Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudatatteko ruokaohjeiden maustemääriä?

Vierailija
16.08.2021 |

Itse olen huomannut kokemuksen kautta että monesti saa melkeinpä tuplata määrät tai suolaa ei mainita ohjeessa ollenkaan, minkä huomaa maistellessa ja pakko lisätä vähäsen. Monesti ulkomaalaisilla ohjeilla tehdessä saa luottaa määriin ja tulee maistuvaa. Ärsyttää myös sekin että ainoat mausteet tuntuu olevan mustapippuri, valkopippuri, oregano ja basilika, chilijauhe, paprikajauhe. Haluaisin oppia käyttämään paljon muutakin, mikä ei aina ole helppoa ilman ohjetta. Olen ostellut erikoisempia mausteita, en vaan löydä käyttötarkoituksia niille.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään tuplat, yleensä enemmän.

Vierailija
2/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minä teen hyvää ruokaa ja ohjeissa olevilla määrillä ei hyvää ruokaa synny. Vähintään tuplat on hyvä alku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen rebel.

Vierailija
4/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että muutkin tekee tätä, luulin että olen pilannut makuaistini.

Vierailija
5/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuplaten ainakin - maistellen sitten lisätään, usein laitan muitakin mausteita lisäksi. En kovin usein seuraa orjallisesti muutenkaan reseptejä, haen ennemminkin ideoita kokkaamiseen.

Vierailija
6/6 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan saa monessa reseptissä vähintäänkin puolittaa. Lisäksi monessa reseptissä on turhia mausteita, joilla pilataan sen ruoka-aineen oma maku, riista on tästä oikein hyvä esimerkki. Kerran tein teertä reseptin mukaan, hyväähän siitä tuli, mutta ei se teerelle maistunut. Tuosta noin vuoden jälkeen tein ankkaa reseptin mukaan ja yllätys yllätys, se maistui aivan samanlaiselle kuin tuo em. teeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän