Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki ja rahaa lasten tileillä?

Vierailija
05.09.2014 |

Jos hakee toimeentulotukea, vaikuttaako siihen se, että lasten tileillä on rahaa muutamia satoja euroja? Ovat siis jokaisen lapsen itsensä nimellä nämä tilinsä, mutta tietysti aikuisella niihin jotkin oikeudet on kub ovat alle 18-v. Meidän vanhempien pankkitunnuksilla näkee myös lasten tilit.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:51"]Säästöjä EI saa olla tai ne pitää ekana käyttää ja sitten hakea tttukea. Lainoista itse en tiedä. [/quote] Ei YHTÄÄN säästöjä? AP

[/quote]

Niin, mitä siinä on ihmeellistä? Jos on säästöjä ja varaa pistää säästöön, niin silloin ei tarvitse tttukea. Silloin eletään säästöillä kunnes tilit tyhjät ja sitten anomaan tukea. Tai mennään töihin, jos mahdollista ja saadaan palkkaa.

[/quote] NIIN MUTKUN MÄ EN HALUA KÄYTTÄÄ MUN SÄÄSTÖJÄ TAI PALKKAA MIHINKÄÄN SELLAISEEN TYLSÄÄN PAKOLLISEEN KUTEN ASUNTO, RUOKA JNE. MUN MIELESTÄ MUN OMAT RAHAT KUULUU VOIDA KÄYTTÄÄ HAUSKANPITOON JA VALTION KUULUU KUSTANTAA PAKOLLISET ELINKULUT!

Vierailija
22/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lasten tileille säästäminenhän on aika helposti tiliotteelta nähtävissä, jos sinne vaikka isovanhemman tililtä on 50e suoritus viime kuulta. Ja kuten "oikea sos.tt" tuossa kertoi, lasta ei vaan huomioida päätökseen jos lapsen tilillä on säästöjä. Toisin sanoen, ei oleteta että lapsen rahoilla pitäisi elää. So simple. Jos tästä syystä jää tuki saamatta, joutuu varmaan lainaamaan lapsen tililtä ne rahat. Oletan että esim. Ap:n tilanteessa on kyse hetkellisestä tuen tarpeesta, ei pitkäaikaisesta asiakkuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukiasiakkaan sääntö numero 1: älä koskaan siirrä rahaa tileille, älä koskaan ota vastaan rahaa muuten kuin käteisenä jos esimerkiks sun vanhemmat haluaa jeesata joskus. Pidä raha hinnalla millä hyvänsä pois pankkitililtä.

t. kassakaapissa kotona kohta 7000€ ja sossun ja Kelan tuet juoksee silti koko ajan

Vierailija
24/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää jos lapsen pienet säästöt pitäisi käyttää perheen (omien vanhempien, ja sisarusten) elättämiseen. Tai edes, että lapsen omia säästöjä täytyisi käyttää lapsen itsensä elättämiseen. Sehän on vanhempien tehtävä elättää lapsi. Itse olisin ainakin teininä tuntenut oloni hylätyksi, jos vanhemmat olisivat käskeneet käyttää omia säästöjä itseni elättämiseen.

Vierailija
25/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:06"]

Aika törkeää jos lapsen pienet säästöt pitäisi käyttää perheen (omien vanhempien, ja sisarusten) elättämiseen. Tai edes, että lapsen omia säästöjä täytyisi käyttää lapsen itsensä elättämiseen. Sehän on vanhempien tehtävä elättää lapsi. Itse olisin ainakin teininä tuntenut oloni hylätyksi, jos vanhemmat olisivat käskeneet käyttää omia säästöjä itseni elättämiseen.

[/quote]Yhtä törkeää on se, että Kela vaatii että aikuisten ihmisten pitää elättää toisiaan eli puolisoiden. Miksi työssäkäyvän miehen pitäisi elättää kotona loisivaa työtöntä naista? Kyllä kait se lähinnä olis yhteiskunnan eikä puolison homma!

Vierailija
26/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:02"]

Tuo lasten tileille säästäminenhän on aika helposti tiliotteelta nähtävissä, jos sinne vaikka isovanhemman tililtä on 50e suoritus viime kuulta. Ja kuten "oikea sos.tt" tuossa kertoi, lasta ei vaan huomioida päätökseen jos lapsen tilillä on säästöjä. Toisin sanoen, ei oleteta että lapsen rahoilla pitäisi elää. So simple. Jos tästä syystä jää tuki saamatta, joutuu varmaan lainaamaan lapsen tililtä ne rahat. Oletan että esim. Ap:n tilanteessa on kyse hetkellisestä tuen tarpeesta, ei pitkäaikaisesta asiakkuudesta.

[/quote]

Entä jos rahat ovat tilillä, josta niitä ei saa nostettua kuin vasta lapsen ollessa 18-vuotias?

Vierailija
27/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus parin vuoden takaa Etelä-Suomesta.
Lapsen tilillä muutama sata euroa, synttärirahoja ja säästettyjä kolikoita. Jätettiin huomioimatta laskelmassa, päätöksessä joku maininta. Tililtä raha ei missään vaiheessa liikkunut ulos, kerran vuodessa tuli joku kymppi synttäreillä ja joskus joku possun tyhjennys. Joka kuukausi sen tiliotteen sinne toimitin pari vuotta ja aina sama juttu, ei vaikuttanut laskelmaan.

Vierailija
28/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:06"]

[/quote]Yhtä törkeää on se, että Kela vaatii että aikuisten ihmisten pitää elättää toisiaan eli puolisoiden. Miksi työssäkäyvän miehen pitäisi elättää kotona loisivaa työtöntä naista? Kyllä kait se lähinnä olis yhteiskunnan eikä puolison homma!
[/quote]

Tässä ajattelutavassa vaan on jotain todella perverssiä mun mielestä. Yksin asuvilla on velvollisuus huolehtia vain itsestää, läheiset huolehtivat omistaan.

Vierailija
29/29 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:06"] Aika törkeää jos lapsen pienet säästöt pitäisi käyttää perheen (omien vanhempien, ja sisarusten) elättämiseen. Tai edes, että lapsen omia säästöjä täytyisi käyttää lapsen itsensä elättämiseen. Sehän on vanhempien tehtävä elättää lapsi. Itse olisin ainakin teininä tuntenut oloni hylätyksi, jos vanhemmat olisivat käskeneet käyttää omia säästöjä itseni elättämiseen. [/quote]Yhtä törkeää on se, että Kela vaatii että aikuisten ihmisten pitää elättää toisiaan eli puolisoiden. Miksi työssäkäyvän miehen pitäisi elättää kotona loisivaa työtöntä naista? Kyllä kait se lähinnä olis yhteiskunnan eikä puolison homma! [/quote] Tässä ajattelutavassa vaan on jotain todella perverssiä mun mielestä. Yksin asuvilla on velvollisuus huolehtia vain itsestää, läheiset huolehtivat omistaan.

[/quote]Missä laissa sanotaan, että jonkun pitää huolehtia toisesta vaan siksi että on parisuhteessa? Näytä mulle se laki. Avioliitossa voi olla elatusvelvollisuus mutta avoliitossa ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä