Olisiko sinusta loukkaavaa jos miesystäväsi sanoisi sinulle: Oot kaunis, ainakin minun mielestä"
Kommentit (80)
Tarkoittaa, että hänen mielestään et ole yleisesti ottaen kaunis, mutta hänelle mieluisa. Tyhmästi sanottu, mutta ei se tarkoita, että se. Takia pitäisi heti toinen lempata.
Kysyisin vielä että millaisessa tilanteessa tuo näkemys esitettiin? Millaista sanaton viestintä tilanteessa oli ja oliko jotain mitä pystyit päättelemään siitä? Olitko itse aloitteellinen asian kanssa vai lipsautettiinko tuo näkemys jonkun muun keskustelun yhteydessä? Vaikuttiko mies keskittyneeltä ja sanansa harkitsevalta vai liittyykö lausahduksen sanomiseen tiettyä huolimattomuutta? Onko teillä ollut ongelmia kommunikoinnissa ja toistenne ymmärtämisessä aiemmin, ja voisiko siitä päätellä jotain? Pystytkö vielä palaamaan asiaan miehen kanssa tarkentavien kysymysten merkeissä?
En ole mikään draamakuningatar, mutta minunkin mielestäni tuo "ainakin..." kalskahtaa loukkaavalta ja turhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuvailisitko sanatonta viestintää, mitä tilanteeseen liittyi? Voisiko siitä päätellä, oliko kehu vai loukkaus?
Voi luoja teitä! Voin vain kuvitella, kuinka raskasta olisi elämä av-mamman kanssa. :D
Kukas sinä olet sitten täällä palstalla?
Av-pappa? Av-muunsukupuolinen?
Av-pappa on pois laskuista, koska hän kertoo, kuinka raskasta olisi elää av-mamman kanssa.
Tai sitten ei ole ydinperhettä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin vielä että millaisessa tilanteessa tuo näkemys esitettiin? Millaista sanaton viestintä tilanteessa oli ja oliko jotain mitä pystyit päättelemään siitä? Olitko itse aloitteellinen asian kanssa vai lipsautettiinko tuo näkemys jonkun muun keskustelun yhteydessä? Vaikuttiko mies keskittyneeltä ja sanansa harkitsevalta vai liittyykö lausahduksen sanomiseen tiettyä huolimattomuutta? Onko teillä ollut ongelmia kommunikoinnissa ja toistenne ymmärtämisessä aiemmin, ja voisiko siitä päätellä jotain? Pystytkö vielä palaamaan asiaan miehen kanssa tarkentavien kysymysten merkeissä?
No katsottiin televisiota sylitysten ja hän sitten katseli minua ja sanoi noin. Ei siinä muuta kummempaa juttelua ollut. ap.
Kyllähän se haisee loukkaavalta imartelulta, jos rumaa aletaan kauniiksi kehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsottiin televisiota sylitysten ja hän sitten katseli minua ja sanoi noin. Ei siinä muuta kummempaa juttelua ollut. ap.
Tuohan on tosi suloista! Älä etsi mitään piilomerkityksiä, en usko kehua tahallisena piikkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten oli kyllä omituinen "kehu". Pelkkä "oot kaunis" olisi todellakin ollut se mihin lause olisi pitänyt lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuvailisitko sanatonta viestintää, mitä tilanteeseen liittyi? Voisiko siitä päätellä, oliko kehu vai loukkaus?
Voi luoja teitä! Voin vain kuvitella, kuinka raskasta olisi elämä av-mamman kanssa. :D
Kukas sinä olet sitten täällä palstalla?
Av-pappa on pois laskuista, koska hän kertoo, kuinka raskasta olisi elää av-mamman kanssa.
Tai sitten ei ole ydinperhettä.
Tai sitten hänen siippansa ei ole av-mamma?
Olihan tuo nyt ihan tarpeeton tuo "ainakin mun mielestä..." Mikä pointti jos halusi oikeasti kehua?
Alan ymmärtää tästä ketjusta miksi jotkut miehet eivät tykkää osoittaa rakkautta.
Kauneudesta. Jokainen varmaan osaa itse arvioida ulkonäkönsä. Minulle on jotkut miehet sanoneet, että olet kaunis. Minusta se on ihan hauskaa, vaikkei totta olisikaan. Vähän ajattelisin, että oliko nyt tarpeellista sanoa, että olet kaunis, ainakin minun mielestäni. Minusta siinä nyt liikaa mietittäisiin, että olenko kaunis vai en.
Ja voin kertoa, että olen aika tavallisen näköinen. Voihan noita lauserakenteita miettiä vaikka tässä ihan huvikseen vaikka aikansa kuluksi Tuskin täällä kukaan nyt niin tosissaan ottaa.
Kun rakastaa tai välittää toisesta, hän on kaunis vaikka ei muiden mielestä olisikaan.
Ihan sama onko aloitus trolli vai ei, tällaisia kommentteja silti tehdään.
Ihanaa että on mies jolta ei tarvitse kuulla tällaisia epämääräisyyksiä ja piilopiikkejä. Neggingiähän tuo on. Joko kehutaan tai sitten ei kehuta. Naisen ulkonäköä ei ole pakko ottaa ollenkaan puheeksi.
Olisiko se sitten parempi jos sanoisi suoraan, että et ole kovin kaunis?
Oot normaalipainoinen, ainakin mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun rakastaa tai välittää toisesta, hän on kaunis vaikka ei muiden mielestä olisikaan.
Hahaa, no ei ole kaunis. Ei saa olla naiivi.