Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella lyhentyi hiukset n.15-20cm päiväkotipäivän aikana

Vierailija
05.09.2014 |

Hoitajat eivät tienneet milloin tämä on tapahtunut, olivat kuulemma just huomanneet ennen kuin tulivat hakemaan. Olivat kuulemma aamulla askarrelleet ja ilmeisesti on silloin tapahtunut. Kyse on 3-5 vuotiaista, oma tytär on 3v3kk. Kaikki hoitajat olivat paikalla ja kukaan ei siis tiennyt asiasta mitään, tytär ei myöskään osaa sanoa kuka sen on tehnyt. Ovat siis tehneet koko ryhmänä askarteluja tänään, koska osa lapsista on perjantaivapailla, yleensä siis tekevät pien ryhmissä. Kuulemma myös kaikki hoitajat olivat paikkalla askartelemassa, mutta kukaan ei huomannut mitään. Puuttuva tuppo on vielä aika iso, noin kuudennes koko tukasta, joten ihmettelen myös minne se puuttuva tukka on joutunut, jos kukaan ei ole huomannut sitä missään.

Ideoita mitä tehdä tälle? Lapsella oli ns. niskaponnari ja siitä osa nappastu, eli polkka pitäisi varmaan leikata. Osaanko leikata polkan itse? Oon pidempiä hiuksia tasotellut n. 15 vuotta, mutta en oo koskaan vähän alle olkapäämittaa lyhyempää leikannut. Huomenna olis yhdet juhlat, joten jotain pitäisi pikaisesti tehdä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin yksityinen pph. Isommat lapset (noin 4v.) askartelivat sillä aikaa toisessa huonessa kun tein vähän suurempi töistä väli palaa. Lasten askartelusakset oli käytössä,siis sellaset jossa on tylppä kärki ja leikkaa aika huonosti. Sellasilla ei voi vahingoittaa ketään. Olivat sit leikkiny tosiaan kampaajaa. Poika leikkas tytöltä hiukset. Arvatkaa miten paljon hävetti kertoa tytön äidille. Onneks se vaan nauroi ja vei sit tytön kampaajalle.

Vierailija
22/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta: missä ne pois leikatut hiukset ovat? Kuka ne sinne laittoi?
Lapset ovat liikkeissään nopeita ja joku on askartelun lomassa leikannut paperin lisäksi muutakin. Outoa on se, ettei hlökunta ole huomannut niitä poisleikattuja hiuksia missään. Vaikka lapset olisivatkin ne piilottaneet, luulisi hajakarvoja löytyneen jostain jolloin henkilökunnan epäilykset olisivat heränneet ja asiaa olisi lähdetty selvittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pk tätejä syyttäkö, päiväkotiryhmät ahdettu täyteen ja lapsia on enemmän per aikuinen kuin lain mukaan saisi olla. Kaupungit ei saa palkata sijaisia. Ei
Vaan kertakaikkiaan riitä aika siihen että jokaista vahditaan kun on 20 lasta ryhmässä ja 2-3 aikuista ja lisäks pitää tehdä paljon muutakin kuin vain vahtia lapsia. Iniskää päättäjille, työntekijät kyllä tekee parhaansa.

Vierailija
24/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea tappomeininki täällä tommosen jutun takia. Mua alkaa tosissaan säälittää päiväkotien työntekijät.

Vierailija
25/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin pieni on päiväkodissa? Taas tuli vahvistusta sille, että hoidan lapset kotona. Päiväkodissa ilmeisesti aikuiset eivät ole kiinnostuneita lasten tekemisistä.

Vierailija
26/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:22"]

Päiväkotiin yhteys ja hoitajat vastuuseen, lasku tukasta päiväkodille. Minä en lastani tuonne enää veisi, jos seuraamuksia ja toimenpiteitä ei tulisi.

Rikosilmoitus hoitajista poliisille. Rikosnimikkeenä laiminlyönti ja heitteillejättö.

[/quote]

Voi jeesus! Oikeasti, tolalsta nyt sattuu ja tapahtuu vaikkei pitäisikään. Se olisi voinut sattua myös kotona sisaruksen kanssa tai mummolassa serkkujen kanssa leikkiessä.

Suurimmalle osalle on joskus käynyt vastaavaa! Mm. mun pikkusisko kyni toisen siskon hiukset ihan kamaliksi sellaisilla lasten turvasaksilla!

[/quote]

Maksan lastenhoidosta ammatti-ihmisille ja odotan, että rahalla ostamani palvelu on laadukkaampaa kuin mummon tai isosiskon hoito. Tälläisiä kämmejä vaan ei SAA käydä, kun kyse on maksavien asiakkaiden lapsista. Huonoa asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa palkanmaksajaa kohtaan.
[/quote]

No kyllä ainakin meidän mummolassa, ja siskonkin luona saa laadukkaampaa ja yksilöllisempää hoitoa kuin päiväkodissa, mutta silti lapseni ovat kunnallisessa päivähoidossa. Maksan tosin päivähoitomaksun (pienen osan todellisista kokonaiskustannuksista) mutta en ajattele, että asiakkaana meillä voi olla jotain erikoisvaatimuksia.

Vierailija
27/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:47"]

Auts. Parturiin, ja jos syyllinen löytyy niin lasku siihen osoitteeseen. Käske päiväkodissa vielä kuulustelemaan lapsia yksitellen.

[/quote]

Kuulustelemaan lapsia yksitellen? Sä et taida tietää lapsista ja varhaiskasvatuksesta mitään. Jos jotain pitää kuulustella ja syyttä niin ne on päiväkodin aikuiset. Leikkaajan henkilöllisyydellä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
28/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ypph eikä koskaan kukaan askartele meillä ilman, että minä valvon vieressä. Meilläkin on käytössä askartelusakset mutta jos ne leikkaavat hiuksia ne leikkaavat paljon muutakin.

Mielestäni ei todellakaan ole hyväksyttävää, että noin käy hoidossa. Ja todella kummallista on se että kukaan ei ole huomannut. Edes sitä että tukka on lyhentynyt.

Mutta syy on tosiaan siinä että hoitajia on nykyään niin vähän ja ryhmät isoja. Ei siellä ole mitään mahdollisuutta pitää lapsista hyvää huolta vaikka hoitajat kovasti haluaisivatkin ja tämä on fakta mitä vanhemmat eivät halua uskoa.

Vierailija
29/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tuppoa löytynyt, kun on itse nyrhinyt: on pitänyt toisella kädellä kiinni. Katoppa taskut...tai sitten heitti vessanpönttön tms. Ei uskalla tunnustaa, eikä vielä ottaa vastuutakaan tommosesta.

Vierailija
30/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka maksaisitte korkeinta hoitomaksua joka on nykyisin 283€/kk niin se on reilun kympin päivässä, sillä ette voi kovinkaan kummoista hoitoa vaatia.

Tämä siis sille mä maksan sun palkan vinkujalle!

Vierailija
31/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen että onnitse leikannut. Tuon ikäiseltä jos kaveri alkaisi hiuksia nyrhiä alkaisi varmasti kauhea huuto!

Vierailija
32/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:22"]Päiväkotiin yhteys ja hoitajat vastuuseen, lasku tukasta päiväkodille. Minä en lastani tuonne enää veisi, jos seuraamuksia ja toimenpiteitä ei tulisi.

Rikosilmoitus hoitajista poliisille. Rikosnimikkeenä laiminlyönti ja heitteillejättö.
[/quote]
Toivottavasto et oo tosissasi. Toki asia pitää selvittää päiväkodissa... Luulisi poliisilla olevan muutakin tekemistä kuin selvittää ylihysteerisen höyrypäämamman lasten hiustenleikkuuvahinkoja.

Vierailija
33/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:22"]Päiväkotiin yhteys ja hoitajat vastuuseen, lasku tukasta päiväkodille. Minä en lastani tuonne enää veisi, jos seuraamuksia ja toimenpiteitä ei tulisi. Rikosilmoitus hoitajista poliisille. Rikosnimikkeenä laiminlyönti ja heitteillejättö. [/quote] Toivottavasto et oo tosissasi. Toki asia pitää selvittää päiväkodissa... Luulisi poliisilla olevan muutakin tekemistä kuin selvittää ylihysteerisen höyrypäämamman lasten hiustenleikkuuvahinkoja.

[/quote]

Pitää poliisin tutkia, jos tulee riirta-asiasta kyse.  Kyse on oikeasti 16000 sta hiuksesta, joku ne on piilottanut. Varmastikin syy löytyy päiväkodilta, kannattaa vaatia syyllisen irtisanomista.  Varmaan aika helppo tehtävä, kun saa selville kuka on vastuussa.  Ei se noin nuori osaa itse leikata nikan puolelta, pitäs melkein tyvestä leikata.

Vierailija
34/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili argh, sivun kääntö

Vierailija
35/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan sitä... tukkaahan se vain on. Onneksi ei ollut silmä puhki. Hiukset kasvavat onneksi takaisin. Kukapa ei olisi vähän omia tai kaverin hiuksia joskus sakset käteensä saatuaan leikannut. 

Ja mitä uuteen leikkaukseen ja juhliin tulee, pienellä lapsella ei tarvitse olla tip top juhlakampausta. Ja sitä paitsi, koko selkkauksesta saa "hassun" tarinan juhlissa jaettavaksi. 

Vierailija
36/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin tyttö varmaan aika saman ikäisenä leikkasi omia hiuksiaan ison tupon, luuli että minä en huomaa mitään, ja tuppo löytyi sängyn alta :) Sitten leikkasin polkan, ja kyllä kuka tahansa osaa leikata polkkatukan.

Sitä kyllä ihmettelen että sitä isoa hiustupsua ei muka ole mistään löytynyt, ei se nyt ilmaan ole haihtunut.

Vierailija
37/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:22"]Päiväkotiin yhteys ja hoitajat vastuuseen, lasku tukasta päiväkodille. Minä en lastani tuonne enää veisi, jos seuraamuksia ja toimenpiteitä ei tulisi.

[/quote]

Ei kai nyt mitään rikollista ole tapahtunut..kyse on kuitenkin"vain " tukasta..

Vierailija
38/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaa nostaa moinen haloo tukan leikkuusta. Tukka onneksi kasvaa takaisin.

Vierailija
39/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:31"]Maksan lastenhoidosta ammatti-ihmisille ja odotan, että rahalla ostamani palvelu on laadukkaampaa kuin mummon tai isosiskon hoito. Tälläisiä kämmejä vaan ei SAA käydä, kun kyse on maksavien asiakkaiden lapsista. Huonoa asiakaspalvelua ja epäkunnioittavaa palkanmaksajaa kohtaan.[/quote]

Tiedätkö sä, kauan kestää pätkäistä yksi hiustuppo? Noin sekunnin, tiedän omasta kokemuksesta ;) Sakset pehkoon ja naps. Noin voisi käydä ihan missä vain, jos et sitten palkkaa lapselle vahtia, joka silmä kovana katsoo vieressä eikä sekunniksikaan käännä päätään. Noin voi käydä kenen tahansa kotona, vaikka äiti istuisi vieressä. Se letti lyhenee pikaisesti vaikka sillä hetkellä kun äiti tai hoitaja kääntyy toisen lapsen puoleen irrottamaan sormeen tarttunutta, liimaista paperinpalaa.

Tosi kurjaa että noin kävi, onneksi oli vain hiukset eikä mitään vakavampaa (eikä hiuksistakaan tullut mitään siiliä...). Teoriassa noin ei pitäisi voida käydä, mutta vahingot eivät olisi vahinkoja jos ne voisi ennustaa, ja koska ei yksinkertaisesti ole mahdollista vahtia lapsia niin että jokaiseen lapseen olisi jatkuvasti kohdistettuna valvova silmä.

Vierailija
40/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on varmasti lasten toimesta piilotettu roskikseen. Mun tytön hiukset lyhenivät kylässä ja vasta kotona huomattiin. Kyläpaikasta kun kyselin niin puuttuva hiustuppo löytyi parin päivän päästä laatikosta. Ja lapsia oli valvottu koko ajan, mutta vahinkoja sattuu.