Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastelun ja panemisen ero?

termeistätarkka
16.08.2021 |

Yleisesti puhutaan rakastelusta ja panemisesta. Mutta miten ne oikeasti eroaa toisistaan? Miksi ne eroaa toisistaan sillä tavalla kuin eroaa? Jos rakastaa toisiaan, onko se aina rakastelua? Voiko rakastella uutta ihmistä, vaikkei rakastaisikaan vai onko se aina siinä vaiheessa vaan panemista? Mitkä yksittäiset tekijät erottaa rakastelun ja panemisen oikeasti. Itse väitän että olen sinkkuna rakastellut yhden illan suhteissa ja vaikka rakastan nykyistä puolisoani ihan hurjasti, meilläkään ei aina rakastella, vaan se on toisinaan panemista. Mutta edelleen, mikä on se olennaisin nuo kaksi toisistaan erottava juttu, kun itselle se ei ole vielä selvinnyt ihan yksiselitteisesti. Pitääkö rakastellessa toimia jotenkin hitaammin ja aistillisemmin, jotta se täyttää tuon termin tunnusmerkit? Entä panemisessa, miten pitää toimia, jotta se pysyy panemisena, eikä vaan vahingossakaan lipsahda rakastelun puolelle. Entä saako rakastellessa olla kalu anaalissa, jotta se on edelleen rakastelua, eikä lipsahda panemiseksi. Voiko rakasteluun sisältyä panemista? Voiko panemisen tulkita rakasteluksi ja jos voi niin millä edellytyksillä? Miten sitten tuo tulkintaero riippuu sukupuolesta tai iästä (tästä syystä toivoisin vastaajien ilmaisevan myös sukupuolensa ja ikänsä)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan siinä kauheasti eroa tehdä. Panemisesta tai paneskelusta aina puhutaan suorituksen temposta riippumatta. Vaimo toivoo aina sitä intensiivisempää menoa, itse tykkään enemmän hitaammasta tavasta. Mutta 25 vuotta on joka tapauksessa paneskeltu terminologian tai semantiikan haittaamatta.

Vierailija
2/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ajatellut asiaa vuosikymmeniin. Me vaan naidaan. No ehkä joskus kun vedetään pikaiset, jossa vain minä(mies) saan, niin tuskin sitä voi kutsua pikarakasteluksi. Joka päivä kuitenkin hommaillaan. Kai se on rakastelua, koska molemmat pitävät huolta molemminpuolisesta nautinnosta. Ei kai se vauhti tai rajuus siihen vaikuta kumpaa se on.

Yhdessä yli 20v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on eroa, paljonkin.

Rakastelu on kun olen mieheni kans. Se on hellää ja toisen nautinnon hakevaa.

Mutta paneminen, naiminen, se on yleensä vieraan miehen tekemä. Yleensä siinä mies tyydyttää itsensä, ja nai loppuun asti niin että siemenet valuu pillusta. Voisin sanoa että kun olen kimpassa, siinä minut naidaan. Naidaan niin ett pillu on arkana, jopa kipeenä.

Niin kun joskus on ollut, sillee että vaikea kävellä.

Vierailija
4/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasteleminen ja paneminen ovat synonyymeja. Voit käyttää samasta aktista ihan hyvin sanoja "rakastella" tai "panna". 

Niiden ero on tyylissä, jossa yleensä on kyse puhekontekstin tyylistä eikä itse aktista. 

Vierailija
5/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastella voi hyvin ihan ilman panemistakin. Rakastelussa  nainenkin saa orgasmin. Panemisessa ei useinkaan.

Vierailija
6/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne on käytännössä sama asia. Jotenkin vain olen mieltänyt että paneminen on paineiden purkamista ilman tunteita ja toisen huomioimista, mutta rakastelu on yhdyntää semmoisen ihmisen kanssa johon on tunteita ja jota rakastaa. Ainakin me puhutaan aviomieheni kanssa aina rakastelusta ja meillä on molemminpuolinen halu tuottaa nautintoa toisillemme.

Vierailija
7/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen asian niin, että silloin kun sinulla on romanttiset tunteet toista kohtaan, rakastelette. Silloin kun menet esim.Tinder-treffeille/ baariin ja päädyt ensinäkemältä sänkyyn sen toisen kanssa, silloin se on panemista. Et siis tunne toista kovin hyvin siinä vaiheessa vielä. Aktin rytmityksellä ei ole omasta mielestäni mitään tekemistä sen jaottelun kanssa. Panna voi myös hitaasti ja rakastelu oman rakkaan kanssa voi olla myös kiihkeää ja nopeatempoista.

Vierailija
8/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelussa on tunteet mukana molemmin puolin. Siinä ei ole ensisijaisesti mielessä oma laukeaminen. Itse koen siihen kuuluvan suutelua penetraation aikana. Ja kyllä, anaaliseksikin voi olla rakastelua. Itse ainakin pidän sitä rakasteluna etenkin lähetyssaarnaaja-asennossa. Myös ekalla kerralla uuden/tuntemattoman kumppanin kanssa voi olla rakastelua jos molemmin puolin on voimakasta ihastusta ja kiihkoa.

Vierailija
9/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa rakastellaanko, pannaanko, nussitaanko, jylkytetäänkö, puuhaillaanko ym.ym. sama termi ja lopputulos sama, herkillä miedoimmat termit ja karskeilla kovemmat otaksuisin.

Vierailija
10/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eroa rakastellaanko, pannaanko, nussitaanko, jylkytetäänkö, puuhaillaanko ym.ym. sama termi ja lopputulos sama, herkillä miedoimmat termit ja karskeilla kovemmat otaksuisin.

Siis mies panee, nussii, juÿlpyttää naista jotta saa itse.

Jos mies sitten rakastelee saa nainenkin, toivottavasti. Onhan tossa nyt selvä ero.

11/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhantuo sanottu nimissäki. Paneminen on tunteetonta seksiä, panemisen takia. Rakastelua voi tehä vaan rakkaan kans, halu tehä se yhessä. Rakkaan kans voi myös panna mutta panokaverin kans ei voi rakastella

12/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhantuo sanottu nimissäki. Paneminen on tunteetonta seksiä, panemisen takia. Rakastelua voi tehä vaan rakkaan kans, halu tehä se yhessä. Rakkaan kans voi myös panna mutta panokaverin kans ei voi rakastella

Vierailija
13/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen kastiin jaan seksimme:

1. Intohimoinen seksi, jossa laitetaan kaikki temput ja haluamamme mieltymykset kehiin ei kuitenkaan kaikkia toki kerralla. Esim. pukeudun miehen toivomiin asusteisiin ja minä haluan määrätietoisia fyysisiä otteita mieheltä. Valikoima ja yhdistelmät rajattomia.

2. Perus pikapano. Voi olla ohi viidessä minuutissa :D

3. Rakastelu. Hidasta meininkiä ja silmiin katsomista, alan kyynelehtimään katseesta ja sydäntä repii rakkaus siinä hetkessä. Miehen on vaikea ottaa vastaan tämä reaktio, rentoutunut vuosien harjoittelulla koska ei kaikille käänny intensiivinen reaktioni rakkauden ilmentymäksi. Minulle henkilökohtaiseksi rakastelu on lähes irtautuminen ruumiista ja värisen kaikkialta ja en tiedä miten päin olla kaiken tuntemani rakkauden kanssa, saan myös jotain ihmeellisiä orgasmeja jotka kestää vartin kerralla ja olen ihan pihalla kaikesta. Todella kuluttavaa, mutta en halua ilmankaan näitä hetkiä elää.

Vierailija
14/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelussa henkinen yhtyminen on jopa tärkeämpää kuin fyysinen yhtyminen.  Rakastelussa kumppanin orgasmi tekee aivomyrskyn omaankin päähän, vaikka olisi kyse vain nuolemalla annetusta orgasmista.  Sama toisin päin, jos mies saa yhdynnässä orgasminsa niin vaimonkin päässä kohisee ihan yhtä lailla, puhumattakaan että molemmat saa yhdynnässä samaan aikaan.  Tämä siksi että molemmat ovat toistensa sieluissa, sinä minussa ja minä sinussa.  Panemisen kanssa tuolla ole mitään yhteistä.

Vierailija
15/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm…. Kyllä panokaverinkin kanssa voi olla tunnetta ja aitoa välittämistä ja halu tuottaa toiselle mielihyvää. Tai ainakin itse lemppaan sellaiset panokaverit menemään, joiden kanssa en nauti panemisesta. Ja muutaman panokaverin kanssa panemisesta voisi kuvailla jo rakasteluksi. Sellaisia sessioita, joissa on myös henkistä yhteyttä. Vaikea kuvailla sanoin. Mutta tunnetta ja yhteyttä on.

Vierailija
16/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rakastelu on sellaista tunnelmoivaa ja hitaampaa ja ollaan enemmän iholla. Usein meillä hommat alkaa rakastelulla ja loppuu panoon. Eli ensin hidasta, lähestyssaarnaajaa, suutelua, silityksiä ja silmiinkatsomista. Sellaista kaunista, jossa rakkauden aistii. Jos kierähdetään minä päälle tai mies takaapäin, homma muuttuu kovempitahtiseksi panoksi. Joskus voi olla vain pelkästään yhtä lajia, mutta aika usein molempia samalla kerralla.

N42

Vierailija
17/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastella voi vain, kun suhteessa on oikeaa rakkautta. Henkinen ja fyysinen yhteys sulautuvat toisiinsa. Kaikki lähtee rakkaudesta ja kaipauksesta, halusta koskettaa rakastaan ja tuntea hänet kaikilla aisteilla.

Panokin voi olla hyvin tyydyttävää molemmin puolin. Kumppaneiden välillä voi olla tunteita, rakkauttakin, mutta merkittävimmässä roolissa on himo ja fyysinen nautinto.

Pano voi myös olla huono, kuten tiedetään.

Rakastelukin voi keskeytyä tai loppua ennen täydellistä tyydyttymistä, mutta oleellista on kuitenkin vahva onnellisuuden yhteenkuuluvuuden tunne.

Vierailija
18/21 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelussa on aina ihmissuhdekiintymys ja toisesta välittäminen taustalla.

Esimerkiksi maksullisissa naisissa käyminen ei ole rakastelua vaan panemista, vaikka ei naisissa käyminen minusta väärin ole, jos seksipalveluita tarjoava nainen ei ole ihmiskaupan uhri.

Vierailija
19/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea rakkaus ei ole hyvän seksin tae. Toisesta voi välittää paljonkin, taustalla pitkä liitto ja paljon yhteistä.

Seksi voi olla hidasta mutta surkeaa. Hitaus ja välittäminen toisesta ei takaa toisen huomioonottamista seksissä. Jos toinen pelkää kumppanin vartaloa, kädet ja suu ei vaella kumppanin vartalolla, jos vaan halaillaan ja erektion tullessa pannaan, niin ei se mitään rakastelua ole. 

Vierailija
20/21 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastella voi hyvin ihan ilman panemistakin. Rakastelussa  nainenkin saa orgasmin. Panemisessa ei useinkaan.

Just päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi