Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työkkäri kohtelee nykyisin teitä?

Tsinga
15.08.2021 |

Kiinnostaa. Itse jäin eläkkeelke ansiosidonnaisen kautta keväällä. Sitä ennen soiteltiin työkkäristä että onko töitä haettu jne n kolmen kk välein ja myös pistettiin pakkohakemaan paikkoja, joihin oli 25-vuotiaita maistereita tyrkyllä. Yli 60-vuotiasta ei todellakaan huomioitu. En edes kuvitellut.
Osallistuin myös siihen aktiivimalliin pakosti ja makselin 4 % :ia työkkärirahoista, tuohon aikaan peruspäivärahasta. Tungin itseni väkisin työllistymispalvelun kautta kunnalle, jolloin keräsin ansiosidonnaisen kasaan.
Työhaluja kyllä olisi ollut monta vuotta, mutta pääkaupunkiseudulla siivousfirmatkaan eivät vanhaa akateemista palkkaa. Eikä edes kykene raskaisiin töihin enää.
Miten tilanne nyt? Vieläkö soitellaan ja käsketään valmennuksiin ja löytämään urapolkuja?
Hieman huvitti omalla kohdallani koko sirkus, koska kysymys oli siitä että vanhaa akkaa ei kukaan palkkaa. Mutta sitä ei saanut sanoa työkkäriin. Piti olla vain menossa positiivisena töitä hakemaan ...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolet nuorempi ja ollut kohta vuoden työtön, työkkäristä ei ole kuulunut mitään. Kuntakokeiluun siirrettiin keväällä, sieltäkään ei ole kuulunut mitään. Ehkä sitten kun vuosi alkaa olla täysi? Ehkä jo ensi viikolla? Olen siis erittäin tyytyväinen ettei sieltä hiillosteta.

Vierailija
2/18 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakien mukaan toimitaan. Esitetään ja haetaankin töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut laitettiin kuntakokeiluun ja sen jälkeen olen saanut puhelinaikoja ammatinvalintapsykologille. Yhtään työpaikkaa en ole hakenut 2013 jälkeen.

Vierailija
4/18 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puolet nuorempi ja ollut kohta vuoden työtön, työkkäristä ei ole kuulunut mitään. Kuntakokeiluun siirrettiin keväällä, sieltäkään ei ole kuulunut mitään. Ehkä sitten kun vuosi alkaa olla täysi? Ehkä jo ensi viikolla? Olen siis erittäin tyytyväinen ettei sieltä hiillosteta.

Sama kokemus. Lisäksi ensimmäinen asiallinen virkailijakokemus työkkäristä liki kymmeneen vuoteen. Fiksu nuori mies oli. Kuntakokeilu myönsi palkkatuen.

Vierailija
5/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kuntakokeilu?

T. Tuleva työtön

Vierailija
6/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistamalla ja painostamalla. Sairas koirakin saa piikin mutta minä en saa. 

Vierailija
7/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ensimmäistäkään yhteydenottoa kuntakokeilusta. Viimeksi asioin työntekijän kanssa vuonna 2015, eikä sen jälkeen ole ollut mitään.

Vierailija
8/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut siitä, ettet joutunut hiillostettavaksi.

Se oli kamalaa. Alkoi pitkään jo odotella sitä soittoa ja tsempata itseänsä siihen ettei nyt taas menisi täräyttämään jotain sen tyylistä, että turha mun on hakea tän ikäisenä. Opettelin siis vastailemaan lyhytsanaisesti ja vähän huokaillen ja nöyrästi.

Ap

Vierailija
9/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni asioinut työkkärin kanssa, joten ei kohtele mitenkään. Olen ihan itse hankkinut työni ja aina niitä on riittänyt.

Vierailija
10/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistolta on siirretty kuntakokeiluun eli en edes kelvannut te-toimistolle 😀

Vierailija
11/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistamalla ja painostamalla. Sairas koirakin saa piikin mutta minä en saa. 

Sama kokemus. Tulee olotila että itse hankkiuduin työttömäksi (näin ei ollut), joten tunge nyt j-lauta sinne työmarkkinoille vaikka millä tavalla kunhan tunget. Työkkäri ei siinä auta. Työkkäristä sai muuten joskus ihan työpaikkojakin, siis välittivät niitä. Takavuosina. Nyt vain soitellaan ja ahdistellaan.

Vierailija
12/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää kuntakokeilu nyt sitä, että sut työnnetään esim arkistoimaan jotain ja mitään sen kummempaa ei löydy? Kunnan työntekijät katsoo vinoon eikä edes tervehdi? Kauanko se kestää? Siis työkkäristä tuli kunnan murhe tavallaan?

Vierailija
13/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden välein soittelevat ja päivitellään työnhakusuunnitelmaa. Tarjosivat jotain 16-tuntia-viikossa- työpaikkaa ja työnantaja oli selittänyt te-toimistolla täyttä tuubaa ja väitti mun kieltäytyneen, eli kahden kuukauden karenssi pätkähti. Hieno laitos.

Vierailija
14/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää kuntakokeilu nyt sitä, että sut työnnetään esim arkistoimaan jotain ja mitään sen kummempaa ei löydy? Kunnan työntekijät katsoo vinoon eikä edes tervehdi? Kauanko se kestää? Siis työkkäristä tuli kunnan murhe tavallaan?

Tarkoittaa että sinua kiusaa te-toimiston sijaan kunnalliset toimijat. Käytännössä työttömänä ollessani minulle ei ole vielä puolessa vuodessa selvinnyt, mikä tässä tilanteessa olisi minun kannaltani toisin kuin aikaisemmin, kun vastuutyöntekijäkin on minulla edelleen sama kuin ennen kuntakokeilua.

Vierailija
15/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa että sinua kiusaa te-toimiston sijaan kunnalliset toimijat. Käytännössä työttömänä ollessani minulle ei ole vielä puolessa vuodessa selvinnyt, mikä tässä tilanteessa olisi minun kannaltani toisin kuin aikaisemmin, kun vastuutyöntekijäkin on minulla edelleen sama kuin ennen kuntakokeilua.

Siis mikään ei muutu oikeastaan? Maksaako kunta nyt sitten entisen työkkäritädin liksan vai mikä on ero, jos vastuuhenkilökin on sama? Mulle ei valkene. Ja edelleen kiusataan soittelemalla ja patistamalla hakemaan töitä ja päivittämään sitä työnhakusuunnitelmaa. Onko kaikki vain sanahelinää ja tulojen/menojensiirtoa?

Vierailija
16/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että olen onnentyttö, kun pääsin ulos tästä teatterista. Kukaan ei nyt ole virkansa puolesta ahdistelemassa. Eläke on surkea, mutta ei tarvii odotella jonkun kiristäjän puheluja enää.

Mä ihan oikeasti ahdistuin ja pelkäsin, että mut ehditään työntää vielä jollekin veen työllisyyskurssille tai harjoitteluun. Tuntui alentavalta vanhalle ihmiselle.

Ap

Vierailija
17/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mukavammin nyt kun virkailija vaihtui. Edellinen oli vanha ja katkera tapaus, joka uhkaili joka välissä karenssilla. Nykyinen kuuntelee ja ymmärtää myös terveydellisen tilanteeni.

Vierailija
18/18 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitetallaa n. 4 kk välein.... Aina tehdään sama suunnitelma. Olen 30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi