Lapsella lyhentyi hiukset n.15-20cm päiväkotipäivän aikana
Hoitajat eivät tienneet milloin tämä on tapahtunut, olivat kuulemma just huomanneet ennen kuin tulivat hakemaan. Olivat kuulemma aamulla askarrelleet ja ilmeisesti on silloin tapahtunut. Kyse on 3-5 vuotiaista, oma tytär on 3v3kk. Kaikki hoitajat olivat paikalla ja kukaan ei siis tiennyt asiasta mitään, tytär ei myöskään osaa sanoa kuka sen on tehnyt. Ovat siis tehneet koko ryhmänä askarteluja tänään, koska osa lapsista on perjantaivapailla, yleensä siis tekevät pien ryhmissä. Kuulemma myös kaikki hoitajat olivat paikkalla askartelemassa, mutta kukaan ei huomannut mitään. Puuttuva tuppo on vielä aika iso, noin kuudennes koko tukasta, joten ihmettelen myös minne se puuttuva tukka on joutunut, jos kukaan ei ole huomannut sitä missään.
Ideoita mitä tehdä tälle? Lapsella oli ns. niskaponnari ja siitä osa nappastu, eli polkka pitäisi varmaan leikata. Osaanko leikata polkan itse? Oon pidempiä hiuksia tasotellut n. 15 vuotta, mutta en oo koskaan vähän alle olkapäämittaa lyhyempää leikannut. Huomenna olis yhdet juhlat, joten jotain pitäisi pikaisesti tehdä.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:48"]No onpas, kaikkea sit voikin sattua!! Käsittämätöntä ettei kukaan huomannut mitään. Edes hiuskarvaa...
[/quote]
Ja viel just silloin kun on juhlast tulossa, ihan käsittämätöntä.
Meidän kaikki lapset on leikanneet hiuksiinsa kamalat lovet juuri kolmevuotiaina. Tämä on tapahtunut silloin, kun olen ollut kotiäitinä lasten kanssa. Yksi piilotti leikkaamansa hiukset sohvatyynyjen taakse. ;)
Tuo hiustenleikkuu vähän niin kuin kuuluu tuohon ikään eikä siitä kannata kauheaa meteliä nostaa.
Vie lapsi kampaajalle, mainitse asiasta päiväkodissa ja anna asian olla.
Miksei mulla näy tästä ku 25\44 kommentit
Päiväkodin johtaja soitti takaisin ja kertoi maanantain kokouksessa juttelevat asiasta, lupasi ilmoitella vielä tästä. Joku kysyi paljonko oli lapsia/aikuisia paikalla niin 13/3. Poliisiin en ota yhteyttä, en näe siinä mitään järkeä. Äsken leikattiin tytölle polkka ja tuli kyllä sika söpö :)
AP
Voi haloo. Päiväkodissa sattuu lapsille vahinhoja ihan siinä missä kotihoidossakin. Ei siellä hoidossakaan töissä mitään yli-ihmisiä ole. Vai kuvitteletko että lapsi ei esim. kaadu päiväkodissa koskaan vaan täti ottaa aina kiinni koska sinä maksat siitä? Vahinkoja sattuu, sille ei voi mitään.
Mun lapseni leikkas kerran kaverinsa tukan, eikä meistä kahdesta aikuisesta kumpikaan huomannut mitään.
Mun tyttö kans leikkasi toisen palmikkonsa askartelusaksilla, naps, se oli puolikas sekunti kun palmikko oli poissa. 3v oli hänkin tuolloin.