Huolestuttaa, kun seksuaalinen halu on vähentynyt
Aiemmin halutti varmaan päivittäin, nyt tuskin koskaan. Olen sinkku, eli tästä ei kärsi kukaan muu osapuoli kuin itse, mutta olen aina nauttinut halukkuudestani ja esim. itsetyydytyksestä. Teen sitä nytkin välillä, lähinnä siksi, että pelkään libidon katoavan kokonaan, ja pystyn kyllä saamaan orgasmin, mutta sellaista halun ja panetuksen tunnetta ei ole. Masturbointi ei myöskään tunnu yhtä nautinnolliselta, kun sen tekee rutiinin vuoksi eikä siksi, että haluttaa.
Harmittaa, huolestuttaa, pelottaa... Pelkään että haluni ovat katoamassa kokonaan.
Kommentit (27)
Minulla myös halut loppuneet viimeisen 2 vuoden aikana lähes kokonaan. Ikää 43 v.
Miksi haluttomuuden pitää olla ongelma? Minusta halujen vaihtelu ja muuttuminen on normaali asia, ihan kuin vanheneminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluttomuuden pitää olla ongelma? Minusta halujen vaihtelu ja muuttuminen on normaali asia, ihan kuin vanheneminenkin.
Minulle se on ongelma siksi, että koen menettäväni niin paljon. Seksuaalinen halu, seksi ja itsetyydytys ovat itselleni niin tärkeä asia, ilon ja nautinnon tuoja, ja itsetyydytys myös rentouttaa ja tuo hyvän olon. Jos sitä ei ole, koen että jotain tärkeää, olennaista ja ihanaa puuttuu.
Sama tilanne täällä.
On todella outoa, eikä ollenkaan minuun sopivaa. Edellisessä suhteessa seksiä oli 3×viikossa, lisäksi itsetyydytys. Nykyisessä "vaikeasti selitettävässä" suhteessa saan seksiä noin kerran kuukaudessa, lisäksi itsetyydytys ettei homma vallan unohdu
.
Oli pakko aloittaa escitalopram-mielialalääkitys ja tapahtui se, mitä en ikinä olisi itselle uskonut: lääkkeen haittavaikutuksena seksuaaliset halut lähtivät, orgasmin saanti vaikeutui todella ja nyt oikeasti pitää vibralla vääntää TUNTI, että laukean! Tämä on todella outoa minulle, mutta tilanne on nyt tämä.
Toisaalta: yksi huoli vähemmän, kun ei koko aikaa paneta, ei ole helppoa sekään.
T. N38
Käyttäjä34671 kirjoitti:
Sama tilanne täällä.
On todella outoa, eikä ollenkaan minuun sopivaa. Edellisessä suhteessa seksiä oli 3×viikossa, lisäksi itsetyydytys. Nykyisessä "vaikeasti selitettävässä" suhteessa saan seksiä noin kerran kuukaudessa, lisäksi itsetyydytys ettei homma vallan unohdu
.
Oli pakko aloittaa escitalopram-mielialalääkitys ja tapahtui se, mitä en ikinä olisi itselle uskonut: lääkkeen haittavaikutuksena seksuaaliset halut lähtivät, orgasmin saanti vaikeutui todella ja nyt oikeasti pitää vibralla vääntää TUNTI, että laukean! Tämä on todella outoa minulle, mutta tilanne on nyt tämä.
Toisaalta: yksi huoli vähemmän, kun ei koko aikaa paneta, ei ole helppoa sekään.T. N38
Ihanaa, että joku ymmärtää! Juuri tuo tunne minullakin on, ettei tämä halun puute ole ollenkaan itseen sopivaa. Se nimenomaan tuntuu oudolta ja vieraalta.
Toivottavasti tilanne korjaantuu - niin oma kuin sinun. Toivon, että tämä olisi jotain väliaikaista, mutta en voi mitään, että huolestuttaa.
Tarvitsetko apua?
Minun kyökissä on käynyt monia naisia ja miehiä puhumassa samoista ongelmista.
Voin myös näyttää ja kokeilla sinuun muutamia tekniikoita, koska eihän kaikki opi vain kuuntelemalla tai katsomalla... ;))
Miksi?