Muita jotka PELKÄÄ koronatestiin joutumista?!
En tiedä olenko koskaan pelännyt ja ahdistunut mistään näin paljon, kun ajatuksesta se tikku nenässäni. Ja huom, olen aikuinen ihminen, synnyttänyt 3 lasta ja joutunut erilaisiin toimenpiteisiin/leikkauksiin! Mutta pelkään todellakin sitä testiä niin paljon, että alan hikoilla ja saada ylimääräisiä sydämen tykytyksiä kun ajattelen siihen ehkä pian joutuvani. Aivan hullua! Ja vaikka kuinka yritän puhua itselleni järkeä niin ei vaan auta.. Muita jotka pelkää pientä tikkua??!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Kiinan käytäntö voisi soveltaa tänne. Mukavampi saada tikku perseeseen.
Kyllä. Minä ainakin otan tikun paljon mieluummin perseeseen kuin nenään.
Perseestä jopa mittaa kuumeenkin kaikkein luotettavimmin, kunhan muistuttaa seuraavaa samassa taloudessa elävää ettei mittaa samalla tikulla kuumettaan suustaan.
Tottakai jännitti ja hikoilutti ennen ekaa kertaa, kun oli kerran puhuttu että se tikku työnnetään aivoihin saakka. Viisi kertaa olen nyt ollut, joista kolme kertaa oli jopa miellyttävää, kutitteli hauskasti, ja kaksi kertaa tunti hieman ikävältä.
Tämä on subjektiivinen kokemus, joka riippuu myös ottajasta, jotkut rouhaisevat kipeämmin ja toiset taas helliä kuin mitkä.
Eli ei kannata pelätä =)
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään. 🙋🏼♀️
Koko pelosta hauskan tekee se, että olen labranhoitaja itsekin niitä näytteitä olen ottanut ja nykyään tutkin koronanäytteitä! Mutta sillä pelkäänkin kun nykyään meillä päin ottaa hoitajat niitä ja useimmilla on… Noh sanotaanko melko raju ote siihen ottamiseen.
Siksi syön kiltisti vitamiinit, pesen käsiä ja välttelen tauteja. Terveenä on pysytty eikä ole tarvinnut testeihin mennä. Kauhulla vaan odotan koska jollain työkaverilla todetaan tartunta ja koko työyhteisö joukkoseulotaan. 😰
Missä toimii koronatestaamaton laboratorionhoitaja näytteenottojen parissa?
Varmaan Hymiöiden Ihmemaassa.
EI IKINÄ TIKKUA NENÄÄN! NIELUUN! ANUKSEEN!
poskionteloiden punkteerauksessa pyörryn.
hius suussa saa aikaan oksennusrefleksin, kurkun tutkiminen kieltä lastalla painamalla = oksennus lääkärin syliin.
peräpukamat (isot), ei kiitos sinnekään testitikkua.
sylkitesti on ainoa minulle sopiva testi.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään. 🙋🏼♀️
Koko pelosta hauskan tekee se, että olen labranhoitaja itsekin niitä näytteitä olen ottanut ja nykyään tutkin koronanäytteitä! Mutta sillä pelkäänkin kun nykyään meillä päin ottaa hoitajat niitä ja useimmilla on… Noh sanotaanko melko raju ote siihen ottamiseen.
Siksi syön kiltisti vitamiinit, pesen käsiä ja välttelen tauteja. Terveenä on pysytty eikä ole tarvinnut testeihin mennä. Kauhulla vaan odotan koska jollain työkaverilla todetaan tartunta ja koko työyhteisö joukkoseulotaan. 😰
"Labranhoitajia" ei ole olemassakaan.
He ovat nykyään bioanalyytikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsi aivan valtavasti korona-testiä.
Sitten jouduin karanteeniin(altistuminen) ja suoraan testiin.
Valvoin koko yön kun pelotti.
Miten naurettavaa.
Se ei ollut oikeasti yhtään mikään.
Kesti 2 sekuntia, pidennetyllä topsypuikolla kaapaisi nenässtä ja thats it.
Kysyin joko otat? Näytteenottaja sanoi: kuule se otettiin jo!
Ei missään nimessä tarvitse todellakaan pelätä tai jännittää.
Tarkistustestiin (seuraavaan) meninkin sitten rennosti.
Jotka testillä pelottelee puhuu paskaa.
Tais sitten niiden näytteenottaja on ollu kännis.
Korva kaivaminen topsypuikolla tuntuu enemmän kuin koronatesti nenästä (2 sekuntia).
Kun youtubesta katselee traveltubettajien videoita lentokentältä testistä, niin ne tunkee sen ihan älyttömän pitkälle, niin pitkälle että melkein aivoihin tuntuu menevän.
Joten ei kiitos. Viestisi kuulostaa ammattilaisen propagandalta, joka toivoo ihmisten menevän testeihin. Ehkä tienaat tällä.
Niin, sinulla on pitkä onkalo siellä nenässä. Sinne se tikku sujahtaa, eikä tunge mistään läpi (varsinkaan aivoista, haloo). Samalla tavalla vaikkapa korvaan voisi laittaa tikun - siellä on se kolo jo valmiiksi. Ettekö te ihmiset ole koskaan olleet kurkku/nenälääkärillä? Nehän tunkevat metallisen putken nenästä sisään niin pitkälle kuin menee ja katselevat siellä näkymiä. Se jo vähän tunnahtaakin, toisin kuin millin tikku. Koronatesti EI satu.
En ole koekillut tuota testiä. En kyllä aiokaan sillä on kokemuss iitä kun verisuoni särkyy itsetään ennäonkalossa ja paikataan sitten. onneksi ei ollut niin syyvällä vuoto etteivätkö olisi lääkärit sinne yltäneet vempeleillään. Ja sittenkö pitäisi lähteä ottamaan riski että tekevät sillä varvulla tuonne herkkiin oimakalvoihin jotain vaurioita , siellä sitä innoissaan runkatessaan. Ja mitä törkyä se tikun pääkin siältänee. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Monesti olen ollut kipeä pandemia aikana, mutta testiin en ole mennyt. Odotan sitä aikaa, kun testi otetaan kurkusta, kuten muuallakin maailmassa prkl!
Kunnon takapajula tää Suomi
Kurkku sattui enemmän kuin ne, ja laukaisi oksennusrefleksin. Nenä vain kutitti sekunnin.
Ehdottomasti nenästä jatkossa!
Vierailija kirjoitti:
Minä. Sen vuoksi en ole kertaakaan mennyt koronatestiin, vaikka olen ollut sairaana (flunssassa) korona-aikana ehkä yhteensä 4 kertaa.
Meillä päin pelkästään testiin meneminen ilman omaa autoa on niin hankalaa, että sen vuoksi passaan ellei ihan pakottava tilanne tule. Naurettavaa muutenkin vaatia kesäflunssan vuoksi testiä, ohje siis on ”pysy kotona ja käy testissä”. Pysyn kotona, en lähde 30 kilometrin päähän taksilla (julkisia ei saa käyttää). Joku kiertävä testiauto olisi ratkaisu tähän, mutta on jo huomattu, ettei järjenkäyttö ole ollut etusijalla, kun ohjeita ja suosituksia runnotaan.
Pelkään. Vielä ei ole tarvinnut käydä kertaakaan, mutta jos tarve tulee, otan yksityisellä kurlausnäytteen.
4 kertaa käynyt ja 3 kertaa tuntunut ikävältä.
Yhden kerran ei tuntunut miltään, eli varmaankin oli taitamaton testaaja...
Silti menen, jos olen sairaana, mutta rokotteen skippaan.
Vierailija kirjoitti:
Pcr testitikkujen päät steriloitu etyleenioksidilla.
Mitä sitten? Aika monet tehdassteriilit tuotteet on steriloitu etyleenioksidilla, esim. sidetaitokset yms. Myös säteilyttämistä käytetään.
Minä koen tavallisen nielusta otettavan näytteen tosi epämiellyttävänä, ja oksennusrefleksi tulee herkästi. Siksi minusta tuo koronatesti on ollut miellyttävämpi, vaikka ei tietty mitään mukavaa sekään. Koronatestissä ei tartte tehdä itse mitään, sen kun vain rentoutuu. Olen töissä terveydenhuollossa (en hoitaja tai lääkäri) eikä töihin ole asiaa flunssassa ilman negatiivista testitulosta, eli eipä tuolta ole voinut välttyä. Rohkeasti vaan, vaikka pelottaisikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pcr testitikkujen päät steriloitu etyleenioksidilla.
Mitä sitten? Aika monet tehdassteriilit tuotteet on steriloitu etyleenioksidilla, esim. sidetaitokset yms. Myös säteilyttämistä käytetään.
Aiheuttaa syöpää. Vastahan vedettiin kaupoista pois tuotteita jotka saastuneet etyleenioksidilla.
Minä en ymmärrä miksi se näyte pitää kaivaa nielusta nenän kautta. Miksi ei riitä, että niistää räkää paperiin ja antaa sen räkäklimpin tutkittavaksi? Tai jos ei räkää tule, niin sitten sylkee kuppiin ja näyte otetaan syljestä? Tai miksi sitä ei voi ottaa vain suusta esim. kielen alta. Miksi ihmeessä se pitää kaivaa noin vaikeasti?
Ihan turha väittää että näyte on pakko ottaa nenän kautta nielusta. Jos se virus voi lentää tartuttamaan muita ihan vain ihmisen yskiessä tai aivastaessa, niin silloin se löytyy myös ihan räästä ja syljestäkin. Kun nykyisin ihmiset eivät saa edes hengittää ilman maskia kun voivat levittää koo-oronaa.
Ja miksi käytetään testaustapaa joka ei ole luotettava? Monistetaan niin monta kertaa, että on sama kuin noppaa heittäisi, eli tetituloksella ei tee mitään. Ihan yhtä luotettavaa olisi heittää noppaa neljä kertaa, ja jos saat heitettyä nelosen ainoastaan kolmannella heitolla ja muilla heitoilla tulee joku muu luku, niin tulos on positiivinen. Jos taas kolmannella heitolla saat jonkun muun luvun kuin nelosen, tai nelonen tulee jollain muullakin heitolla kuin vain kolmannella, niin tulos on negatiivinen.
Mä menisin mieluummin joka päivä vuoden ajan koronatestiin, kuin synnyttäisin. Oma synnytys oli aivan hirveä.
Testi otettu 2 kertaa, eikä pelota mennä uudestaan. Kesti pari-kolme sekuntia, eikä ole sen epämiellyttävämpi kuin streptokokkinäytteen ottaminen nielusta. Tikun laittaminen ei tuntunut lainkaan, mutta sen näytteen pyyhkäiseminen tuntui ikävältä, ei kuitenkaan sattunut. Esim poskiontelon puudutus ennen punktiota oli kamalaa tuohon verrattuna.
Joo, ja nega oli molemmilla kerroilla.
Missä koronatestitikut on valmistettu? Kiinassa? Tarkistaako kukaan ettei niihin ole laitettu virusta?
Slovakiassa kun lähes koko kansa testattiin niin epidemia ryöpsähti käsistä sen jälkeen viime vuoden loppupuolella.
Koronatestin saa myös syljestä ja tukimusten mukaan on yhtä tarkka ja joidenkin mukaan jopa tarkempi kuin nenästä otettu.
Miksi ihmisiä halutaan kiusata tikuilla enää?
Olen käynyt monta kertaa ja melkein joka kerta yhtä epämiellyttävää. En myös luota täysin onko juuri tuo menetelmä luotettava edellä esille tulleista seikoista...
Ei ole. Antigeeni otetaan nimenomaan kuin topsilla nenästä.