Miksi YLE:n uutislähetyksissä kuvataan niiden loppuvaiheissa toimittajien, meteorologien keskinäisiä jutusteluja ja kävelemisiä pois studiosta jne.?
Kommentit (27)
Hämmästyttää kummastuttaa pientä jalankulkijaa
Voi kauhia, siellä näytetään kuvaa studiosta lähetyksen jälkeen, ihan hämmästyttävää.
Kuvaajat eivät voi tarkkaan tietää, koska toimittaja lopettaa puhumisen. Olisi tönkköä katkaista, jos olisikin tulossa vielä jotain. Samoin meille näytetään ennen lähetyksen alkua toimittajaa, joka on valmiina aloittamaan.
Tätä tehtiin jo 60-luvun lopulla. Jonnet ei vaan muista.
Aikanaan se oli vaan MTV:llä, mutta käytäntö levisi jossain vaiheessa YLEllekin, kun halutaan olla vähän vapaamielisempiä ja siten tavoitella kaikkea yleisöä.
Mun mielestä se on just paras osuus.
Oi niitä aikoja, kun niin ei tehty.
Ennen kaikki oli paremmin. Silloin näytettiin, kun uutistenlukija kokosi paperit pöydältään yhteen ja hakkasi ne takaisin nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikki oli paremmin. Silloin näytettiin, kun uutistenlukija kokosi paperit pöydältään yhteen ja hakkasi ne takaisin nippuun.
Joo, se oli ihan kiva lähetyksen lopetustapa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja pelkästä ilmeestä näki, että hän ajatteli ylevästi Kekkosta tuonkin hetken.
Ei mitään tyhjännaurajia.
Enemmän aamu-uutisissa ärsyttää se, että kun haluaisi nähdä säätiedotuksen, niin toimittaja ja meteorologi jäävät jaarittelemaan sen säätaulun eteen niitä näitä. Että mua sieppaa!
Tällä yritetään hämätä salaliittoteoreetikot uskomaan, ettei kyseessä ole lavastus, vaan uutiset todella toimitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän aamu-uutisissa ärsyttää se, että kun haluaisi nähdä säätiedotuksen, niin toimittaja ja meteorologi jäävät jaarittelemaan sen säätaulun eteen niitä näitä. Että mua sieppaa!
Nehän on ihan mukavia jutustelutuokioita ja niistä saa usein vielä lisää tietoa siihen perusselostuksen päälle.
Mä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tällä yritetään hämätä salaliittoteoreetikot uskomaan, ettei kyseessä ole lavastus, vaan uutiset todella toimitettiin.
😂
Uutistenlukija haastattelee meteorologia ja sitten samat jutut uudestaan meteorologilta.
Miksi täytyy säätä ennustaa moneen kertaan, kyllä katsojalle riittää yksi ennustus eikä
turhia höpinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Uutistenlukija haastattelee meteorologia ja sitten samat jutut uudestaan meteorologilta.
Miksi täytyy säätä ennustaa moneen kertaan, kyllä katsojalle riittää yksi ennustus eikä
turhia höpinöitä.
Sepä se kun niissä on usein muutakin. Ja tuo sitä ihmisläheisyyttä. Muuten toiminta voisi vaikuttaa turhan lohkotulta ja erilliseltä.
Pointti on siinä että ihmiset ihmettelevät täällä sitä.