Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruskeaa tuhruvuotoa rv9, pitääkö huolestua

29.08.2006 |

Minulla on syke löytynyt ja raskausoireita on nyt ihan kiitettävästi. Nyt 8 rv +5. Tänään on kuitenkin tullut pikkuisen ruskeaa tuhruvuotoa housuihin. Voi hitsi... koskaan aiemmin ei ole tullut vuotoa. Pitääkö tässä nyt huolestua vai ovatko nämä vuodot yleisiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos normaalisti olisi menkkojen aika (oletko laskenut?). Mutta voit toki neuvolastakin kysäistä, jos oikein mietityttää. Tai jos vuoto muuttuu runsaammaksi/verisemmäksi, niin silloin minä huolestuisin. Toivotaan, että on harmitonta! =)

Vierailija
2/3 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeaa vuotoa ei yleensä pahana pidetä, se on " vanhaa verta" . Jos taas tuoretta verta vuotaa niin se yleensä pitäis kai tutkia, mutta sekään ei välttämättä tarkoita keskenmenoa. Minä en edellisessä tuulimunaraskaudessa vuotanut kertaakaan ja 13. rv oli jo menossa kun tm selvis. Nykyisessä raskaudessa olen vuotanut ihan oikeaa verta rv 6 ja rv 13 ja silti kaikki on ollu hyvin!

Luulisin että vuotosi on siis normaalia. Mutta jos pitkään vuodat/vuoto muuttuu punaiseksi/asia painaa mieltäsi liikaa niin voithan soitella neuvolaan. Noilla viikoilla vaan eivät voi paljon tehä kun sydänäänet ei vielä doplerilla kuulu.

Onnea raskauteesi ja tsemppiä!

HANNELE rv 15+2

kukkatarha:

Minulla on syke löytynyt ja raskausoireita on nyt ihan kiitettävästi. Nyt 8 rv +5. Tänään on kuitenkin tullut pikkuisen ruskeaa tuhruvuotoa housuihin. Voi hitsi... koskaan aiemmin ei ole tullut vuotoa. Pitääkö tässä nyt huolestua vai ovatko nämä vuodot yleisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tulemaan lauantaina verta ja siis kirkasta verta. Sitä tuli jonkun verran, ja olin siis AIVAN VARMA keskenmenosta. Maanantaille piti odottaa, että pääsen tarkastuttamaan tilanteen. Kaks päivää tuntui kahdelta kuukaudelta tässä tilanteessa.

Olin jo varautunut pahimpaan, mutta siis jollain ihmeellisellä suojelusenkelin mukana olemisella meidän pikku " madolla" oli kaikki hyvin. Vastasi päiviä ja sydän jyskytti tuhatta ja sataa :).

Lääkäri sanoi ettei tarvi tulla tarkastamaan tilannetta vaikka tulisikin saman verran verta tai rusehtavaa vuotoa näillä viikoilla. Kyse voi olla vale kuukautisista, hormonaalisista muutoksista tai mistä vain.

Joten take it easy :).

Kesis 8+4