Lapsi taas sortunut huumeisiin
Täysi-ikäinen jo, mutta ei äidin huoli mihinkään katoa. Ihan kunnossa oli kun tänään nähtiin pitkästä aikaa, mutta nolona kun oli sortunut. Arvasin asian kyllä, soitellaan päivittäin ja kuulen äänestä kun hän valehtelee tai on aineissa.
Miksi tämäkin tapahtui just mulle? Eikö jossain oikeasti olisi jotain ihanaa ja kaunista tarkoitettuna juuri minulle siksi että ansaitsisin sen?
Jossain on ihmisen henkisen kestokyvyn äärirajat ja luulen että olen nyt aika lähellä niitä rajoja
Kommentit (25)
Raskaita aikoja sulla. Oma sisko myös käyttää ja äiti on ihan loppu. Yritän tukea äitiä minkä itse jaksan. Siskoon en enää oikein jaksa pitää yhteyttä kun en jaksa ainaista valehtelua ja petoksia. Jos joskus haluaa eroon aineista niin sitten taas eri asia. Voimia sulle.
Osallistuthan seuraavaan kannabis vapaaksi -miekkariin?
Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävät ja poika oli ystäväni perheen kautta osa elämääni. Muistan hänet iloisena vesselinä, joka keräsi elokuussa pihan viinimarjapensaat tyhjiksi ja rakasti lennättää kirjavasta silkkipaperista rakentamaansa leijaa. Pojan tulevaisuus näytti kirkkaalta... Koulu sujui hienosti, poika rakasti tarinoita historiasta ja kaukaisten maiden eläimistä. Muistan kuin eilisen sen kauniin alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa pelata koulun jälkeen videopelejä ja lähteä hieman vanhempana kiertämään Eurooppaa. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Pojasta saisi joku ihana tyttö vielä hienon poikaystävän! Pojan vanhemmilla ei ollut varaa mopoon tai mopoautoon, joten yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta, kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Poika varttui ja tultiin vuoteen jolloin lukio alkoi, hänestä tuli muutoksen seurauksena hiljainen ja varautunut. Poika opiskeli edelleen yhteiskuntaoppia loistavin arvosanoin, mutta ilo hänen silmistään oli kadonnut. Olimme huolesta suunniltamme... Laitoimme toiveen armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön vaikutukseen, kenties poika tarvitsi ainoastaan uusia ympäristöjä. Poika pääsikin ensimmäisellä hakukerralla opiskelemaan valtio-oppia, mutta palattuaan kesäksi kotiin opiskelu vuoden jälkeen, seurasi romahdus... Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...
Jospa lähtisit puhumaan lapselle siitä että hänen ois aika hankkiutua hoitoon, etkä vaan kehtaisi valittaa, jokaisella on omat ongelmansa, ei niitä kukaan saa valita.
Vierailija kirjoitti:
Joo en tosiaankaan. Suunnittelen kostoa tekemällä voodoonukkeja huumemyyjistä
Kannabiksesta sanoi aloittaneensa, joskus monta vuotta ennen kun jäi käytöstä meille vanhemmille kiinni ja viranomaisille
Voi vee tätä elämää taas.
- ap
Mihin huumeeseen hän sortui?
Meinaan että onko kannabis, psykedeeli vai mikä? Korvauslääkehoitoa tarvitseva jolloin tuettuun asumispalvelutaloon kannattaa hakea asumaan missä valvontaa?
Tunnetko/tiedätkö hänen seuraa jossa liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Jospa lähtisit puhumaan lapselle siitä että hänen ois aika hankkiutua hoitoon, etkä vaan kehtaisi valittaa, jokaisella on omat ongelmansa, ei niitä kukaan saa valita.
Hoidot on kokeiltu jo, pahensi ongelmaa.
Sinä siis kiellät minua kirjoittamasta vapaalla foorumilla mieltäni painavasta aiheesta? No selvä! Osaan trollauksenkin niin jatkanpa sitten sillä niin saatte hömppätositeeveetä ja julkkiksia ja muuta sontaa roppakaupalla. Sopiikin tälle palstalle paremmin kuin oikean elämän asiat. Ps. Toivon sinun kompastuvan koiranulosteeseen
Etsivä nuorisotyö
Vamos
Noihin yhteyttä alkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en tosiaankaan. Suunnittelen kostoa tekemällä voodoonukkeja huumemyyjistä
Kannabiksesta sanoi aloittaneensa, joskus monta vuotta ennen kun jäi käytöstä meille vanhemmille kiinni ja viranomaisille
Voi vee tätä elämää taas.
- ap
Kannabiksesta osa siirtyy ns. kovempiin aineisiin, koska kannabispäihtymys on hyvin mieto alkoholiin verrattuna, ja jos kannabikselta huumeena odottaa enemmän "potkua" kuin alkoholilta, niin kyllä siihen pettyy suuresti. Ja jos rikollisella on muitakin aineita kaupan, niin kyllähän niitä aina väkisinkin joku kokeilee.
Ja huumeita taas kokeillaan pääsääntöisesti humalassa, eli alkoholi on porttihuume huumeisiin.
Kaikki ei aina ole vanhempien ja kasvatuksen syy. Joskus on kuitenkin unohdettu opettaa lapsille miten asioita tulisi käsitellä. Ihmisillä on eri syitä käyttää päihteitä, eikä käytön syy ole aina puutteellinen kyky käsitellä asioita. Tämä tulee kuitenkin syyksi siinä vaiheessa kun päihteestä tulee ongelma.
Mitkä syyt johtivat käytön aloittamiseen? Miksi siitä tuli tapa? Onko halua lopettaa? Mitkä syyt ovat vahvempia käyttää kuin lopettaa? Mitä eri asioita voidaan tehdä, muuttaa ja kokeilla, että päihteiden käytön tarve jää pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis kiellät minua kirjoittamasta vapaalla foorumilla mieltäni painavasta aiheesta? No selvä! Osaan trollauksenkin niin jatkanpa sitten sillä niin saatte hömppätositeeveetä ja julkkiksia ja muuta sontaa roppakaupalla. Sopiikin tälle palstalle paremmin kuin oikean elämän asiat. Ps. Toivon sinun kompastuvan koiranulosteeseen
Tällä kertaa vikaa voi löytyä myös kasvatuksesta.
Mitä tarkoittaa "sortunut huumeisiin"?
Tuokin voi olla niin eri tasoista loppujen lopuksi.
Pahimmillaan itsensä piikittämistä kovilla aineilla 3 kertaa vuorokaudessa, lievimmällään jotain kannabiksen polttelua silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Meinaan että onko kannabis, psykedeeli vai mikä? Korvauslääkehoitoa tarvitseva jolloin tuettuun asumispalvelutaloon kannattaa hakea asumaan missä valvontaa?
Tunnetko/tiedätkö hänen seuraa jossa liikkuu?
En kysynyt tarkemmin, jotain piikitettävää. Oletan että amfetamiini . Nyhjää yksin kämpillä ja istuu koneella, ei liiku juuri missään. Paitsi töissä
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "sortunut huumeisiin"?
Tuokin voi olla niin eri tasoista loppujen lopuksi.
Pahimmillaan itsensä piikittämistä kovilla aineilla 3 kertaa vuorokaudessa, lievimmällään jotain kannabiksen polttelua silloin tällöin.
Ollut kuivilla muutamia kuukausia taas ja jälleen sortunut . Kovia huumeita, piikitettäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis kiellät minua kirjoittamasta vapaalla foorumilla mieltäni painavasta aiheesta? No selvä! Osaan trollauksenkin niin jatkanpa sitten sillä niin saatte hömppätositeeveetä ja julkkiksia ja muuta sontaa roppakaupalla. Sopiikin tälle palstalle paremmin kuin oikean elämän asiat. Ps. Toivon sinun kompastuvan koiranulosteeseenTällä kertaa vikaa voi löytyä myös kasvatuksesta.
Usko tai älä, mutta kotikasvatuksessa ei ole tässä tapauksessa moitteen sijaa. Olen opettanut lapseni myös puolustamaan itseään dissaajia ja ylemmyydentuntoisia besserwissereitä kohdatessaan eikä siinä mielestäni ole mitään vikaa.
Normaali keskituloinen keskiluokkainen perhe ja peruskasvatus.
Kerrotko sille että alkaa palautella varastamiaan tavaroita rahoja koruja kenkiä vaatteita .....narkkarit varastaa huumerahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko/tiedätkö hänen seuraa jossa liikkuu?En kysynyt tarkemmin, jotain piikitettävää. Oletan että amfetamiini . Nyhjää yksin kämpillä ja istuu koneella, ei liiku juuri missään. Paitsi töissä
Ei se aina ole vanhempien syytä, eli ei kannata syyttää itseään liikaa. Multa menehtyi kaksi kaveria huumeiden takia, kun olin 17-18v. Toisen olin tuntenut ala-asteelta asti ja toinen oli uudempi tuttavuus, mutta ihan mahtavia tyyppejä olivat ja todella surullista. Ehkä siinä oli jotain irrallisuuden ja ulkopuolisuuden kokemusta molemmilla taustalla? En tiedä aiheuttivatko huumeet mt-ongelmia vai toisinpäin.
Nykyäänhän ilmeisesti huumeidenkäyttö on tavallisempaa kuin ennen, etenkin nuorten keskuudessa.
Minkä alan töitä pystyy tekemään, vaikka käyttää piikkihuumeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko/tiedätkö hänen seuraa jossa liikkuu?En kysynyt tarkemmin, jotain piikitettävää. Oletan että amfetamiini . Nyhjää yksin kämpillä ja istuu koneella, ei liiku juuri missään. Paitsi töissä
Subutex todennäköisesti sitten.
Jos Helsingistä niin esim. Apua voi käydä päiväsellä hakemassa avoimet ovet-periaatteella Symppis-päivätoiminnasta. Sellainen Itiksen kauppakeskuksen kyljessä, toinen niiden toimipisteistä mm. Hakaniemessä.
Tässä yksi syy olla hankkimatta lapsia. Loppuelämän murhe. On minullakin lapsi, alkoholisti on hän. Se on niin surullista ja kauheaa tämä äidin kohtalo.