Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityispedagogiikan perusopinnot, tutustumiskohteet?

Vierailija
06.09.2014 |

Päätin tehdä aikani kuluksi erityispedagogiikan perusopinnot avoimessa yliopistossa ja heti ekaan kokonaisuuteen kuuluu 4 vierailua. Mistä ihmeestä keksin 4 käyntikohdetta, etenkin kun olen päivätyössä enkä siis ehdi esim. mihinkään koululle erityisopettajaa tms. haastattelemaan? "Keskustelupalstalla" ihmiset tuntuvat olevan joko työttömiä, hoitovapaalla, vuorotyössä jne kun suunnittelevat käyntejä eri paikkoihin keskellä päivää...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutustuin oman lapsen puheterapiaan, erityisnuorten musiikkiopiston konserttiin(oli illalla) erityislasten äitien keskusteluryhmään (sunnuntaina) oman lapsen päiväkodissa olevaan erityisryhmään . Eli hyödynsin oman lapsen erityisyyden:)

Vierailija
2/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaako nää opinnot sun ammattitaitoa tai liittyykö millään tavalla siihen? Siinä tapauksessa kannattaa kysäistä työnantajalta olisiko mahdollista käyttää päiväsaikaan pari tuntia kerrallaan tuohon. Jos ei, ei kait auta muu kuin kesälomalla hoitaa nämä tutustumiset. Joku näistä varmaan onnistuu illallakin. Ota vaikka yhteyttä opintosihteeriin, luulisi hänen osaavan neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa järjestöissä on toimintaa iltaisin ja viikonloppuina.

Vierailija
4/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyin käymään muualla päiväsaikaan, mutta lastenkodissa vierailin illalla.

Vierailija
5/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailut pitää olla suoritettuna parin kuukauden sisällä! Sehän tässä se iso ongelma onkin. Tietyllä tavalla liittyy mun alaan, mutta ei niin paljon että voisin (tai edes haluaisin!) olla pois töistä. Lisäksi käsitykseni siitä, että opiskelu on tosi lapsi/peruskoulupainotteista vahvistui. Mua kiinnostaisi enemmän nuorten aikuisten ja aikuisten "vaikeudet", mutta kai nämä perusjutu on ensin kökittävä läpi ennen kuin ehkä voisi ajatella opintojen jatkoa ja sitä myöden "erikoistumista". No, täytyy googlailla oman alueen järjestöjä ja keksiä jotain. Kiitos vinkeistä! Ap.

Vierailija
6/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin Helsingissä Hero-keskuksessa, tein lyhyen sijaisuuden erityispäiväkodissa, kävin erityis-oppimateriaalikeskuksessa (oisko ollut jossain Kalasataman metroaseman lähellä...?).

Herossa on ainakin paljon iltaluentoja.

Vierailija
7/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:34"]

Mä kävin Helsingissä Hero-keskuksessa, tein lyhyen sijaisuuden erityispäiväkodissa, kävin erityis-oppimateriaalikeskuksessa (oisko ollut jossain Kalasataman metroaseman lähellä...?).

Herossa on ainakin paljon iltaluentoja.

[/quote]

Ai niin, nyt muistan neljännen. Olin samana syksynä sijaisena eräällä koululla ja seurasin siellä yhden päivän koulupsykologin ja psykologian opettajan toimintaa.

Vierailija
8/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, olisiko vielä vinkkejä? Ensi viikolla on kai pakko alkaa tehdä asian eteen jotain... Ap

Vierailija
9/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oman kiinnostukseni pohjalta. Minä kävin aikanaan mm. näkövammaisten keskusliitossa, joka on siis ihan aikuisiakin varten.

Miten tarkat työajat sulla on? Onko työpaikan lähellä jotain sopivaa kohdetta eli voisitko käydä ensin aamulla tutustumassa johonkin käyntikohteeseen ja mennä sen jälkeen töihin.

Vierailija
10/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oman kiinnostuksesi pohjalta.

Vierailija
11/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko jokin kehitysvammaisten harrasteryhmä? Mä olen käynyt (muissa yhteyksissä) esim. kehitysvammaisten tanssikerhossa ja cp-vammaisten uintiryhmässä, aikuisia ryhmiä molemmat.

Entä jokin kehitysvammaisten asuntola, perhekoti tms. tai fysioterapeutti joka on erikoistunut vaikkapa vaikeavammaisten kuntouttamiseen.

Mistä päin etsit kohteita?

Vierailija
12/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko sisupartiolaisten toimintaan tutustuminen tähän tarkoitukseen? He ainakin toimisivat ilta-aikaan.

Vierailija
13/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on oltava joka aamu viimeistään klo 9 ja pois pääsen aikaisintaan klo 15. Nyt on edessä kuukausi, jolloin on paljon hommia, joten en todellakaan voi (tai siis edes halua) olla pois. Työpaikka on myös vähän syrjässä ja hieman hankalien kulkuyhteyksien päässä, eli esim. Helsinkiin menee lähemmäs tunti.

Noista uusista vinkeistä Näkövammaisten keskusliitto ja Celia-kirjasto kuulostavat hyvältä. Siis jos sinne pääsee ihan yksinkin eikä tarvotse ryhmää. Jonkun sopivan jutun löysin Herosta, joten eiköhän nuo 4 paikkaa saa jotenkin kaavittua kasaan. Oman mielenkiinnon mukaan niitä ei kyllä voi valita vaan on mentävä sinne minne pääsee :(

Vierailija
14/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodit, vastaanottokeskukset tms on auki varmaan muulloinkin kuin toimistoaikoina. Paha arvella kuinka paljon joustoa teillä niissä on. Joku hyvin innokas erityisopettaja saattaa suostua haastatteluun myös muuhunkin aikaan, jos osaat mainostaa ajatuksesi hyvin. Kun sinua kiinnostaa isommat, niin ehkäpä otat yhteyttä jonkin lukion tai ammattikoulun opeen/erityisopeen? Entä miten järjestöt? Mielenterveysseura? Ja jos kerran töihin meno on yhdeksältä, niin jonkun kanssa sopii tapaamisen kahdeksaksi?

Vierailija
15/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä lisävinkeistä, joita oli ehtinyt tulla edellistä viestiä kirjoittaessani. Aamulla en ehdi sopia mitään tapaamista, sillä työmatkakin on jo 30min. Harrastusryhmät ilmeisesti käyvät, jos niissä on vetäjänä joku "erityispedagogisen koulutuksen" saanut. Mutta näistä teidän ehdotuksista löytyy varmasti vaaditut 4 paikkaa, suurkiitos! Lisäideoita saa tietenkin vielä antaa. Ap

Vierailija
16/16 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin erityispedaa avoimessa ja kävin samalla kojlunkäynninavustajan kurssia..... kurssi järkkäsi kaikki tutustumiset kurssin laskuun ja kurssiaikana, pyysin vaan nimen siihen toiseen paperiin että olen käynyt :)
Ei tietysti auta ap:ta, mutta kunhan kerroin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä