Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaa, kun seksuaalinen halu on vähentynyt

Vierailija
15.08.2021 |

Aiemmin halutti varmaan päivittäin, nyt tuskin koskaan. Olen sinkku, eli tästä ei kärsi kukaan muu osapuoli kuin itse, mutta olen aina nauttinut halukkuudestani ja esim. itsetyydytyksestä. Teen sitä nytkin välillä, lähinnä siksi, että pelkään libidon katoavan kokonaan, ja pystyn kyllä saamaan orgasmin, mutta sellaista halun ja panetuksen tunnetta ei ole. Masturbointi ei myöskään tunnu yhtä nautinnolliselta, kun sen tekee rutiinin vuoksi eikä siksi, että haluttaa.

Harmittaa, huolestuttaa, pelottaa... Pelkään että haluni ovat katoamassa kokonaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sentään spuoli ja ikä.

Vierailija
2/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan se katoaa. Se on vain luonnon tapa johtaa ihmiset lisääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 69v.

Vierailija
4/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 42

Vierailija
5/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 69v.

Ei ollut ap:n vastaus tämä

Vierailija
6/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 40 ikävuoden paikkeilla se minultakin hävisi. Mihin sitä sinkku tarvitsee? Älä aseta itsellesi tuollaisia vaatimuksia ja nauti siitä että yksi kuluttava aikakausi elämästäsi on ohi. Säästyy monelta huonolta asialta kun seksi lakkaa kiinnostamasta.

Vierailija
7/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 42

Tuossa iässä lääkäriin.

Vierailija
8/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 42

Tuossa iässä lääkäriin.

Miksi?

-ohis

Vierailija
9/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu nelikymppisenä se hävisi minultakin. Eikä ole ongelma, koska olen sinkku. Olen myös erittäin tyytyväinen, että päässä pyörii nykyisin muutakin kuin seksi. N47

Vierailija
10/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Paino alkaa nousta samalla. Vanhuus tulee.

Vierailija
11/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä 40 ikävuoden paikkeilla se minultakin hävisi. Mihin sitä sinkku tarvitsee? Älä aseta itsellesi tuollaisia vaatimuksia ja nauti siitä että yksi kuluttava aikakausi elämästäsi on ohi. Säästyy monelta huonolta asialta kun seksi lakkaa kiinnostamasta.

Jotakin hassusti, toki vaihdevuodet muuttaa seksuaalisuutta, mutta ei sen pitäisi tyystin hävitä.

Vierailija
12/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jännä, kun monilla halut nousevat nelikymppisenä. Käytätkö pillereitä? Ne veivät itseltäni halut täysin.

Vierailija
13/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se seksuaalisuus kaikilta häviä.  92 vuotiaalla ase oli pystyssä kuin nuorukaisella pesuhommissa.

Vierailija
14/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus muuttuu aina iän myötä. Etenkin, kun ikää tulee vähän enemmän. 

Ihan normaalia.

Itse olen 47 vuotias ja nainen. Ja itseltänikin on halut kadonneet.

Vierailija
15/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ajatella asiaa noin, koska minusta seksi ja seksuaalisuus ei ole kuluttavaa, vaan saan siitä nautintoa, iloa ja hyvää oloa. En myöskään ole ajatellut olla sinkku loppuelämääni. Olen aina nauttinyt seksistä ja sinkkunakin itsetyydytyksestä päivittäin. En koe sitä kuluttavana ollenkaan. Ja minulla on on ollut seksistä hyviä kokemuksia - suhteissani seksi on ollut antoisaa ja hauskaa, eivätkä muutamat yhden illan seksijututkaan ole olleet huonoja kokemuksia.

Vierailija
16/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jännä, kun monilla halut nousevat nelikymppisenä. Käytätkö pillereitä? Ne veivät itseltäni halut täysin.

En ole koskaan käyttänyt pillereitä tai muutakaan hormonaalista ehkäisyä - yksi syy on nimenomaan se, että en halunnut häiriöitä seksuaaliseen haluuni.

Vierailija
17/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, 42

Tuossa iässä lääkäriin.

Voisin kyllä mennäkin lääkäriin, jos ei tilanne korjaannu. Mikähän voisi olla sellainen aika, jonka jälkeen voi todeta, ettei kyse ole väliaikaisesta tilanteesta? Minulla on nyt kestänyt tämä muutaman kuukauden, mutta en ajatellut todellakaan katsella tilannetta loputtomiin.

Vierailija
18/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain ja ainoastaan helpottunut.

Vierailija
19/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt pillereitä tai muutakaan hormonaalista ehkäisyä - yksi syy on nimenomaan se, että en halunnut häiriöitä seksuaaliseen haluuni.

Nyt ehkä kannattaisi alkaa käyttää, jos haluat noiden halujen palautuvan. Nelikymppisenä on tosiaan aivan normaalia, että vaihdevuodet vähitellen alkavat. Oireisiin kuuluu myös halujen vähentyminen. Olennaista toki on mitä tarkoittaa "ei juuri koskaan tee mieli". Kuinka monta kertaa kuukaudessa?

Vierailija
20/27 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ehkä kannattaisi alkaa käyttää, jos haluat noiden halujen palautuvan. Nelikymppisenä on tosiaan aivan normaalia, että vaihdevuodet vähitellen alkavat. Oireisiin kuuluu myös halujen vähentyminen. Olennaista toki on mitä tarkoittaa "ei juuri koskaan tee mieli". Kuinka monta kertaa kuukaudessa?

Viimeisen parin kuukauden aikana on haluttanut ehkä muutaman kerran kuukaudessa. Kun siis normaalia olisisi, että seksi pyörisi mielessä paljon enemmän ja haluja olisi, jos ei nyt joka päivä niin ainakin melkein joka päivä.

En toisaalta oikein tiedä mikä järki olisi käyttää hormonaalista ehkäisyä, jos ei ole varsinaista ehkäisyn tarvetta ole. Millä lailla se hormonaalinen ehkäisy sitten palauttaisi halut? Olen itse aina kuullut lähinnä päinvastaisesta, siksi en vähän skeptinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi