Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä miestäni vaivaa?

Vierailija
15.08.2021 |

Mieheni lähti viime viikonloppuna viikonlopuksi mökille kavereidensa kanssa, vaikka olen loppuraskaudessa ja meillä on pieni lapsi sen lisäksi ja minä esitin toiveen ettei menisi tässä tilanteessa. Mies ei ottanut toiveitani kuuleviin korviinsa vaan vei jopa automme, joten olin sitten koko viikonlopun jumissa kotona.

Nyt sitten tänä viikonloppuna sanoin, että mies voisi vuorollaan hoitaa lastamme, jotta minä saisin levätä. Mies raivostui tästä ja sanoo minun pilanneen perheemme viikonlopun kun emme tehneet mitään yhdessä. Yritin selittää, että hän oli edellisen viikonlopun pois sopimatta edes asiasta kanssani, mutta vaikuttaa, että hän ei aidosti ymmärrä edellisen viikonlopun yhteyttä siihen, että nyt oli sitten minun vuoroni levätä. Suutuspäissään mies sanoi vielä kostavansa tämän ja olevansa sitten seuraavan viikonlopun pois. Hän ei siis selvästi ymmärrä asianyhteyksiä toisiinsa eikä syy-seuraussuhteita, mikä sairaus tms. voisi olla kyseessä? Olen myös sitä mieltä, että hän ei osaa asettua toisen asemaan ja ajattelee asioita vain omalta kannaltaan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hänellä on joku nainen kiikarissa ja tahallaan aiheuttaa eripuraa välillenne, jotta voi sitten paremmalla mielellä erota, jos juttu sen toisen naisen kanssa etenee pitemmälle.

Vierailija
42/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies toimii noin, koska se toimii hänelle. Mihinkään oikeudenmukaisuuteen, tasapuolisuuteen ja vastavuoroisuuteen hän ei edes pyri. Hänelle se pelaa, että hän saa tehdä mitä huvittaa, samalla kun vaimo korjaa jäljet. Se on elämä, jota ap:n mies haluaa viettää. Hän ei aidosti koe, että hänen tulisikaan toimia toisin, koska jos hän kokisi niin, hän tekisi toisenlaisia valintoja (kommunikoisi, kuuntelisi, olisi reilumpi). Paikalta pakeneminen ja asioiden vääristely mahdollistavat tällaisen elämän jatkumisen. Rehellisyyshän kun johtaisi välittömään eroon.

Mitä tuollaiselle ihmiselle voi tehdä? Itse olen ilmeisesti liian kiltti ja juuri siksi nyt ensimmäistä kertaa ”pistinkin vastaan” ja lepäsin viikonloppuna, kun yritin sillä tavalla saada miestä oppimaan, että asioita pitää ajatella kokonaisuuksina ja jos hän tekee jonkin ”perheemme edun vastaisen” ratkaisun, niin sillä on seurauksensa (jotka tässä tapauksessa ei mielestäni olleet mitkään kohtuuttomat). Miehen toiminta on nimittäin tosissaan mennyt kokoajan vain pahempaan suuntaan ja tuo oli mielestäni todella kurjasti tehty minua kohtaan, kun hän ei enää vain uhkaillut vaan todella lähti viikonlopuksi jättäen minut vielä ilman autoa. En ollut hänelle edes vihainen, koska en halunnut pilata enempää perheemme aikaa, pettynyt vain. Ja tästä seurauksena mieheni suuttui minulle ja sanoi minun tehneen hallaa parisuhteellemme kun kehtasin levätä tänä viikonloppuna. Mies siis jatkuvasti syyttää minua asioista, joissa hän itse tekee väärin.

Ap

Minä kertoisin, etten siedä huonoa kohtelua. Jos tilanne ei muuttuisi, eroaisin.

Näin olen tehnytkin, enkä ole katunut hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isän viikonloppu voi mennä pilalle siitä, että saa viettää aikaa oman lapsensa kanssa?

Vierailija
44/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies toimii noin, koska se toimii hänelle. Mihinkään oikeudenmukaisuuteen, tasapuolisuuteen ja vastavuoroisuuteen hän ei edes pyri. Hänelle se pelaa, että hän saa tehdä mitä huvittaa, samalla kun vaimo korjaa jäljet. Se on elämä, jota ap:n mies haluaa viettää. Hän ei aidosti koe, että hänen tulisikaan toimia toisin, koska jos hän kokisi niin, hän tekisi toisenlaisia valintoja (kommunikoisi, kuuntelisi, olisi reilumpi). Paikalta pakeneminen ja asioiden vääristely mahdollistavat tällaisen elämän jatkumisen. Rehellisyyshän kun johtaisi välittömään eroon.

Mitä tuollaiselle ihmiselle voi tehdä? Itse olen ilmeisesti liian kiltti ja juuri siksi nyt ensimmäistä kertaa ”pistinkin vastaan” ja lepäsin viikonloppuna, kun yritin sillä tavalla saada miestä oppimaan, että asioita pitää ajatella kokonaisuuksina ja jos hän tekee jonkin ”perheemme edun vastaisen” ratkaisun, niin sillä on seurauksensa (jotka tässä tapauksessa ei mielestäni olleet mitkään kohtuuttomat). Miehen toiminta on nimittäin tosissaan mennyt kokoajan vain pahempaan suuntaan ja tuo oli mielestäni todella kurjasti tehty minua kohtaan, kun hän ei enää vain uhkaillut vaan todella lähti viikonlopuksi jättäen minut vielä ilman autoa. En ollut hänelle edes vihainen, koska en halunnut pilata enempää perheemme aikaa, pettynyt vain. Ja tästä seurauksena mieheni suuttui minulle ja sanoi minun tehneen hallaa parisuhteellemme kun kehtasin levätä tänä viikonloppuna. Mies siis jatkuvasti syyttää minua asioista, joissa hän itse tekee väärin.

Ap

Valitettavasti ei oikein mitään. :( muutoksen pitäisi lähteä miehestä itsestään. Yleensä näihin ei tehoa terapiakaan, saattavat saada sieltä vain lisää keinoja manipuloimiseen. Ymmärrän, että olisit halunnut vain viettää mukavaa perhe-elämää ja on kurjaa, ettei toisesta olekaan siihen. Tuossa tilanteessa pidän eroa valitettavasti ainoana vaihtoehtona. Tällä hetkellä mies näyttää lapsillekin huonoa parisuhteen ja perhe-elämän mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi