Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät ilman kaasoa ja bestmania. Onnistuuko?

Vierailija
29.08.2006 |

Onko kellään kokemusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni selviää hyvin ilmankin. Ainoa, missä tarvittiin apua, oli autokyydit. Kyydit kampaamoon, kirkkoon, juhlapaikalle. Siihen voi kysyä ketä tahansa.

Vierailija
2/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- me valitsimme hääpaikan ja tilasimme sinne tarjoilun ja somistuksen

- vanhemmat järjestivät bändin

- me hankimme omat asut ja sormukset

- me sunnittelimme, painatimme ja lähetimme kutsut

- kävimme kukkakaupassa ja valokuvaajalla

....ja sitten kaikki juhlittiin

Mitään leikkejä tms. emme järjestäneet, vaan ohjelma oli vapaa. Ihmiset pistivät itse pystyyn erilaisia tanssileikkejä, pitivät spontaaneja puheita, ryyppylaulattivat toisiaan jne. Hauskaa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaista pelleilyä minun mielestäni.

Vierailija
4/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. häälahjojen kuljetus pois hääpaikalta (jos niitä ei voi turvallisesti sinne jättää) oli minusta kiva delegoida jollekulle muulle, samoin tarjoilijoiden kanssa asioiminen. Ei sen tietysti tarvi olla virallisesti nimetty kaaso tai bestman, vaan esim. järjestelyvastaava tms.

Vierailija
5/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehdannut kysyä ketään kaasoksi. Paras ystävä asuu ulkomailla ja kaikki suomessa asuvat ystäväni ovat tosi kiireisiä. Osa on myös toiminut kaasoina monta kertaa ja tuntuu, että se ei ole heille enää kivaa.

Päätin siis selvitä itse ja delegoin pikkujuttuja tasaisesti eri ihmisille, jotta vastuu ei painaisi ketään liikaa.

Kaasoa olisin tarvinnut kutsujen askartelussa mm. Siitä tuli tosi iso työ, kun miestä ei se puoli paljon kiinnostanut ja itse väkersin niitä iltaisin väsyneenä ja se oli kamalaa pakkopullaa. Olin siinä vaiheessa ihan kypsä koko häihin.

Lisäksi olisi ollut mukava suunnitella jonkun kanssa esim. kattausta. Mieheni kanssa menen naimisiin, mutta kun häntä ei vain kiinnosta kukat ja kutsut. Hän on ollut innoissaan bändin valinnassa, kuljetuksissa, juomissa, ohjelman aikataulutuksessa yms.

Mutta olisi ollut mukava jakaa jonkun kanssa kampauksiin ja muuhun kauniiseen liittyvät asiat. Nyt ne olivat minulle vain kauhea riesa ja stressi.

Olin myös etukäteen ajatellut, etten itsekään välitä mistään teemaväreistä, mutta kas kun juhlat lähestyivät rupesin miettimään, että on outoa, jos on kutsunut ison määrän juhlaväkeä syömään hyvää ruokaa ja sitten ei olekaan mitään kukkia ja koristeita. Ne tuli sitten viime tipassa pakosta mukaan. Olisi ollut ihana jakaa tämä asia jonkun ystävättären kanssa.

Vierailija
6/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaa vai ostaisiko kuitenkin kaupasta/painattaisi/teettäisi/antaisi juhlapaikan vastuulle ja nauttisi juhlapäivästään uuvuttamalla itseään sitä ennen ihan loppuun. Ja pahimmillaan vielä kinastelemalla töiden jakamisesta tulean puolison/kavereiden/lähisukulaisten kanssa.

Vierailija
7/7 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpari haluaa ehdottomasti tehdä kaiken itse (koska ovat mielestään tosi hyviä siinä), jotta saavat juuri MEIDÄN NÄKÖISET häät!

No jokainen tyylillään. (Ei ne häät kuitenkaan paljon eroa toisistaan...)

En ymmärrä kaasojen ja bestmanien ylikuormittamista, mutta ainakin itselleni tuli hyvä mieli, että oli joku jonka kanssa (muun kun oma mies) pohtia asioita ja vähän värkkäilä hauskoja juttuja.

On myös joku joka koordinoi polttarit. Jos ei ole kaasoa ja bestmaniä tai heidän rooli on jotain tavallisesta poikkeavaa, niin polttareiden järkkääminen saattaa hankaloitua... kokemusta on... kun morsian halusi järkätä itselleen polttaritkin... sotkuhan siitä tuli.

Summasummarum. Jos ette halua kaasoa ja bestmaniä, niin ette tarvitse, mutta miettikää haluatteko polttarit ja jos haluatte, niin kuka ottaa niistä vastuun...

ps. itsestäni on aina hauskinta mennä juhliin, joiden tekemiseen on päässyt jotenkin osallistumaan. ihan vaan vaikka pienesti. tuntuvat heti paljon mukavimmilta, kun mennä täysin valmiiseen pöytään. näin voi tuntea moni ystävännekin. pyytäkää pieniä juttuja useammalta ihmiseltä.