26v ja alkoholiongelma :(
Voinko sanoa, että minulla on alkoholiongelma, kun juon ehkä kerran kuussa tai vähän harvemmin. Mutta jos juon, juon melkein aina liikaa. Ja kun juon liikaa, persoonallisuuteni muuttuu ihan erilaiseksi, minusta tulee hirveän ilkeä, sekava, valehteleva, asiat väärin ymmärtävä ja kaikkea mahdollista kamalaa, mm. avaudun existä ja menneen elämän tuskista ja suruista. Käytökseni satuttaa rakasta poikaystävääni, parasta ystävääni ja vanhempiani. Siskoni kuoli viinaan ollessaan minun ikäinen.
Olen tajunnut että on pakko lopettaa viinan otto kokonaan. Pelottaa. Pystynkö ja miten? Olen väsynyt häpeäkrapuloihin, noloihin ja hallitsemattomiin känneihin, pelottaviin vaaratilanteisiin kännissä ja varsinkin rakkaiteni satuttamiseen! Liian usein tilanne riistäytyy tavalla tai toisella käsistä, vaikka olisin suunnitellut juovani vain yhden tai kaksi. Minä en vain pysty siihen useimmiten.
En tiedä olenko alkoholisti vai mikä, mutta tiedän ettei tämä ole normaalia ja kärsin tästä ihan suunnattomasti. Haluan muuttua. Pelkään.
Kommentit (3)
Et ole alkoholisti, mutta sulla on alkoholiogelma. Viina on viisasten juomaa ja jos olet viisas ja ymmärrät sen aiheuttavan sulle ongelmia... sun on parasta lopettaa. Moni pystyy elämään ilmankin.
Alkoholi on ongelma, jos se tuntuu siltä. Voi se muutenkin toki olla.
Lopeta. Ei se tuosta paremmaksi muutu, usko pois.