Kiitti vaan taas kerran, aamuvirkku naapuri!
Prkle, onko pakko yksinasuvan aikuisen ihmisen (ei lapsia/eläimiä) alkaa kolistella sunnuntai aamuna niin, että hyvä ettei kuolleetkin herää??
Tuskin haittaa, jos itse saan inspiraation siivota iltaisin aamuvirkku naapurin huoneita vasten aina klo 23.00 asti?
Öisin voi toki yskittää ja vessaan voi tästälähin mennä yöllä usein ja ryminällä, sitähän ei voida kieltää.
Pakko avautua, hermot menee tuohon naapuriin joka jokaikinen viikonloppu herättää VIIMEISTÄÄN klo 9, usein jo 7 aikaan!
Toiset painaa töissä aamuisin zombina, eikä edes viikonloppuisin/lomilla SAA nukkua.
Olen niin kypsä....
Kommentit (57)
Aamuvirkut ovat ärsyttäviä. Juu, ennen yhtätoista vain siivoten, kannatan.
Ja vessassa saa käydä ja yskiä, yölläkin.
Aamuvirkut on niin väsyneitä iltaisin, että tuskin niitä pienet kolinat haittaa klo 23 vaan nukkuvat sikeästi.
No sellaista se on kerros/rivitalossa. Hiljaisuus ja rauha on taattu vain omakotitalossa kaukana naapureista, mikä tietysti maksaa rahaa ja vaivaa.
Tiedän tunteen. Minulla on yläkerran naapuri, joka aloittaa joka ilta klo 23 pitkän iltaravinsa. Makaan sängyssä silmät kiinni ja kuuntelen kuinka hän jytisee ympäri asuntoa ja kolistelee ja kovaa. Ei mitään ymmärrystä siitä, että ihmisten pitäisi saada nukkua, jotta jaksavat aamulla töihin. Kutsun häntä sotanorsuksi.
Pitäisikö naapurin pyöritellä peukaloitaan sinne ysiin asti, jotta sinä saisit kauneusunesi? Kaikesta muusta kun lähtee ääntä ja heräät niihin.
Vierailija kirjoitti:
No sellaista se on kerros/rivitalossa. Hiljaisuus ja rauha on taattu vain omakotitalossa kaukana naapureista, mikä tietysti maksaa rahaa ja vaivaa.
Moni kerrostaloasunto on kalliimpi kuin omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on hiljaisuus klo 23 aikaan, joten se, että siivoat silloin, ei käy. Mutta jos heräät naapurisi kolinoihin aina viikonloppuisin, mitäpä, jos varustautuisit korvatulpilla? Olettaen nyt, että ne äänet ovat jotain normaaliin elämään kuuluvaa ja teillä on vain huono äänieristys.
Korvatulppia kokeiltiin, ei ole löytynyt oikein sopivia.
Enkä haluaisi muutenkaan nukkua korvatulppia kanssa VAIN siksi, että naapuri kolistelee.
Jos joku tuttu tulee käymään/soittaa aamusta (jokin esim hätänä/tärkeää asiaa) niin siihen tahtoisi herätä.
Äänieristeet, no suht normaalit mutta äänet kaikuvat täällä jännästi ja naapurusto tietää sen kaikki = vikaa rakenteissa.
Naapuri aloittaa yleensä siinä 7-8 välissä siivoamaan, jumppaamaan , laittamaan ruokaa jne kolinoista selkeästi päätellen.
Ei tule mieleen, että täällä muut hiljaisuuden aikaan menee sukkasillaan ja hän saa heti aamusta herättää koko talon.
Prkle, viikot joutuu painamaan duunia eikä saa koskaan nukkua tuon takia.
Mainittakoon, että nuo aamun kolinat tehdään toki oikein kovaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Minulla on yläkerran naapuri, joka aloittaa joka ilta klo 23 pitkän iltaravinsa. Makaan sängyssä silmät kiinni ja kuuntelen kuinka hän jytisee ympäri asuntoa ja kolistelee ja kovaa. Ei mitään ymmärrystä siitä, että ihmisten pitäisi saada nukkua, jotta jaksavat aamulla töihin. Kutsun häntä sotanorsuksi.
Sä voit ilmoittaa tuosta isännöitsijälle, koska tapahtuu klo 23, jolloin on hiljaisuus.
Legendaarinen korvatulpat ei käy - kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on hiljaisuus klo 23 aikaan, joten se, että siivoat silloin, ei käy. Mutta jos heräät naapurisi kolinoihin aina viikonloppuisin, mitäpä, jos varustautuisit korvatulpilla? Olettaen nyt, että ne äänet ovat jotain normaaliin elämään kuuluvaa ja teillä on vain huono äänieristys.
Korvatulppia kokeiltiin, ei ole löytynyt oikein sopivia.
Enkä haluaisi muutenkaan nukkua korvatulppia kanssa VAIN siksi, että naapuri kolistelee.
Jos joku tuttu tulee käymään/soittaa aamusta (jokin esim hätänä/tärkeää asiaa) niin siihen tahtoisi herätä.
Äänieristeet, no suht normaalit mutta äänet kaikuvat täällä jännästi ja naapurusto tietää sen kaikki = vikaa rakenteissa.
Naapuri aloittaa yleensä siinä 7-8 välissä siivoamaan, jumppaamaan , laittamaan ruokaa jne kolinoista selkeästi päätellen.
Ei tule mieleen, että täällä muut hiljaisuuden aikaan menee sukkasillaan ja hän saa heti aamusta herättää koko talon.
Prkle, viikot joutuu painamaan duunia eikä saa koskaan nukkua tuon takia.
Mainittakoon, että nuo aamun kolinat tehdään toki oikein kovaa.
Ap
Kokeile lisää korvatulppia. Mä oon esim. soluasunnossa asuessani joutunut käyttämään korvatulppia VAIN siksi, että menin aiemmin nukkumaan kuin muut asukkaat. Siellä oli seinät ihan paperia. Mutta et sinä saa kolinaa loppumaan sillä, että valitat vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta asua kerrostalossa.
Ei ole, typerys jos asuu esim pk-seudulla yksin. Vaikka olisi työ.
Jostain syystä aamuvirkuilla on ihme oikeus terrorisoida ympäristöään metelöimällä vkl aamuisin.
Olen itse selkeästi enemmän iltavirkku, mutta pakko kommentoida nyt tähän aamuvirkkuajankohtaan, että porukalla alkaa olla todella erikoinen säsitys siitä, mikä on aikaisin aamusta tai aamuvirkun kolinoita. Just luin jostain julkkiksesta, joka mainosti olevansa aamuvirkku ja heräävänsä joka aamu viimeistään klo 8.30. Hoh hoijaa, tuohon aikaan suurin osa perusduunareista on jo töissä.
Se, että joku herää viikonloppuisinkin viimeistään klo 9, ei todellakaan ole aamuvirkkuilua. Aamuvirkut ihmiset heräävät klo 5 ja ovat esim. salilla klo 6. Jos oikeasti aamuvirkulla ihmisellä on univelkaa, hän voi viikonloppuna nukkua jopa klo 7 asti, mutta ei ole tavanmukaista.
Klo 7 aamulla voi vallan hyvin ruveta kokkaamaan kotona myös viikonloppuna, ei ole tavattoman aikaisin. Imurointi, taulujen hakkaaminen seinään, huonekalujen kokoaminen poran kanssa jne. ei ole suotavia toimia viikonloppuisin ennen klo 9.
Jos naapurin kokkaamisen ja jumppaamisen äänet herättää sinut, niin on todella huono äänieristys. Korvatulppien kanssa moni muukin meistä joutuu elämään, siihen on vaan totuttava. Kokeile vielä sellaisia muotoiltavia silikonisia, mulle ne on olleet hyvät.
Menen itse nukkumaan klo 23-02, mutta en todellakaan esim. siivoa enää klo 21 jälkeen. Kotona on paljon asioita, joita voi tehdä ilman sen suurempaa melua on oma rytmi, mikä tahansa. En siis jyrisyttele esim. smoothieta sen paremmin illalla klo 22 kuin aamulla klo 6. Imuroidakaan ei tarvitse yhdeksän aikaan illalla, jos ei mitään juuri hajoa lattialle, eikä huonekaluja tarvitse koota tuohon aikaan, vaikka hiljaisuus ei virallisesti ole vielä alkanut.
Ei ennen klo 10 saisi herättää. Mielummin vasta klo 11-12. Ymmärrän kun ei saa viikonloppuisinkaan nukkua kun aamuvirkku herättää klo 8-9 aikaan.
Kyllä yhdeksän aikaan saa normaalisti liikkua.
Normaalia ääntä saa kuulua kun ei ole hiljaisuus 22-07 välillä. Muuta omakotitaloon.
Sinä itse häiritset aamuvirkkua naapuriasi kolistelemma siivotessasi klo 23 asti. Jos et itse huomioi naapuriasi, miksi hänen pitäisi sinun rytmisi huomioida?