Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää terveydenhoitoa Suomessa!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vaikutti aikamoiselta venkoilijalta.

Vierailija
22/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:51"]

Jotenkin minulla on mennyt usko näihin jakamisiin. Niin moni on todistettu valheeksi tai liioitteluksi. Kaikki ne huostaanottojutut, kun kilteiltä vanhemmilta on yhtäkkiä viety lapset ja koti alta yms.

[/quote]

Heippa hoituri / lääkäri. Taisi osua ja upota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:57"]

Musta vaikutti aikamoiselta venkoilijalta.

[/quote]

Kuka?

Vierailija
24/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minulla on mennyt usko näihin jakamisiin. Niin moni on todistettu valheeksi tai liioitteluksi. Kaikki ne huostaanottojutut, kun kilteiltä vanhemmilta on yhtäkkiä viety lapset ja koti alta yms.

[/quote]

Kyllä tämmöisiä kokemuksia on paljon eivätkä ne todellakaan ole valhetta tai liioittelua!

Vierailija
25/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:05"]

[/quote]

[/quote]  Näitä on viime aikoina niin pilvin pimein, ettei niihin vain voi enää uskoa. Ihmiset levittävät näitä hulluna ja totuusperää ei kukaan kysele. Jälkeen päin moni näistä osoittautuu puhtaaksi valheeksi tai suuresti liioitelluksi.

Ainahan näitä kohujuttuja on ollut, mutta nykyään netin kautta saa jokainen levitettyä mitä haluaa ja mitä tahansa. Kuten se yksi isä, joka surkeana etsi lastaan ja vaimoaan. Ja kas, ihmiset levitteli sitä villinä ja nainen löydettiin. Mies pahoinpiteli entisen vaimonsa heti hänet löydettyään.

Kannattaa mennä sokeana matkaa kaikkiin kohustooreihin ja surkujuttuihin.

Vierailija
26/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan kaikkia potilaita nauhoittamaan hoitohenkilökunnan kanssa käydyt keskustelut. Siinä sitten on todisteita, joita ei voi kiistää. 

Vierailija
27/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]  Näitä on viime aikoina niin pilvin pimein, ettei niihin vain voi enää uskoa. Ihmiset levittävät näitä hulluna ja totuusperää ei kukaan kysele. Jälkeen päin moni näistä osoittautuu puhtaaksi valheeksi tai suuresti liioitelluksi.

Ainahan näitä kohujuttuja on ollut, mutta nykyään netin kautta saa jokainen levitettyä mitä haluaa ja mitä tahansa. Kuten se yksi isä, joka surkeana etsi lastaan ja vaimoaan. Ja kas, ihmiset levitteli sitä villinä ja nainen löydettiin. Mies pahoinpiteli entisen vaimonsa heti hänet löydettyään.

[/quote]

Tässä on kyse vähän erilaisesta tapauksesta...Helppohan on mennä tuon tekosyyn taakse ja uskotella, että potilaat valehtelevat.

Vierailija
28/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän yhden tällaisen kohujutun, mikä on uponnut ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin. Ainoa vain, että kun kyseistä ihmistä näkee livenä, on ihan terve ja ei tarvitse mitään tukijuttuja. Mutta kas, kun perhetyöntekijä tulee, tupakki lentää äkkiä talon taakse ja tukiliivi haetaan päälle. Ja kun perhetyöntekijä lähtee, lähtee tukiliivi ja mamma röhnöttää korituolissa aurinkoa ottaen sätkä hampaissa. 

Vierailija
29/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Tässä on kyse vähän erilaisesta tapauksesta...Helppohan on mennä tuon tekosyyn taakse ja uskotella, että potilaat valehtelevat.

[/quote]  Katson kyllä tätäkin tapausta ihan ulkopuolelta. Näitä tapauksia on ollut viime aikoina niin monta, joilla on haluttu kohahduttaa. Ja kun paljastuu, että joku ihminen tuntee oikeasti, sieltä paljastuu, että ei puoletkaan ole totta. Jotenkin näissä menee niin kyyniseksi.

Vierailija
30/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa miksi en uskalla enaa tulla lomalle Suomeen? Senverran on ikaa etta jotain voisi sattua.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
31/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 18:20"]Aina puhutaan miten Suomessa on ilmainen terveydenhuolto blaablaa mutta sen terveydenhuollon taso on sitten tätä.
[/quote]

Kyllä kaikki terveydenhuolto on AINA tuollaista.

Vierailija
32/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harvinainen sairaus, joka todettiin vasta 14 vuoden epämääräisten oireiden jälkeen. Koska ensimmäiset oireet alkoivat teini-ikäisenä, lääkärit kertoivat vanhemmilleni "oireilun" kuuluvan teini-ikään ja huomionhakuisuuteen. 

En tunnistettavuussyistä halua kertoa yksityiskohtia itsestäni, mutta olen ollut 7 kertaa vähällä kuolla. Minua on hoidettu aina yksi oire kerrallaan ja vasta aikuisiällä oireet osattiin yhdistää yhteen tiettyyn sairauteen. Löysin sairauden itse Googlen avulla ja se muutti elämäni.

Joka ikinen kerta, todellakin joka ikinen kerta, kun olen ollut lääkärissä valittamassa kipua tietyssä kohdassa kehoani, minua ei ole uskottu. Ei sinne voi noin vaan sattua. Oletko kaatunut? Onko joku lyönyt sinua? Ei siinä ole mitään, kuvittelet vain. Olin kerran päivystyksessä niin huonossa kunnossa, että pääsin mieheni tuomana juuri ja juuri sairaalan ovista sisään, kunnes romahdin maahan. Itkin ja huusi tuskissani, mutta hoitajat kävelivät ohi ja sanoivat, että ottakaa ilmoittautumislappu ja ilmoittautukaa luukulla. En pystynyt nousemaan, jäin siihen likaiselle lattialle itkemään ja mieheni ilmoitti minut luukulla, jonotti ensin. Se oli uskomattoman nöyryyttävää. Kipukohtaus meni hiljalleen ohi itsestään, joten lääkäri antoi buranaa ja käski kotiin.

En tiedä kuinka monta luulosairasta potilasta Suomen kokoisessa maassa on. Ovatko ne kaikki pilanneet kaikkien suomalaisten sairaiden maineen niin, ettei ketään enää uskota?

Vierailija
33/78 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:49"]

En kyllä haluaisi sairastua vakavasti Suomessa. Voin vaan kuvitella miten joutuis itkemään yksin hirveissä kivuissa kun nyrpeä hoitaja sanois vaan että "lääkkeitä ei tuu enempää, ei se niin paha voi olla, taitaa olla omassa päässäs."

[/quote]Vaan...?

Vierailija
34/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:22"]

Itse tiedän yhden tällaisen kohujutun, mikä on uponnut ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin. Ainoa vain, että kun kyseistä ihmistä näkee livenä, on ihan terve ja ei tarvitse mitään tukijuttuja. Mutta kas, kun perhetyöntekijä tulee, tupakki lentää äkkiä talon taakse ja tukiliivi haetaan päälle. Ja kun perhetyöntekijä lähtee, lähtee tukiliivi ja mamma röhnöttää korituolissa aurinkoa ottaen sätkä hampaissa. 

[/quote]

NO mites tämä liittyy mitenkään käsillä olevaan tapaukseen, jossa asiallinen diagnoosi ja löydökset? Tuskinpa tämä ihminen on feikannut niin, että suolta on pitänyt poistaa. Meitä on näköjään joka junaan ja osa jää vielä asemalle.

Vierailija
35/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:18"]

Näillä tarinoilla on aina kaksi puolta. Hoitohenkilökunta ei vaan saa kertoa omaansa potilassalaisuuden vuoksi.

[/quote]

Miksi aina vedotaan tuohon? Suomessa moni saa surkeaa hoitoa. Sitä fataa ei mitkään tekosyyt muuta.

[/quote]

Joo, organisaation ja vaitiolon taakse on helppo mennä. Meno on oikeesti karmivaa, umpisurkeita ja ylimielisiä lääkäreitä on ja piittaamattomia "mä oon vaan täällä töissä"- hoitajia on osastot väärällään. Henkilöstön keskinäiset henkilökemiaongelmat ja kaikenlaiset paskantärkeydet ja pikkusieluisuudet ovat hyvän hoidon esteenä. Vaihdoin alaa, koska minä en pystynyt enää sitä työtä jatkamaan enkä katselemaan vierestä kärsiviä potilaita virhediagnooseineen ja läheltä piti-tilanteineen. Pelkästä ammattitaidottomuudesta ja asennevammasta johtuvia hengenvaarallisia tilanteita oli viikottain. Tuurilla ne laivatkin seilaa vai miten se meni.

Vierailija
36/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:22"]

[/quote]

Kun yhden tapauksen tietää, niin tokihan kaikki muutkin valehtelevat. Itse sairastan myös erittäin hankalaa Crohnin tautia, kuten ensimmäisessä viestissä mainittu nainenkin. Minulla on aivan samanlaisia kokemuksia. Diagnoosini myös kyseenalaistettu lukuisia kertoja ja vielä mitä ihmeellisemmin perustein. Saatetaan sanoa, että olen liian nuori sairastamaan kyseistä sairautta, oireet eivät täsmää (vaikka ne ovat kuin oppikirjasta), on kutsuttu luulotautiseksi (vaikka kävin yli 40 kertaa vuorokaudessa vessassa ja ulostin pelkkää verta) jne. 

Toki voit sulkea silmäsi ja korvasi ja kieltää kaiken, jos se parantaa oloasi. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, etteikö tämänkaltaisia kokemuksia olisi valitettavan paljon.

[/quote]http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/crohns-disease/care-at-mayo-clinic/why-choose-mayo-clinic/con-20032061

Vierailija
37/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:36"]

Näillä tarinoilla on aina kaksi puolta. Hoitohenkilökunta ei vaan saa kertoa omaansa potilassalaisuuden vuoksi.

[/quote]

Miksi aina vedotaan tuohon? Suomessa moni saa surkeaa hoitoa. Sitä fataa ei mitkään tekosyyt muuta.

[/quote]

EU-maista Suomessa ollaan Tanskan jälkeen tyytyväisimpiä saatuun hoitoon. Yli 85% suomalaisita on erittäin tyytyväinen tai tyytyväinen hoitoonsa (vrt. näiden maiden keskiarvo 48%). Suomessa vain 0.7% on erittäin tyytymättömiä hoitoon vrt. maiden keskiarvo 10%. http://www.europarl.europa.eu/workingpapers/saco/pdf/101_en.pdf

Faktat ja tilastot kertovat, että Suomessa on potilaan kannalta erittäin hyvä terveydenhuolto. Negatiivisista kokemuksista kerrotaan mediassa paljon enemmän kuin positiivisista, sillä niillä on enemmän lööppiarvoa. Rajatuilla resursseilla toimiessa kaikki eivät ole tietenkään 100% tyytyväisiä. Jos ei suomalainen järjestelmä kelpaa, niin tervemenoa muualle.

[/quote]

Hyvin sanottu. Naurattaa aina kovasti kun ihmiset uskovat täysin näitä yksipuolisia itkuvuodatuksia eikä osata kyseenalaistaa mitään. Itketään ja huudetaan vain kuinka Suomessa on surkea terveydenhuolto. Tosiasiahan on, että näillä huutajilla ei tosiassa miltei yhdelläkään ole kokemusta minkään muun maan terveydenhuollosta mihin edes verrata. Voisi tulla äkkiä kaipuu takasin Suomeen, kun perehtyisivät oikeasti minkälaista se terveydenhuolto muualla voi olla.

[/quote]

Kekkosen ajan propagandaa. Luulen, että se olet sinä, jolla ei ole kokemusta ulkomailta. Voisit hämmästyä. Suomessa ollaan Euroopan kustannustehokkaimpia, mutta sitä tehokkuutta ei lasketa sen mukaan kuinka hyvää jälkeä syntyy. Potilaat kulkevat sisään ja ulos reippaasti ja kustannustehokkaasti, virheistä viis. Perusterveydenhuollon hoitovastuu on luovutettu ahneille keikkalääkärifirmoille joiden työntekijöiden ei tarvitse ottaa mitään vastuuta potilaan tulevaisuudesta ja hoidon jatkuvuudesta.

Vierailija
38/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minulla oli erittäin positiivinen mielikuva Suomen terveydenhuollosta, mutta se alkoi murenemaan siinä aikuisuuden kynnyksellä. Liekö syynä säästötoimenpiteet, mutta taso tuntuu laskeneen dramaattisesti. Omat kokemukseni eivät ole hirveän positiivisia: kahden vuoden sisällä ammattitaidottomia lääkäreitä, hoitovirhe, ilman asianmukaista hoitoa jääminen, moneen kertaan epäonnistunut leikkaus. Kalliiksikin tuli... Kun muutin ulkomaille, olin peloissani miten terveydenhuolto järjestyy hyvinvointivaltion ulkopuolella. Mutta hyvinpä järjestyi! Vakuutus on taustatukena jos jotain odottamatonta sattuu, mutta se 3-80€ lääkärikäynnistä (yksityinen raskaus- ja synnytyssairaala) ei ole mitään siihen verrattuna kuinka hyvää palvelua sillä saa. Olo on turvallinen. Tajusin ettei se Suomen malli ole ainoa toimiva.

Vierailija
39/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:19"]Kehotan kaikkia potilaita nauhoittamaan hoitohenkilökunnan kanssa käydyt keskustelut. Siinä sitten on todisteita, joita ei voi kiistää. 
[/quote]

Minusta jokainen tapaaminen pitäisi automaattisesti tallentaa, jotta potilaan tai henkilökunnan perse olisi turvattu jos vääryyttä tapahtuu. Nyt on vain sana sanaa vastaan, ja jos esimies ei usko niin peli on pelattu. Kuva/äänitallenteen tosin pitäisi olla kolmannen, riippumattoman osapuolen käsissä, jotta se ei tarvittaessa "tuhoutunut itsestään" tai olisi "hukassa".

Vierailija
40/78 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 02:19"]

[/quote]

[/quote]

Joo, organisaation ja vaitiolon taakse on helppo mennä. Meno on oikeesti karmivaa, umpisurkeita ja ylimielisiä lääkäreitä on ja piittaamattomia "mä oon vaan täällä töissä"- hoitajia on osastot väärällään. Henkilöstön keskinäiset henkilökemiaongelmat ja kaikenlaiset paskantärkeydet ja pikkusieluisuudet ovat hyvän hoidon esteenä. Vaihdoin alaa, koska minä en pystynyt enää sitä työtä jatkamaan enkä katselemaan vierestä kärsiviä potilaita virhediagnooseineen ja läheltä piti-tilanteineen. Pelkästä ammattitaidottomuudesta ja asennevammasta johtuvia hengenvaarallisia tilanteita oli viikottain. Tuurilla ne laivatkin seilaa vai miten se meni.

[/quote]

Juuri näin!