Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi lähteä yksin matkustamaan New Yorkiin niin osaisitko ongelmitta sinne?

Vierailija
15.08.2021 |

Minä en osaa.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin lentokapteeniin. Niillä on kovat pätevyysvaatimukset.

Vierailija
82/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole aika matkustaa mihinkään.

Ja miksi minun pitäisi olla kiinnostunut mitä joku helvetin kotirouva on asiasta mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä Nykiin matkustamisessa on vaikeaa?:D

Kun en osaa kunnolla englantiakaan. Helvetin iso lentokenttä varmaan New Yorkissa, eksyisin jo sinne.ap

No mene johonkin ryhmämatkalle, niinhän ne juntit on aina matkustaneet vaikkei osaa kun savoa.

Vierailija
84/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mennyt Pariisiin yksin. Ikinä ennen en ollut ulkomailla käynyt.  Enkä osaa hyvin kieliäkään. Hyvin selvisin matkasta. Kaverini luo olin menossa joka silloin asui siellä.

Vierailija
85/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä haasteellista tuo lentokentällä toimiminen kun ekaa kertaa lähdin minnekään. Kohde oli sattumoisinkin juuri NY. Hotelli oli ihan kuudennen avunuen kulmassa, joten keskustassa oli helppo suunnistaa (ja minulla oli hyvä karttakirja). Mutta jättimäiset lentokentät ovat helvettiä.

Ja tuo on muuten totta, että siellä kysellään kaikkea, otetaan kasvokuvat, sormenjäljet, pitää täytellä lomakkeita jne. Näin siis vuonna 2005, että nykyään on varmasti paljon vielä tarkemmat systeemit.

Vierailija
86/97 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kanootilla pitäisi lähteä Atlantin yli Nykiin, niin en kyllä osaa.

Vierailija
87/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa käydä jos mahdollista ja nähdä New York. En ole kokenut matkustaja ja suuntavaisto huono. Tilasin netistä matkan v. 2008 ja asuimme 10 pv Manhattanilla hotellissa. Kyllähän se vähän pelotti/jännitti lähteä mutta ajattelin että nyt mennään ja aina on taksit olemassa jos eksyy. Kivoissa paikoissa tuli käytyä siellä ja minun pikku pelastukseni oli se että poika osasi niin hyvin englantia ja osasi myös niin hyvin liikkua siellä että siinä ei kerinnyt aina jäädä näyteikkunoita tuijottelemaan:)

Vierailija
88/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin. Ottaisin lähimmän lentokoneen ja laskeutuisin jonkun pilvenpiirtäjän kylkeen.

Vierailija
89/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä? Vaikein rasti on päästä Helsinki-Vantaan kentälle. Sitten vaan menet koneeseen ja hemmetin monen tunnin jälkeen olet New Yorkissa. Siis olettaen, että hommasit lipun. Mikä oli vaikeaa?

Jos se lennon hankinta on erityisen hankalaa, niin on kai matkatoimistoja edelleen olemassa? Sieltä hommaat palveluna koko paketin.

Tai pyydät naapurin teiniä hommaamaan netin kautta kaikki tarvittavat liput, aikataulut, hotellin ym. Maksat sille parikymppiä palkaksi.

Vierailija
90/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa käydä jos mahdollista ja nähdä New York. En ole kokenut matkustaja ja suuntavaisto huono. Tilasin netistä matkan v. 2008 ja asuimme 10 pv Manhattanilla hotellissa. Kyllähän se vähän pelotti/jännitti lähteä mutta ajattelin että nyt mennään ja aina on taksit olemassa jos eksyy. Kivoissa paikoissa tuli käytyä siellä ja minun pikku pelastukseni oli se että poika osasi niin hyvin englantia ja osasi myös niin hyvin liikkua siellä että siinä ei kerinnyt aina jäädä näyteikkunoita tuijottelemaan:)

Luin ensin, että "10 v Manhattanilla hotellissa". Ihmettelin, että onpa kumma provo tai sitten heeeelvetin pitkä loma. Miten joku jaksaa olla 10 vuotta hotellissa    :D

Vierailija
91/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäriö iski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin, että "10 v Manhattanilla hotellissa". Ihmettelin, että onpa kumma provo tai sitten heeeelvetin pitkä loma. Miten joku jaksaa olla 10 vuotta hotellissa    :D

Hahaha, olimme 10 vrk siis 10 päivää.

Vierailija
92/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Kokemusta on ja olen lentänyt myös Losiin yksin, vaihdot oli mennen tullen Lontoossa, joka on mielestäni esim Nykin JFK:tä sekavampi…

Vierailija
93/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa. Kokemusta on ja olen lentänyt myös Losiin yksin, vaihdot oli mennen tullen Lontoossa, joka on mielestäni esim Nykin JFK:tä sekavampi…

Heathrow siis.

Vierailija
94/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä Nykiin matkustamisessa on vaikeaa?:D

Kun en osaa kunnolla englantiakaan. Helvetin iso lentokenttä varmaan New Yorkissa, eksyisin jo sinne.ap

Siellä on useita lentokenttiä.

Kokonaista 2 kappaletta joista toisessa operoidaan vaan kotimaan lentoja.

Kolme. JFK, Newark ja LaGuardia.

Newark on New Jerseyssä.

Newark on New Jerseyn puolella, mutta lasketaan New Yorkin metropolialueen lentokentäksi. Star Alliance lentää usein tänne, esim Sas, Lufthansa, United. Toki ne käyttää myös JFK:n kenttää, joten kannattaa olla tarkkana mistä paluulento lähtee. Laguardianin kentältä lähtee lähinnä vain maan sisäisiä lentoja.

Vierailija
95/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tässä ihan lentokoneella, vai uimalla välietapit ja maata pitkin kävellen? Että mikä eksyttää.

Vierailija
96/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Matkustajalentokoneiden navigointilaitteiden käyttö on minulle vierasta.

Vierailija
97/97 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet noin arka etkä osaa englantia, ehkei NYC ole ihan paras kohde sinulle. Kyllä yksin matkustaminen vaatii aika reipasta asennetta ja rohkeutta selvittää moninaiset tilanteet, mihin matkoilla useimmiten joutuu. Todennäköisesti selviäisit, mutta nauttisitko omasta epävarmuudestasi. Tai parastahan olisi jos tulisit voittajana takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan