Olisiko sinusta loukkaavaa jos miesystäväsi sanoisi sinulle: Oot kaunis, ainakin minun mielestä"
Kommentit (80)
Omituinen tapa sanoa, miksi ei voi vaan sanoa että oot kaunis?
Okei eli miehesi mielestä olet nätti, mutta se riitä vaan jostain syystä haluaisit olla nätti kaikkien miesten mielestä.
En tajua.
Sä oot sen näköinen mitä olet ja olisit tyytyväinen että edes miehesi tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydin tässä on se, että miesystäväsi pitää sinua kauniina.
On niin epäselvästi sanottu, että kuulostaa enemmän huolimiselta tai tyytymiseltä.
Häikäistyi niin Ap:n kauneudesta, että meni sanat sekaisin.
"Ainakin mun mielestä..." lauseeseen liittyy jo sisäänleivottuna se ajatus että sanojan mielestä moni muu ei ole samaa mieltä - tai sellaisen kuvan hän välittää sanoillaan sille kohteelle. Ei ole ok.
Aina voi ja kannattaa loukkaantua.
Olisi. Näyttäisi että mies pitää vain jonain objektina jossa tärkeintä on ulkokuori
Ap, kuvailisitko sanatonta viestintää, mitä tilanteeseen liittyi? Voisiko siitä päätellä, oliko kehu vai loukkaus?
Teoreettinen kysymys, kukaan mies ei ole ikinä sanonut minua kauniiksi. Vain naisilta olen muutaman kerran saanut aiheesta kommentteja.
Aloitus on taas av:n vanhan tutun kirjoittajan kirjoittama ja sitä ei kannata ottaa todesta.
Jos asiaa kuitenkin ajattelee muuten, niin mielestäni tuo olisi ihan mukavasti sanottu. En minä loukkaantuisi asiasta ollenkaan, mutta luultavasti purskahtaisin iloiseen nauruun, jos mieheni niin sanoisi. Nauraisin aidosti hyvällä mielellä ja sanoisin jonkun molempia naurattavan vitsin tuosta ainakin minun mielestäni -kohdasta. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilusti yli 20 vuotta ja heittelemme molempia naurattavia juttuja usein.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuvailisitko sanatonta viestintää, mitä tilanteeseen liittyi? Voisiko siitä päätellä, oliko kehu vai loukkaus?
Voi luoja teitä! Voin vain kuvitella, kuinka raskasta olisi elämä av-mamman kanssa. :D
En loukkaantuisi, mutta en pitäisi kivana tapana esittää asia. Tuo on tietynlaista horjuttamista, että kehutaan mutta siihen kuitenkin sisältyy pieni piikki tai muu jutun vesittävä elementti. Jotkut harrastavat sitä horjuttamista ihan tietoisestikin.
Tässä nyt kuitenkin tietenkin kokonaistilanne ratkaisee, mitä on puhuttu aiemmin ja miksi tämä lause tuli tällaisenaan ulos suusta. Miksi ei pelkkä suora kehu?
No minä loukkaantuisin tuosta. Olis mieluummin sanomatta yhtään mitään. Minulle tuo tarkoittaa että ”muiden mielestä et ole kaunis mutta minä siitä huolimatta olen huolinut sinut”.
Mies on tykästynyt ulkonäköösi. Sen siitä voi päätellä.
Aina on syytä loukkaantua. Olisi pitänyt sanoa että olet kaunis kaikkien maailman miesten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on av:n vakihullun kirjoittama, ei mikään todellinen juttu. Vakihullun kirjoittamat aloitukset tunnistaa helposti. Usein ne ovat juuri tuollaisia "mies sanoi minulle" tai "kuulin kun miehen kaveri sanoi minusta" -juttuja, joissa sankaritar pahoittaa mielensä. Ei niitä kannata ottaa todesta. :)
Minusta tuo olisi suloista. Juuri sellainen kehu mitä mieheltä voi odottaa. Ei ne ajattele mitään takamerkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen kysymys, kukaan mies ei ole ikinä sanonut minua kauniiksi. Vain naisilta olen muutaman kerran saanut aiheesta kommentteja.
Minusta taas naisten kehut ovat paljon parempia kehuja! Ne tulee luonnostaan eikä niihin sisälly mitään takaa-ajatuksia. Nainen siis olen itsekin. Miesten kehuista en ole koskaan välittänyt, enpä niitä ole juuri saanutkaan, mutta en ole edes kaivannut.
Olisin onnellinen, jos minua sanottaisiin kauniiksi. Mikä Sinulle riittäisi?
Olisi loukkaavaa, koska toisen ulkonäköä ei koskaan kommentoida jos ei erikseen pyydetä.