Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvan kanssa kotiin sairaalasta

Vierailija
15.08.2021 |

Minulle tehdään luultavasti suunniteltu sektio istukan paikan takia. Minua mietityttää, että miten
pääsen sairaalasta kotiin vauvan kanssa. Minulla on turvakaukalo mutta en saa nostella mitään leikkauksen jälkeen. Minulla ei ole ketään ystävää/ perheenjäsentä lähellä, joka voisi tulla meidät hakemaan. Jos otan taksin niin saako turvakaukalon sinne ilman telakkaa? Miten saan vauvan taksiin ja sieltä pois? Nämä kaikki asiat huolettavat minua ja olisin kiitollinen jos jollain on antaa jotain tietoa. Kiitos.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalon voi kiinnittää ihan turvavyöllä, telakka on periaatteessa ihan turha.

Muihin en osaa vastata, mutta saisitkohan neuvoja neuvolasta.

Vierailija
2/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat taksin ja pyydät kuskin hakemaan osastolta asti, ilman saattajaa ei leikkauksen jälkeen pois edes pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalo pyörätuoliin osastolla. Pyydät taksikuskin nostamaan sen autoon ja autosta pois.

Vierailija
4/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kaukalon saa vöillä kii, telakka on vaan siks että kiinnitys käy nopeammin ja helpommin.

Vierailija
5/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
6/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit sitä lasta kotona hoitaa?

Vierailija
7/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootin esittäminen on yleisintapa trollata.

Vierailija
8/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni pitää olla joku saattaja, yksin ei voi lähteä. Miten sä ajattelit kaupassa käydä ym. kun sektion jälkeen ei voi kauppakasseja nostella.

Vierailija
9/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit sen kaukalon kanssa kävellä taksille ja laittaa sen viereesi. Pyydät vain sairaalasta kunnon kipulääkkeet ennen kotiutumista /  otat jo sairaalaan mennessä mukaasi omat kipulääkkeet. 

Kevyt kaukalo ei paljon paina ja lapsikin sen kolmisen kiloa vain. Ja et nosta sitä maasta vaan sängynpäältä jne. ja taksimiestä voit pyytää auttamaan. 

Itse tulin taksilla kotiin sektion jälkeen ja hyvin meni. Eniten sitä itse arasteli sitä haavaa ja kipua.

Vierailija
10/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylkkäsen Konstan jälkeläisiä

Vierailija
11/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit sen kaukalon kanssa kävellä taksille ja laittaa sen viereesi. Pyydät vain sairaalasta kunnon kipulääkkeet ennen kotiutumista /  otat jo sairaalaan mennessä mukaasi omat kipulääkkeet. 

Kevyt kaukalo ei paljon paina ja lapsikin sen kolmisen kiloa vain. Ja et nosta sitä maasta vaan sängynpäältä jne. ja taksimiestä voit pyytää auttamaan. 

Itse tulin taksilla kotiin sektion jälkeen ja hyvin meni. Eniten sitä itse arasteli sitä haavaa ja kipua.

Itse en olisi sektion jälkeen nostellut vauvaa kaukalossa enkä varsinkaan nostanut sinne auton takapenkille. Tuskinpa niin teit sinäkään.

Vierailija
12/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat nostaa vauvan painon verran. Pääset kai ns. Kela-taksilla kotiin, mutta kysy tosiaan neuvolasta tai sossusta näistä palveluista tai sitten suoraan tunnetuilta taksiyhtiöiltä, että kuski nostaa/kiinnittää vauvan autoon ja ottaa pois, kenties kantaa sulle kotiin asti. Monilla takseilla saa tilauksesta sen kaukalon. Taksit tekee paljon muutakin kuin ajaa, kun asiasta vaan sopii ja sopiva kuski löytyy.

Vierailija
13/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaat taksin ja pyydät kuskin hakemaan osastolta asti, ilman saattajaa ei leikkauksen jälkeen pois edes pääse.

Kyllä sieltä osastolta pääsee pois ilman saattajaa, kun lähtö tarkastukset sekä lapselle, että äidille on tehty, Jos lähtö ei onnistu jommasta kummasta ilmenneen syyn vuoksi, ei se saattaja siinä asiaa paranna.

Vierailija
14/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee esiin osastolla, jolloin mukaan otetaan osaston sosiaalityöntekijä.

Tilanteeseesi etsitään ratkaisu palavereissa ja keskusteluissa. Yksi varteenotettava vaihtoehto kohdallasi on Ensikoti.

Vierailija
15/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pylkkäsen Konstan jälkeläisiä

Taitaa olla jotain muuta rotua.

Vierailija
16/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä osastolta pääsee pois ilman saattajaa, kun lähtö tarkastukset sekä lapselle, että äidille on tehty, Jos lähtö ei onnistu jommasta kummasta ilmenneen syyn vuoksi, ei se saattaja siinä asiaa paranna.

Sektion jälkeen ei pidä nostaa mitään vauvaa painavampaa. Vauva kaukalossa on painavampi kuin pelkkä vauva eikä tätä kyllä sektion jälkeen jaksa punnertaa autoon.

Muutenkin tarvitaan joku auttamaan ruokaostosten kanssa ja muussa arjessa, koska niitä kauppakasseja ei pidä nostella Itse edes ulko-ovelle jätettynä.

Vierailija
17/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kuskit saa vapaaehtoisesti valita kyydittävät ja itse olen saanut erikoistilauksissa innokkaita ja auttavaisia kuskeja, jotka tietävät miten toimia.

Vierailija
18/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen ei pääse pois ilman saattajaa, itse sektiossa ollut.

Vierailija
19/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tulee esiin osastolla, jolloin mukaan otetaan osaston sosiaalityöntekijä.

Tilanteeseesi etsitään ratkaisu palavereissa ja keskusteluissa. Yksi varteenotettava vaihtoehto kohdallasi on Ensikoti.

Tämä oli hyvä pointti, jos ei ap pysty järjestämään asioitaan, eikä pärjää.

Vierailija
20/117 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko pitänyt miettiä ennen, kuin päätit yh:ksi ryhtyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi