Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kamalaan ylävatsakipuun?

Vierailija
06.09.2014 |

Kuukautiset alkoivat ja jouduin ottamaan Buranaa. Saman tien alkoivat vanhat ylävatsakivut. Heräilen jatkuvasti öisin vatsakipuun eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään. Aiemmin oireet olivat pahat nimenomaan silloin, kun maha oli tyhjä ja syöminen auttoi. Mutta nyt maha saattaa olla kivuton ennen syömistä (kipua on välillä enemmän, välillä vähemmän ja välillä kipu on poissa), mutta syömisen jälkeen kipu tulee taas takaisin ja kestää jonkin aikaa kunnes taas laantuu.

Jonkinlaisia mahahappo-ongelmia ja mahahaavaa ilmeisesti? Mikä näihin kipuihin auttaisi? Olen ollut kaksi päivää ilman Buranaa (muutama päivä oli pakko ottaa sitä kuukautiskipuihin), mutta oireet jatkuvat silti. Onko jotain reseptivapaata lääkettä, joka auttaisi mahahaavaan tai tähän kipuun? Panadol ei minulla auta ollenkaan ja Buranaa ei tietenkään saisi ottaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä vatsa. Mulla jo rautatabletit aiheuttais tuon, puhumattakaan siihen päälle Burana. Närästystä se on. Kova kipu siinä sydänalassa. Voi säteillä selkään. Ja yöllä voi hapot nousta kurkkuun ja suuhun asti (refluksia).

Lopeta rautatabletit heti. Etsit sitten ajan kanssa paremman vaihtoehdon, esim. lisäät rautapitoisia ruokia tai otat nestemäisiä tuotteita kun maha voi paremmin.

Buranaa paremmin vatsa voi kestää jotain muuta kipulääkkettä. Pelkkään kipuun on aivan turha ottaa tulehduskipulääkettä. Panadol Zapp esimerkiksi auttaa kuuukautiskipuihin ja tavalliseen päänsärkyyn eikä ärsytä mahaa. Jos on pakko ottaa Buranaa, sitten joudut ottamaan mahalääkkeen (panto- tai omepratsoli) ennen Buranaa.

Jos käyt apteekissa ota joka tapauksessa myös satsi ome- tai pantopratsolia (Losec, Zolt, yms.) ja Rennietä mahalle. Omepratsolia otat aamulla tyhjään mahaan kuurina sen koko pakkauksen (6 kpl), kunnes tuntuu paremmalta. Rennietä voi pureskella kun tulee akuutti kipu.

Vierailija
22/24 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sappikiviltä. Kipu pääasiassa iltaisin ja öisin. Varsinkin rasvaisen ruuan, hiilihapollisten juomien, alkoholin, kahvin, mausteisen ruuan, omenan, kurkun jne syönnin jälkeen kipeämpi. Yleinen vaiva, joillakin oireilee. Sappirakon poisto ainut apu. Helppo ja lyhyt leikkaus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene heti huomenna lääkäriin ennen kuin oireesi pahenevat. Varaudu siihen, että päivystyksessä sanovat sinun potevan vatsatautia. Älä kuitenkaan anna periksi vaan vaadi kunnon sisäelintutkimukset.

Minulla alkoi sappikivivaivat noin. Ensin oli kipukohtauksia satunnaisesti syötyäni rasvaista ja raskasta ruokaa (joululoma). Sitten kipukohtaukset tihenivät ja pahenivat. Sappirakko oli täynnä sappikiviä.

Vierailija
24/24 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksitauti tai/ja HELIKOBAKTEERI! Sano lääkärille että ottaa tuon helikobakteeritestin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä