Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90-luvulla luonnonmukainen synnyts oli muotia,

Vierailija
05.09.2014 |

ei käytetty kivunlievitystä ja lapsen piti syntyä pimeään. Tänä päivänä luonnonmukaista synnytystä halveksitaan? Ei mulla mitään asiaa, kunhan kerron, että synnytyksessäkin on omat trendinsä, jotka tulee ja menee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä viime vuonna synnytin ilman kivunlievitystä, kun ei ollut minkäänlaista tarvetta. Ei kiinnosta, että onko muotia vai ei:D

Vierailija
2/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1990-luvulla synnytettiin kivunlievityksen kera. Itse sain kaikkea mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:57"]

Kyllä 1990-luvulla synnytettiin kivunlievityksen kera. Itse sain kaikkea mahdollista.

[/quote]

toiset synnytti opiaateilla, toiset ei. Jotkut synnytti ilman mitään, toiset sinnitteli akvarakkuloilla ja toiset vesipaljuilla. Kyllä luomuilu silloin muotia oli. 

Vierailija
4/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamaze oli se juttu, ite ainakin ihan tärinässä luin oppejaan ja niiden mukaan synnytin.

Vierailija
5/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt mitään synnytysmuodeista. Kolme lasta synnytin -90-luvulla ja ei epiduraalia kertaakaan. Ilmeisesti sitten ei kovin kivuliaat synnytykset olleet.

Vierailija
6/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti on saanut meidän molempien lasten (94 ja 96) synnytyksissä kaiken mahdollisen. Epiduraalia ei pikkuveljeni kanssa ehtinyt saada. Mihinkään pimeeseen ei tarvinut syntyä. Ihan samassa sairaalassa, samoissa oloissa synnytti minut kun minä synnytin oman lapseni. Itse taas en käyttänyt muuta kun ilokaasua ja lämpötyynyjä puolitoista vuotta sitten.

Vierailija
7/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sai jos halusi, mutta aika moni yritti synnyttää luonnonmukaisesti. Valot piti laittaa pois syntymän hetkellä, puhua ei saanut yms. Oikein hengittämällä selvittiin synnytyskivuista. Ei ole tarkoituksenani herättää ärtymystä, kunhan vaan muistelen.

Vierailija
8/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla oli luomumpaa

Vierailija
9/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla 70-luvullahan tuo Lamaze oli huipussaan, mutta luttiin sitä vielä 90-luvun alussa Suomessakin.

Vierailija
10/10 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:57"]

[/quote]

toiset synnytti opiaateilla, toiset ei. Jotkut synnytti ilman mitään, toiset sinnitteli akvarakkuloilla ja toiset vesipaljuilla. Kyllä luomuilu silloin muotia oli. 
[/quote]
No ei todellakaan ollut luomuilu muotia 90-luvulla. Lama-Suomessa otettin kaikki kivunlievitys vastaan mitä ikinä saatiin. Moni oli vihainen kun ei ehtinyt saada puudutusta kuk meni niin nopeesti ettei ehditty antaa vaikka tarjolla oli vaikka mitä.