Miksi Heset on nykyään niin sairaan hitaita? Siis aivan hullu odotus
Ennen meni nopeammin kun jonotettiin normaalisti. Nykyään pöydissä odotetaan puoli tuntia ja myyjät pyytelevät anteeksi. Ihme meininkiä! Näin ainakin Helsingin Konalassa...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ihan täsmälleen samaa mietin tänään. Kävelylenkin jäljiltä oli nälkä ja mielessä kävi että lounaan voisi hoitaa kotimatkan varrella olevassa Hesessä. Sit onneksi muistin että siellä menee vähintään puoli tuntia ruoan odottamiseen, nopeampi jopa käväistä lähikaupassa ja tehdä joku salaatti tai helppo safka itse kotona.
Aina kun olen ollut Hesessä viimeisen vuoden aikana, on paikalla pyörinyt 2-5 ruokalähettiä odottelemassa. Ja aina ne ruoat ovat valmistuneet ennen kuin omani.
Aivan älytön tilanne.
Mä myös nykyään käyn mieluummin vaikka ostamassa kaupan tiskiltä valmisruokaa, jos tarvitsen sitä nopeasti. Kaikissa noissa "pikaruoka" paikoissa joutuu nykyään odottamaan niin kauan, että siinä ajassa olisi ehtinyt käydä jo kaupassa ja tulla kotiin syömään.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity koronaan Hesburgerin hitaus. Ainakaan täällä Oulussa. Aikanaan nuorena tuli käytyä Carolsissa, mutta aikuisiällä en ole juurikaan pikaruokapaikkoja käyttänyt. Mutta kun lapsi tuli siihen ikään että kinusi päästä heseen, niin tuli muutaman kerran käytyä. Ja oli meininki muuttunut aikalailla sitten omien teinivuosien. Kaikki toimii hiiiitaaaasti. En tiedä mitä ihmiset yleensä asiasta ajattelee, mutta minusta 20 minuutin jonotus ei kuulu pikaruokapaikkaan. Kun sittenkään et saa sitä ruokaa, vaan piippauslaitteen, ja sen hampurilaisen vasta 15 min kuluttua tilauksesta. Muistan miten "ennen vanhaan" (tunnenpas oloni vanhaksi pieruksi) hampurilaispaikoissa oli tekemisen meininki, henkilökunta liikkui ripeästi, huuteli toisilleen tilauksiin liittyviä asioita, keittiöstä kuului grillin sihinä ja kokkien kolistelu. Ja jonot liikkui ripeästi, vaikka väkeä oli paljon. Sellainen yleinen tsemppi ja hyörinä sai tuntumaan että todellakin oli _pikaruokapaikassa_. Onko nykyään niin, että väkeä ei palkata tarpeeksi (Oulussa ei ainakaan ole pulaa työntekijöistä, niinkuin ehkä pääkaupunkiseudulla saattaa olla), ja ne joita palkataan tekevät niin pitkiä vuoroja, että toimivat aivan zombiena? Ainakin Limingantullin Prisman hesessä tuntuu näin olevan.
Jos sun hamppari tehdään tilauksen jälkeen niin 15 minuuttia on ihan ok-aika.Luuletko että pihvi kypsyy hetkessä?Sitten se annos kasataan,pakataan ym.,kyllä siinä menee aikaa varsinkin kun on vähän työntekijöitä.
Missä helsinki, siellä ongelma ja hitaat ihmiset.
Tänään Founder leffassa oli mäkin ideana safka 30 sekassa.
Nyt kai 30min
Olisiko osa henkilökunnasta karanteenissa. Tai sitten tulee wolt/foofora tilauksia paljon.
Henkilökunta.
Pikaruoka ei ole enää pikaruokaa, se oli sitä silloin kun henkilökuntaa oli paljon ja ruoan sai suoraan tiskiltä.
"pikaruoka" lakkasi kiinnostamasta vuosia sitten kun puolet ateriasta lykättiin käteen ja toista puolta odottelin pöydässä syötyäni jo sen ekan puolen.
Ei vaan toimi enää. En suostu juoksemaan piipparin perässä tarjoilemassa itse itselleni.
Juuri puoli tuntia odottelin tilausta.. Kun olin lapsi, niin aterian sai suoraan tiskiltä valmiina eikä tarvinnut odottaa yhtään.
Omalla paikkakunnalla en todellakaan tee tilausta hesestä, jos on esim kiire junaan. Mikä tahansa muu paikka on nopeampi.
Ohis: jonkinlaisen huippukokemuksen sain taannoin hesestä, kun tilasin ruokaa heidän omalla appillaan (olen siis kanta-asiakas.)
Tilauksen jälkeen ajoin autolla jonoon. Luukulla sain moitteet Hesen kassatyöntekijäktä, että olin jonossa, vaikka annokseni ei ole vielä valmis. Että he sitten kyllä ilmoittavat, kun annos on valmis. Että Ikään kuin vien tilaa muilta asiakkailta, kun he eivät voi vastaanottaa heiltä tilauksia, kun minä ja tilaukseni ovat tiellä.
Tämä työntekijä siis oletti, että liittyisin jonon hännille siinä vaiheessa, kun tilaukseni on valmis. Joo, ei kiitos. Enköhän saa mennä jonoon, kun olen kuitenkin tilannutkin. Ja käyttänyt appiaankin.
Ohis jatkuu: miksi hesessä on autokaista, jos sitä ei saa käyttää? Mennä jonoon tilauksen tehtyään?
Kaikki ei todellakaan halua mennä ravintolaan sisälle. Syitä on lukuisia, alkaen vaikkapa se, että autossa nukkuu lapsi päiväuniaan.
Ei toimi enää hävikinminimointiaikana mikään näistä.
Parhaimmillaan viimeksi jouduin lähtemään tyhjin käsin autokaistalta kun tilaus ei valmistunut ruokiksen aikana.
Pitäkää tunkkinne!
Woltin kautta saa odottaa tunnin Helsingissä, vaikka ravintola ei kaukana olisikaan. Ja ruuat tulee kylminä.
Itsellä kokemusta mökkimatkan varrelta ABC:n Hesestä. Nykyään tosiaan saa tunninkin odottaa, eikä auta yhtään asiaa netistä etukäteen tilaaminen. Kummallista on, että iso ravintolatila on puolityhjä ja kassajonossakin vain pari kolme ihmistä.
Olen päätellyt, että ongelma on liian vähäinen henkilökunta, jolle on lisätty erittäin suositut nettitilaukset ilman henkilöstöresurssin lisäämistä. On ollut pakko jättää Hese väliin, onneksi lapsikin ymmärtää, että on kuitenkin kivempi ehtiä perjantai-iltana mökille tuntia aiemmin kuin myöhemmin.
Suomessa on vain yksi hese ja se on pääkaupunki.
Ahaa eli puolen tunnin odotusaika tässä juuri äsken ei edes ollut poikkeuksellisen pitkä. Muistan vain ne Mäkkärin ajat, jolloin ekstraajia kutsuttiin ruuhka-aikana töihin ja viiden minuutin jonotuksesta sai hyvitykseksi jäätelön tai jälkiruoan. Tietääpähän ettei tarvitse Hesessä enää käydä.
Siellä on uusi it-systeemi. Henkilökunta joutuu käymään yhtenään naputtelemassa konetta. Ei ehditä tehdä sitä perustehtävää. Kuin Apotti terveydenhuollossa.
Mene kauppaan ja osta kunnon ruokaa jonottamatta!
Hese on Suomessa paras hampurilaispaikka ja Burger king hyvä kakkonen, mutta ostan harvoin hampurilaisia ja se että siellä käydessä on hidasta, ei lisää halua käydä useammin ainakaan.
Hesen kasvissyöjän hampurilaiset on parhautta!
Smoothie-valikoima on huippua!
Soijatikut hyviä!