Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielistelijä vai suoraan sanoja?

Vierailija
15.08.2021 |

Kumpi on pahempi? Sellainen, joka miellistelee ja nuoleskelee vai sellainen joka sanoo suoraan asiat.

Mielistelijä vai suoraan sanoja?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijään ei voi luottaa.

Vierailija
2/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijä on usein juuri se joka sitten takanapäin haukkuu tai puhuu pas...aa koska hänellä ei itsetunto riitä sanomaan dessäpäin mitä mieltä on vaan hänen täytyy olla aina samaa mieltä muiden kanssa. Mielistelijäpersoonilla on usein mt ongelmia koska he eivät tule kuulluksi vaan joutuvat esittämään kokoajan jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijä mielin kielin olija on usein katala, koska se ei ole välttämättä todellinen luonne vaan opittu tapa jolla milistelijä kokee saavuttavansa haluamansa tahtotilan.

Tällaisten ihmisten kanssa on haastavaa olla missä tahansa koska heidän todellista ajatteluaan ei tiedä. Tai voi joutua tilanteisiin että kun tällaiseen henkilöön luottaa niin eipä aikaakaan kun se kolahtaa omille kintuille.

Oman kokemukseni mukaan ovat myös usein niitä takanapäin paskanpuhujia, koska heillä ei vaan ole itseluottamusta sanoa asioiden todellista kantaa päin naamaa. 

Siviilielämässä heistä pääsee helposti eroon mutta työpaikalla heitä on siedettävä ja pitää opetella vaan pelaamaan heidän peliään ....ja varomaan.

Vierailija
4/38 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaimmat tapaukset olleet mielistelijöitä, mutta on pari suoraansanojaakin, ovat siis avoimesti k*sipäitä. Heistä kuitenkin voi heti nähdä tämän ja karttaa. 

Olen oppinut karttamaan myös mielistelijöitä. Uuden tuttavuuden ylenmääräinen mielistely on minulle iso varoitusmerkki. 

Vierailija
5/38 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu suoraansanoja. Suoraan sanojalla En tarkoita kiusaaja, kiusaaminen ei ole suoraa toimintaa vaan taustalla muut syyt kuten kiusaajan heikko itsetunto.

Mielistely on oksettavaa ja todella epärehellistä toimintaa useimmiten.. 

Vierailija
6/38 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoja, joka osaa sanoa ASIALLISESTI suoraan, eikä töksäyttele.

Vierailija
7/38 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoja, joka osaa sanoa ASIALLISESTI suoraan, eikä töksäyttele.

Edit; Siis mielistelijä on pahampi kuin asiallinen suoraan sanoja. Sen sijaan en voi sietää henkilöitä, jotka töksäyttelevät ja ovat pomottelevia.

Vierailija
8/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeä kanta porukoilla tähän.

Mulla on eräs tuttu joka on taatusti joku tällainen ihme mielistelijä ja jotenki sellanen yli positiivinen ja yliempaatikko, hän käyttää paljon sellasia normaali suomalaisten puhetyylistä liioiteltuja lauseita, eli esim "olet lämpimästi tervetullut, ihana nähdä" (jota toistaa vieläpä usein) vaikki voisi vaan sanoa lyhyesti että "tervetuloa". Ja erityisen ärsyttävää on viesteissä nimeni toistaminen, siis mitä hittoo, eihän noin tee kukaan normaalisti. Tässä tekaistu esimerkki hänen viestityylistään " Hei Pirkko! Kiva kuulla että viikonloppusi onnistui, ajattelinkin juuri kysyä miten meni. Ompa kiva kun tulet käymään, olet lämpimästi tervetullut, kiva nähdä sinua Pirkko. Olet ollut ajatuksissani. Toivon sinulle sydämestäni onnistumisia seuraavaan tenttiin, pidän peukkuja sinulle, olen hengessä mukana ....." 

slurps, slurps - ällöttävää ja tulee ärsyyntynyt olo. 

Vierailija
9/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään enemmän siitä, että ollaan kohteliaita kaikille. Ei kaikkien tarvitse tietää, kuinka vastenmielisinä heitä pidän. Saadaan hoidettua pakolliset asiat mukavammin, kun ei ilmaise suoraa mielipidettään. On mukavampi päivä kaikilla.

Vierailija
10/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielistelijään ei voi luottaa koska hän sanoo sen mitä toinen haluaa kuulla. Tällaiset ihmiset onat ikäänkuin emotionaalisia huijarrita, heihin ei voi luottaa koska asia voi olla ihan toisin kuin hän antaa ymmärtää. Usein mämä mielistelijä/miellyttäjä tyypit on kuitenkin kovia haukkumaan muita selän takana koska heidän on pakko purkaa oikeita tuntoja jollain tapaa jollekin. 

Pahimmillaan tällainen henkilö voi olla tässä hetkessä miellyttäjä jopa mielistelevä ja seuraavassa hetkessä hyvinkin piikikäs, ivallinen ja jopa vahingoniloinen. Luin aikoinaan jostain tieteellisestä julkaisusta että tällaiset ihmiset luokitellaan jollain tapaa narsistisiksi koska heidän käytös perustuu usein toisten manipulointiyrityksiin. 

Vierailija
11/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu suoraansanoja. Suoraan sanojalla En tarkoita kiusaaja, kiusaaminen ei ole suoraa toimintaa vaan taustalla muut syyt kuten kiusaajan heikko itsetunto.

En ole tavannut sellaista suoraan sanojaa, vaan enemmän sellaisia jotka suuttuvat kun kohde ei olekaan kiitollinen. Enkä ole tavannut sellaistakaan joka sanoisi, että hänelle saa sanoa suoraan.

Vierailija
12/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Oikeassa elämässä pehmennän kuitenkin sanomani usein.

Vierailija
13/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielistelijään ei voi luottaa koska hän sanoo sen mitä toinen haluaa kuulla. Tällaiset ihmiset onat ikäänkuin emotionaalisia huijarrita, heihin ei voi luottaa koska asia voi olla ihan toisin kuin hän antaa ymmärtää. Usein mämä mielistelijä/miellyttäjä tyypit on kuitenkin kovia haukkumaan muita selän takana koska heidän on pakko purkaa oikeita tuntoja jollain tapaa jollekin. 

Pahimmillaan tällainen henkilö voi olla tässä hetkessä miellyttäjä jopa mielistelevä ja seuraavassa hetkessä hyvinkin piikikäs, ivallinen ja jopa vahingoniloinen. Luin aikoinaan jostain tieteellisestä julkaisusta että tällaiset ihmiset luokitellaan jollain tapaa narsistisiksi koska heidän käytös perustuu usein toisten manipulointiyrityksiin. 

Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että MYÖS alisteisessa asemassa oleva voi olla mielistelijä?

Samoin henkilö, joka sanoo mitä toinen haluaa kuulla, siksi, että se TOINEN manipuloi, ei henkilö itse.

Vierailija
14/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jlauta sinäkin rupsahtanut sisko siinä, naamas valuu pitkin poskia. Onko sitä ihan pakko sanoa ääneen? Miksi? Miksi ei voi vaan sanoa, että mukavaa nähdä sinua ja jatkaa juttua muista aiheista.

Vierailija
15/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Onnistunut vuorovaikutus rakentuu ihan muusta. 

Vierailija
16/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vajaat 20v sitten kaveri joka oli muuten ihan mukava ja hauskakin, mutta hänellä oli joku ihme tyyli ns hännystellä minua. Ilmeni esim siinä että kulki jotenkin aina vähän perässä, asettautui fyysisesti niin että minä menen ovista ensin ja jos esim tultiin saliin missä voi mennä mihin tahansa istumaan minun piti valita aina istuinpaikat. Hän ei osannut päättää. Tajusin vasta pitkän tuttavuuden jälkeen että hän osaa kyllä tehdä napakoita ja hyvin äkkinäisiäkin päätöksiä omassa elämässä mutta minun kanssa ei osaa tai pysty päättämään mitään. Joskus tuntu kaupungilla ruokapaikasta keskusteltaessa että hän kulee nälkään jos minä en kerro mihin mennään tai ei saa tilattua sitä ruokaa jos minä en tilaa ensin tai kun mennään ulkoilemaan niin hän seisoo paikallaan vaikka tunnin jos minä en sano mihinpäin lähdetään. Hänelle on kaikki ihan sama tai ohjaa aina minut tekemään päätöksen. Tilaa jopa samaa ruokaa kuin minä ja häkeltyy jos sanon että tilaa vaan ensin, saattaa sanoa vielä siinäkin että no mut mitä sä otat. Hän myös kehui minua usein, josta en pidä yhtään. Se ei ole suomalainen tapa toimia enkä pidä yhtään siitä että minua yritetään mielistellä.  En ymmärrä yhtään mistä tämä käytös johtuu minun kanssani.

Vierailija
17/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos hakee itselleen hyötyä, kannattaa mielistellä, ainakin vähän. Jos muiden mielipiteille on sama, kannattaa puhua suoraan.

Vierailija
18/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset uskovat haluavansa suoraa puhetta, kunnes oikeasti saavat sitä. Ihmiset uskovat että eivät pidä mielistelijöistä, mutta oikeasti pitävät itsetuntonsa kohotuksesta, kunhan mielistelijä ei ole liian ilmiselvä.

Vierailija
19/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielistelijään ei voi luottaa.

Pomot on eri mieltä. Meidän organisaatiosta irtisanottiin tai ajettiin pois kaikki, jotka sanoivat suoraan asian. Erimieltä olevat ajettiin pois.

Vierailija
20/38 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jlauta sinäkin rupsahtanut sisko siinä, naamas valuu pitkin poskia. Onko sitä ihan pakko sanoa ääneen? Miksi? Miksi ei voi vaan sanoa, että mukavaa nähdä sinua ja jatkaa juttua muista aiheista.

No onhan sitä olemassa neutraalia ja sivistynyttä käyyöstä jossa ei sanota ikäviä asioita toisesta. Ei siis pidä olla typerä moukkamainen totuudentorvi. Eli juuri niin kun sanoit, ohitetaan yksiryiskohdat.

Tuossa esimerkissäsi se miellyttäjä mielistelijä alkaisi keksimään jotain (mitä tahansa) nuoleskeltavaa toisesta, eli tyyliin "voi kun sulla on tukka kivasti, ootsä käyny kampaajalla, sä se näyyät aina niin virkeeltä" .... vaikka toinen ois kuinka ryytyneen näklnen. 

Ap:n kysymyksenasettelussa suoraan puhuminen on ehkä parrmpi jossain työelämässä, neuvotteluissa jne, siellä ei siedetä ja pitää varoa mielistelijöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan