Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka opettaa kissa avaamaan tassullaan raolla oleva ovi?

Vierailija
06.09.2014 |

Meidän 9kk kissa ei vieläkään ole oppinut vetämään auki tassullaan raollaan olevia ovia. Kissa osaa avata oven toiseen suuntaan eli hyppäämällä ovea vasten ja työntämällä oven auki, mutta vedettävältä puolelta ovea avaaminen ei onnistu. Olemme yrittäneet opettaa esimerkiksi niin, että pidämme kissan tassusta kiinni ja sillä kissan omalla tassulla sitten liikutamme ovea. Myös heiluttamalla leluja oven raosta ja tarjoamalla namia oven toiselta puolelta ollaan yritetty innostaa kissaa oven avaukseen, mutta tämä ei vaan tajua hommaa. Olisi kätevä, jos ei ihan kauhean monta kertaa päivässä tarvitsisi käydä avaamassa kissalle ovia, jos esimerkiksi kylppärin ovi on jäänyt kiinni tai kissa haluaa parvekkeelta takaisin sisälle. Tänäänkin olen avannut kissalle parvekkeen oven semmoiset viitisen kertaa. Kuinka kissaa voisi vielä yrittää opastaa oven vetämiseen auki tassulla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitenkään

kissat on tyhmiä

Vierailija
2/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissat avaa ovet kahvasta, vaikka kukaan ei ole opettanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat ovat oppineet ihan itse.

Vierailija
4/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, en minä ole ikinä opettanut kissalleni mitään paitsi tassun antamista. Ihan itse se on hoksannut avata raollaan olevat ovet. Eiköhän sinunkin oliosi opi ihan itse.

Vierailija
6/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat käpälästä kiinni ja avitat hiukan niin kyllä se sen hoksaa.

Vierailija
7/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan kaikista hyvistä ja avuliaista vastauksista :D Yksi antoi vinkin, jota kerroin jo kokeilleeni ja muista ei ollut mitää apua. Kyllä, uskon että teidän kissanne ovat oppineet ihan itse, mutta se ei auta nyt tässä tilanteessa yhtään. -AP

Vierailija
8/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hoksannut sen jo ajat sitten, mutta ei vaivaudu avaamaan itse, koska sinä teet sen hänen puolestaan. Minunkin kissani ovat oppineet oven avauksen kahvaa kääntämällä, vaikka en ole sitä niille koskaan opettanut.

Vierailija
9/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:25"]Täh, en minä ole ikinä opettanut kissalleni mitään paitsi tassun antamista. Ihan itse se on hoksannut avata raollaan olevat ovet. Eiköhän sinunkin oliosi opi ihan itse.
[/quote]

Mitä vittua tämä turha alapeukutus on tällä palstalla? XD Minun kissani on oppinut kaiken ihan itse, uskokaa pois vaan.

Vierailija
10/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kissa tosiaam sen oven auki saa kunhan et heti mene avaamaan. Taatusti alkaa raapia ja kaapia kun tulee tarpeeksi kovahinku sisälle. Sillä tavalla se oppii.

Vierailija
11/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:32"]Kiitti vaan kaikista hyvistä ja avuliaista vastauksista :D Yksi antoi vinkin, jota kerroin jo kokeilleeni ja muista ei ollut mitää apua. Kyllä, uskon että teidän kissanne ovat oppineet ihan itse, mutta se ei auta nyt tässä tilanteessa yhtään. -AP
[/quote]
Ideana varmaan olikin se, että lakkaa opettamasta. Kyllä se sen oppii.

Vierailija
12/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:33"]

On se hoksannut sen jo ajat sitten, mutta ei vaivaudu avaamaan itse, koska sinä teet sen hänen puolestaan. Minunkin kissani ovat oppineet oven avauksen kahvaa kääntämällä, vaikka en ole sitä niille koskaan opettanut.

[/quote]

Meidän kissa on niin kova herkkujen perään, että jos näytänkin kissalle herkkua oven raosta, niin alkaa kamala itku ja nauku, ja kissa yrittää tunkea tassua oven raosta saadakseen herkun, mutta ei vaan tajua avata sitä. Jos sitä herkkua tekee niin paljon mieli, niin luulisi, että se avaisi sen oven saadakseen namin. -AP

Vierailija
13/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:35"]

Kyllä kissa tosiaam sen oven auki saa kunhan et heti mene avaamaan. Taatusti alkaa raapia ja kaapia kun tulee tarpeeksi kovahinku sisälle. Sillä tavalla se oppii.

[/quote]

On tämäkin kokeiltu. Viimeksi tänään yritetty. Naukui sisälle ehkäpä puolisen tuntia ja välillä tunki tassua oven raosta, mutta emme reagoineet kissaan mitenkään. Lopulta luovutti ja meni parveketuolille istumaan. Ehkä kissa on vaan vähän yksinkertainen. -AP

Vierailija
14/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että joku opettaa tämän taidon, kissa tekee jos huvittaa... Meillä kissa osaa avata suljetunkin oven (pakko muistaa pistää vessan ovi lukkoon tai tulee pitämään seuraa). Eli ihan omasta uteliaisuudestaan opetteli.

Vierailija
15/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa ei enää tee niin. Se on kerran loukannut etutassunsa niin pahasti ettei enää selvästikään halua ottaa riskiä että joku löisi oven kiinni ja tassu jäisi väliin. Kissamme on siis älykäs koska osaa varoa! Kissan älykkyys on hyvin erilaista kuin koiran, suosittelen kirjaa Kissako tunteeton?.yhdeksän kissamaista tunnetta..Erittäin hyvä teos kissan kanssa eläville tai niistä kiinnostuneille!

Vierailija
16/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle puolelle ovea ja jollain lelulla yrität saada kissan luoksesi.kyllä varmasti avaa oven kun näkee lelun livahtavan. Tai herkkupalan!

Vierailija
17/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 19:32"]Mene toiselle puolelle ovea ja jollain lelulla yrität saada kissan luoksesi.kyllä varmasti avaa oven kun näkee lelun livahtavan. Tai herkkupalan!
[/quote]tai ruokakuppi oven toisellepuolelle niin että näkee sen. Muutama toisto

Vierailija
18/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on heikkolahjainen ja helposti periksi antava kissa. Onhan meissä ihmisissäkin sellaisia.

Vierailija
19/19 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli joskus kissa joka osas avata kaappienkin ovet. Oli kiva tulla joskus kotia kun jauhot, makaronit ja muut kuiva-aineet oli pemistetty lattialle. Myös vetolaatikot oli auki ja kaikki lastat oli ympäri kämppää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme