Mitä teitte vkl 70-80 lukujen taitteessa? Osaa ei kait ollut
olemassakaan mutta te jotka olitte jo syntyneet. Itse olin nuori ja lähes joka vkl piti olla menossa jossain kavereiden kanssa. Hauskaa aikaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma että 70-80 lukujen taitteessa ammuttiin raketteja ja syötiin keitettyjä nakkeja sekä perunasalaattia. Niin ja valettiin tinaa. Aikuiset taisivat olla itsekin aika tinassa mutta lapsille oli vaan Pommacia.
Kuvailet uuden vuoden juhlintaa. Samanlaistahan se on vieläkin. Paitsi en tiedä onko Pommacia enää?
Hiekkalaatikolla ainakin ja mitähän sitä on muuta pikkutenavana tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ylioppilaskirjoituksiin ja preppasin lyhyen matikan valinnutta poikaystävääni yo-kirjoituksiin (mulla oli pitkä matikka). Kirjoitin siis 1980. Mutta noin muuten aika paljon tuli vietettyä aikaa poikaystävän ja kavereiden kanssa.
Onko kyseinen poikaystävä vielä kehissä?
Mulla ainakin vaihtunut muutamankin kerran sitten 80-luvun.
Ei ole enää kehissä. FB-kavereita ollaan edelleen.
Se "Sunnuntait 70-80 -luvuilla" on kruunualoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma että 70-80 lukujen taitteessa ammuttiin raketteja ja syötiin keitettyjä nakkeja sekä perunasalaattia. Niin ja valettiin tinaa. Aikuiset taisivat olla itsekin aika tinassa mutta lapsille oli vaan Pommacia.
Kuvailet uuden vuoden juhlintaa. Samanlaistahan se on vieläkin. Paitsi en tiedä onko Pommacia enää?
70-80 lukujen TAITTEESTA olikin kyse ja edellinen hauskasti vastasi kirjaimellisesti. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukion ekalla vuonna 1980. Viikonloppuisin tein kotihommia, kävin hölkkäämässä koirani kanssa ja saunoin. Ja luin paljon kirjoja. Usein pelasin korttia, jalkapalloa tai lautapelejä veljieni kanssa. Minulla oli koulussa yksi kaveri, mutta häntä en nähnyt ollenkaan koulun ulkopuolella. Kotibileissä en käynyt koskaan enkä hengaillut muutenkaan muun nuorison kanssa. Oli kivaa, lähtisin heti takaisin ja eläisin noiden aikojen jälkeisen elämäni ihan toisella tavalla.
Oletpa viettänyt rauhallista nuoruutta. Kuin vanhus. Toisaalta ei varmaan tullut kännimokia?
Kuin vanhus? Ei tuo noihin aikoihin ollut mikään kummallinen elämäntyyli varsinkaan taajamien ulkopuolella asuville. Ei tosiaan tullut kännimokia, kun ensin olisi pitänyt ajaa polkupyörällä toistakymmentä kilometriä taajamanuorison seuraan, tehdä ne kännimokat ja sotkea sitten takaisin.
Opiskeluaikoinani 80-luvun puolivälissä viihdyin itseni kaltaisessa seurassa, ja vaikka joskus - korkeintaan kerran pari kuukaudessa - juotiin alkoholiakin, mokat jäivät tekemättä. Ei vain oltu sitä ihmistyyppiä, joka kerääntyy lösseihin (onko tuo sana enää käytössä?) lipittelemään ja tekemään tyhmyyksiä.
Olen edelleen samanlainen kuin nuorena, viihdyn omissa oloissani. Elämäni eläisen toisella tavalla siinä mielessä, että jotkin valinnat työelämässä osaisin olla tekemättä ja joitakin ihmisiä väistäisin ensi näkemältä.
Discossa jorasin ja dokasin. Yhden illan juttuja oli aika paljon. Jälkikäteen ajatellen liiankin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-80 lukujen TAITTEESTA olikin kyse ja edellinen hauskasti vastasi kirjaimellisesti. -eri
No niin tietenkin. En itse heti tajunnut. Menköön maanantain piikkiin.
Ikävä kuulla. Kenenkään lapsen ei soisi elävän tuommoisessa ympäristössä.