Pelkoja
Heipsan,
odotan esikoistani ja pelottaa. Tiedän kaikkia pelottaneen esikoisen kanssa, mutta tuntuu, että jollen puhu, pääni hajoaa. Olen itse 23-vuotias ja mieheni on 20- vuotias. Pelkään, että hän ei jaksa sitä arkea kun lapsi on syntynyt, tai hän huomaa olevansa onnellisempi viikonloppuisänä... Pelkään myös että kuinka pärjätään lapsen kanssa. Mistä minä tiedän mitä teen jotta teen oikein?
Kommentit (2)
Ihan varmana pärjäätte lapsen kanssa, asiat hoituvat kuin luonnostaan. Synnärillä teitä opastetaan vauvan hoitoon, ja vastaillaan kaikkiin kysymyksiinne + neuvolasta saa aina apua, joten pärjäätte varmasti! =) Älä turhia murehdi, nauttikaa nyt vielä kahdenkeskisestä ajastanne, koska sitä teillä ei vauvan synnyttyä enää liiaksi ole. =)
P.S. Olin itse esikoista odottaesssani 18v (täytin 19v), mies 21v. Hyvin pärjättiin! Toka syntyi kun esikoinen oli 1v4kk ja nyt kolmannen syntyessä esikoinen täyttää pian 4v ja toka on 2,5v.
Mitä nyt ollaan kavereiden kanssa puhuttu, kaikki käyvät nuo samat pelot läpi jossain vaiheessa. Toiset ennen syntymää ja toiset vasta vauvan synnyttyä. Mutta on se niin iso elämänmuutos että pää jo vaatii sitä että tuommoiset asiat miettii valmiiksi. Eli ota se niin että on hyvä että mietit nuo asiat valmiiksi, olet sitten paljon valmiimpi äidiksi. Teillä on molemmilla se 9kk aikaa valmistautua tulevaan ja tehdä asioita joita ei sitten välttämättä heti vauvan synnyttyä voi tehdä. Onko teillä sukulaisia lähellä? Saatte varmasti heiltä apua jos ja kun haluatte tehdä jotain kaksistaan. Ja sovitte vaikka molemmille yhden illan viikossa jolloin toinen saa tehdä mitä haluaa. Kyllä se siitä lähtee, kunkin pitää sitten luoda se oma toimiva vauva-arki. Upeaa aikaa tulossa! Jos se ottaa niin se antaa vähintään saman verran takaisin;)