoa, huh HUH!! Nekin varmaan rehellisellä työllä, sinnikkyydellä sekä älykkyydellä aikoinaan hankittu? En minäkään usko.

[/quote]Asuntosijoittaminen on sijoitusmuoto joka tavallaan ruokkii itse itseään. Saat pankista lainaa huomattavasti paremmilla ehdoilla kuin ns. normaali asunnonostaja. Sijoitusasunnoista saaduilla vuokratuloilla makselet lainat pois ja haet uutta lainaa jne. Lisäksi verottaja nimenomaan suosii tällaista "liike"toimintaa aika avokätisestikin. Kaikki asunnon kulut voi vähentää verotuksessa  yms. Ota itse selvää. Kyseessä on erittäin näppärä keino kartuttaa varallisuuttaan, jos on hieman alkupääomaa.

Vierailija
9/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Susanna Idrenilläkin on noita sijoitusasuntoja useampiakin ja muija elää sillä aika leveästi.

Vierailija
10/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tämä naikkonen on ammatiltaan, mutta mistään ei koskaan ole tullut vaikutelmaa, että olisi ainakaan juristi, ekonomi, lääkäri tms..... Jonkinlainen myynti-ihminen kaiketi ( koulutus?) tms?  Voisi satsata uuteen kampaajaan, otsatukka on samanlainen kuin esikouluikäisellä eikä nyt niin hauska kuin ehkä luulee :)

Vierailija
11/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta kuunnella, mutta jos niin tuossa on Hytösen 30min haastattelu, siinä puhuu asunnostaan jne... http://www.radiorock.fi/#!/muu/Mattiesko%20Hyt%C3%B6nen

Vierailija
12/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Marraskuussa Bangkok, vuodenvaiheessa Jamaikaalle, helmikuussa odottaa Karibian risteily"...Aina luksushotelleissa. Kun kevät saapuu Eurooppaan, niin Euroopan  kaupungit kutsuvat: Berliini, Rooma,. Barcelona..."  Vaimo ostelee mitä mieli tekee, viimeksi lentokentältä ostin 3200 euron käsilaukun lahjaksi......

Tuolla matkustusfrekvenssillä ei mitään kovin urakeskeistä hommaa voi tehdä, ei ole edes lomia misssään tuolla mallilla

Vierailija
13/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mammat mammat. Ettekö tosiaan tunnista pakinaa?

Vierailija
14/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:05"]

Voi mammat mammat. Ettekö tosiaan tunnista pakinaa?

[/quote]

4 asuntoa Helsingin keskustassa eivät ole pakinaa vaan faktaa.

Vierailija
15/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En periaatteesta enää klikkaile Hytösen höpinöitä auki, kun vähän tulee sellainen olo, ettei hän jaksa enää käydä hakemassa jutunaiheita edes Teatterin VIP-puolen vessajonosta, ja lähinnä ihastelee tyttöystävän sosiaalisia taitoja (jotka kyllä ainakin minun koulutetussa, kielitaitoisessa noin nelikymppisessä ystäväpiirisissäni on kaikilla). 

Mutta siis MEH:in verotettavat tulot ovat tainneet olla virallisen eläkkeelle siirtymisen jälkeenkin jotain 60 000-70 000 euroa vuodessa. Ottaen huomioon, että lapsiperhearki on eletty 70-luvulla, asunto on maksettu aikoja sitten, eikä hänellä ole edes ajokorttia, autosta puhumattakaan, niin hyvinhän tuo riittää mukavaan elämään. Varsinkin tosiaan jos käsittääkseni työelämässä pikemminkin naisvaltaisella korkeakoulutettujen matalapalkka-alalla oleva tyttöystävä on osannut rahansa sijoittaa niin, että ei tarvitse ajatella matkailuharrastusta haittaavaan työhön hakeutumista. 

Vierailija
16/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis millä ansioilla nämä omaisuudet on hankittu? Mikä on homman clue? Vai onko vain hyväksyttävä että "tasan ei käy nallekarkit"?

Vierailija
17/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:09"]

Mutta siis millä ansioilla nämä omaisuudet on hankittu? Mikä on homman clue? Vai onko vain hyväksyttävä että "tasan ei käy nallekarkit"?

[/quote]aloitapas vaikka lukemalla vastaus nro 9

Vierailija
18/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sijoitusasunnon omaava olisi jotenkin "kultalusikka suussa syntynyt" ?? Minulla on sijoitusasunto hyvällä paikalla ja asun itse toisaalla, mutta velkaa minulla on rutosti molemmista asunnoista. Silti päätin alkaa näin kartuttamaan omaisuutta. Joskus 50-vuotiaana minulla on velaton sijoitusasunto, joka vihdoin tuottaakin jotain.

Palkkani on bruttona 2400e kuussa.

Vierailija
19/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö tämän ketjun kirjoittajat tunnista ironiaa?

Vierailija
20/46 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytösen tulot uusimpien julkisten verotietojen mukaan (2012) yli 80000 vuodessa, eli kuuluu suurituloisimpaan kahteen prosenttiin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä