Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka PELKÄÄ koronatestiin joutumista?!

Vierailija
15.08.2021 |

En tiedä olenko koskaan pelännyt ja ahdistunut mistään näin paljon, kun ajatuksesta se tikku nenässäni. Ja huom, olen aikuinen ihminen, synnyttänyt 3 lasta ja joutunut erilaisiin toimenpiteisiin/leikkauksiin! Mutta pelkään todellakin sitä testiä niin paljon, että alan hikoilla ja saada ylimääräisiä sydämen tykytyksiä kun ajattelen siihen ehkä pian joutuvani. Aivan hullua! Ja vaikka kuinka yritän puhua itselleni järkeä niin ei vaan auta.. Muita jotka pelkää pientä tikkua??!

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti pelkää, mutta vaikuttaa sen verran epämiellyttävältä toimenpiteeltä, että mieluummin olen menemättä koronatestiin. 

Ei oikeasti kannata pelätä.

Ei kuule ystävä tunnu yhtään miltään.

Topsylla hieraisee nenästä ja ohi ennenkuin tajuukaan.

Tokko istumaan ehdit niin moikka.

Sama kuin pelkäisi perhosen istuvan nenälleen.

Vierailija
22/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsi aivan valtavasti korona-testiä.

Sitten jouduin karanteeniin(altistuminen)  ja suoraan testiin.

Valvoin koko yön kun pelotti.

Miten naurettavaa.

Se ei ollut oikeasti yhtään mikään.

Kesti 2 sekuntia, pidennetyllä topsypuikolla kaapaisi nenässtä ja thats it.

Kysyin joko otat? Näytteenottaja sanoi: kuule se otettiin jo!

Ei missään nimessä tarvitse todellakaan pelätä tai jännittää.

Tarkistustestiin (seuraavaan) meninkin sitten rennosti.

Jotka testillä pelottelee puhuu paskaa.

Tais sitten niiden näytteenottaja on ollu kännis.

Korva kaivaminen topsypuikolla tuntuu enemmän kuin koronatesti nenästä (2 sekuntia).

Kun youtubesta katselee traveltubettajien videoita lentokentältä testistä, niin ne tunkee sen ihan älyttömän pitkälle, niin pitkälle että melkein aivoihin tuntuu menevän.

Joten ei kiitos. Viestisi kuulostaa ammattilaisen propagandalta, joka toivoo ihmisten menevän testeihin. Ehkä tienaat tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En todellakaan mene. Kerran olen itse tehnyt testin, siinä ei tartte työntää tikkua syvälle nenään.

Vierailija
24/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuo koronatestillä pelottelukin on oikein saanut alkunsa?

Ihan kreisiä.

Laastarin ottaminen haavan päältä sattuu sata kertaa enemmän kuin joku lälly nenän pyyhkäisy jota ei edes huomaa.

Jotku huomiohakuiset dramatisoi oikeesti jollain koronatestillä. 

Ei ristus. Millasta porukkaa tollaset on?

Sattuukohan niitä hiusten leikkaaminenkin? 

Vierailija
25/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsi aivan valtavasti korona-testiä.

Sitten jouduin karanteeniin(altistuminen)  ja suoraan testiin.

Valvoin koko yön kun pelotti.

Miten naurettavaa.

Se ei ollut oikeasti yhtään mikään.

Kesti 2 sekuntia, pidennetyllä topsypuikolla kaapaisi nenässtä ja thats it.

Kysyin joko otat? Näytteenottaja sanoi: kuule se otettiin jo!

Ei missään nimessä tarvitse todellakaan pelätä tai jännittää.

Tarkistustestiin (seuraavaan) meninkin sitten rennosti.

Jotka testillä pelottelee puhuu paskaa.

Tais sitten niiden näytteenottaja on ollu kännis.

Korva kaivaminen topsypuikolla tuntuu enemmän kuin koronatesti nenästä (2 sekuntia).

Kun youtubesta katselee traveltubettajien videoita lentokentältä testistä, niin ne tunkee sen ihan älyttömän pitkälle, niin pitkälle että melkein aivoihin tuntuu menevän.

Joten ei kiitos. Viestisi kuulostaa ammattilaisen propagandalta, joka toivoo ihmisten menevän testeihin. Ehkä tienaat tällä.

Propaganda ja paskat.

Just olin 2 kertaa käyny (eka karanteenin aikana ja toka ennen töihin paluuta).

Ja joo - katsoin kans ne älyttömät youtube-videot missä tikku työnnettiin pitkälle ja säikyttelin itteeni enemmän niitä katsomalla.

Ja vielä kerran : hävetti turha pelkoni, kun ei tuntunu missään.

Tarjottiin myös nielusta ottamista,mutta pyysin ottamaan sen siellä nenästä.

Ja tienaan tällä että kerron kokemuksestani vauvapalstalla, haista ny kukkanen jo. Kuinka tuollaista voi tulla edes jonku mieleen?

Jos olet joku vellihousu luonteeltasi niin ole rauhassa, mutta älä syyttele muita typeryyksillä. 

Tämä selvä. En enää palaa asiaan moi.

Vierailija
26/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 50-vuotias ja olen kehittänyt elämäni varrella tavan suoriutua inhottavista asioista.

Keskityn siihen, miten hyvältä tuntuu, kun tilanne on ohi.

Eli pyrin olemaan ajattelematta tulevaa, ikävää toimenpidettä/tapahtumaa kokonaan. Keskitän kaikki mahdolliset ajatukseni esim kotimatkaan, tai suunnittelen missä käyn sitten kahvilla, tai siihen, kuinka kerron läheisilleni, että homma on ohi. Usein mietin myös sitä helpotuksen tunnetta ja iloa siitä, että selvisin taas.

Tätä kun pyrkii tietoisesti tekemään, niin (vuosien saatossa) se alkaa sujua kuin itsestään.

En enää pelkää juuri mitään. Aiemmin siis ahdistuin milloin mistäkin.

Vierailija
27/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan käynyt testissä enkä ota rokotetta. Välttelen kaikkia testejä ja toimenpiteitä missä mun koskemattomuuttani loukataan kuten myös gynellä käyntiä ja hpv testipalojen ottoa. Minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena ja nuoruudessa. Kaikki toimenpiteet missä minuun kajotaan epämieluisalla tavalla, voi laukaista trauman, ahdistuksen, masennuksen tai voi tulla itsetuhoisia ajatuksia. Olen herkkä, enkä kestäisi enää yhtäkään traumaattista kokemusta. Varsinkin kun minulla ei ole ystäviä joihin tukeutua kriisin sattuessa. Luotto viranomaisiin on mennyt. Monen on vaikea käsittää tätä mutta jos on ollut seksuaalista hyväksikäyttöä elämässä niin siitä ei helpolla selviä. Näin varjelen omaa mielenterveyttäni muuten olen fyysisesti terve.

T. 30v. Nainen

Vierailija
28/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi menee hyvin, jos huolehdit nenän kostuttamisesta apteekista saatavilla suihkeilla, ja muistat pitää suun auki testin aikana. Minulla toinen sierain luonnostaan ahdas, mutta ei käy silti kipeää noilla ohjeilla. Kuvailisin, että tuntuu tympeältä, muttei satu.

Papa-koe oli paljon inhottavampi. Ajattele, ettei tuo ole siihen verrattuna mitään.

Vierailija
29/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin pandemian alussa, mut sit oli kerran pakko mennä, ja vaikka ei tuntunut mukavalta niin seuraavalla kerralla tiesi mitä odottaa, niin pelko lähti sillä... Tosi harmi kaikille, joilla se pelko on vahva. :(

Vierailija
30/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun youtubesta katselee traveltubettajien videoita lentokentältä testistä, niin ne tunkee sen ihan älyttömän pitkälle, niin pitkälle että melkein aivoihin tuntuu menevän.

Joten ei kiitos. Viestisi kuulostaa ammattilaisen propagandalta, joka toivoo ihmisten menevän testeihin. Ehkä tienaat tällä."

Ehkä tienaat itse tällä, että pelottelet ihmisiä ihan typerällä asialla.

Älkää menkö korona-testiin, siis mitä helkkaria sä sössötät?

Muka sattuu, joopa. Täytyy olla täysi tumpelo näytteenottaja jos koronatestaus sattuu.

Mitä sinä saat tällaisesta typeryydestä tyyliin: oo en minäkään uskalla mennä koronatestiin kun se sattuu niin kamalasti. 

Voi hemmetti sentään, että ihmiset on hassuja.

Skarppaa edes sinä nyt siellä vähän ja murehdi todellisia aiheita.

Vierailija
31/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Monesti olen ollut kipeä pandemia aikana, mutta testiin en ole mennyt. Odotan sitä aikaa, kun testi otetaan kurkusta, kuten muuallakin maailmassa prkl!

Kunnon takapajula tää Suomi

Vierailija
32/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on otettu useita kertoja testi, koska matkustan paljon.

Jostain syystä esim Espanjassa testin ottaminen ei tunnu juuri miltään vaikka se otetaan täysin samalla periaatteella kuin Suomessakin, mutta Suomessa se koskee?! Tikku vissiin työnnetään tarpeettoman syvälle Suomessa, näin olen tulkinnut 🤷🏻‍♀️.

Myös testin ottajien asenne on ollut asiaan eti maissa hyvin erilainen. Suomessa testin ottajat käyttäytyvät kylmemmin kui esim Espanjassa missä testaaja aina rauhouttelee, neuvoo ja lopuksi kehuu vielä onnistuneesta suorituksesta. Miksi näin?

Vierailija
33/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti pelkää, mutta vaikuttaa sen verran epämiellyttävältä toimenpiteeltä, että mieluummin olen menemättä koronatestiin. 

Ei oikeasti kannata pelätä.

Ei kuule ystävä tunnu yhtään miltään.

Topsylla hieraisee nenästä ja ohi ennenkuin tajuukaan.

Tokko istumaan ehdit niin moikka.

Sama kuin pelkäisi perhosen istuvan nenälleen.

Mähän sanoinkin, että en pelkää. Mutta pysyttelen silti mieluummin poissa baareista, festareilta yms paikoista. 

Vierailija
34/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin pandemian alussa, mut sit oli kerran pakko mennä, ja vaikka ei tuntunut mukavalta niin seuraavalla kerralla tiesi mitä odottaa, niin pelko lähti sillä... Tosi harmi kaikille, joilla se pelko on vahva. :(

No just joo.

Pelko tulee siitä kun höpötetään, mut onneksi et enää pelkää.

Vierailija
35/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, eihän testeihin ole pakko mennä. Itse en ole käynyt kertaakaan enkä mene.

Vierailija
36/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi synnyttäny 3 lasta ja------> pelkää koronatestiä?

Hah hah hah hah HAH (kiitos nauruista).

Kas kun ei pelkää muumeja.

Vierailija
37/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauhuissani ennen ensimmäistä testiä, mutta jälkeenpäin pudistelin päätäni, miten paljon tuli hukattua energiaa moisen pelkäämiseen. Vähän kutitti ja hyvin lievästi tuntui siltä, kuin olisi mennyt vettä nenään.

Toisenkin kerran oon joutunut käymään, silloin kirveli vähän enemmän, ehkä kun oli kunnon flunssa ja nenän limakalvot rikki. Siltikään ei paha ja ohi silmänräpäyksessä.

Vierailija
38/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se testi ole pakollinen kenellekään. 

Vierailija
39/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Älä mene, eihän testeihin ole pakko mennä. Itse en ole käynyt kertaakaan enkä mene."

Joo älkää menkö, ei ne voi pakottaa.

Ne kuulemma oikeesti ruuvaa siellä nenän irti.

Sattuu ihan perkeleesti.

Vierailija
40/101 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että jos olet synnyttänyt 3 kertaa, niin et edes huomaa koronatestiä.