Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts MAALISmasut tiistaina &hearts

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää entistä enemmän lähestyvä neuvola.Kaksi yötä ja sitten...

Emmille onnittelut sydänäänien kuulumisesta!!!

Arvatkaa mikä pyykkivuori mua oottaa.7 henkilön sukkaparit,7 henkilön pikkuhousut,7 henkilön muut vaatteet.Väsyttänyt niin armottomasti että pyykkienlaitto kasaantunut.Joka päivä olen pessyt noin 3 koneellista mutta 4 päivän koneelliset pitäis nyt lajitella kaappeihin...Kuka haluaa vaihtaa osia mun kanssa?=)

Eipä tässä auta kun ryhtyä raatamaan...Huoh jo valmiiksi!

Mieleeni tuleekin galluppi:

INHOKKI KOTITYÖSI???

Arvanette vastaukseni=)

Leanna kera viisikon ja sissin rv 10+

Vierailija
2/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjasti työt välillä vaikeuttavat ja hankaloittavat muuta elämää :-)

viime yönä sain oikein hyvin nukuttua, joten toistaiseksi on töissä jaksanut hyvin. saa nähdä missä vaiheessa väsymys tänään iskee...

muuten olossa ei juurikaan raportoitavaa. pieniä vihlaisevia kipuja on kyllä nivusissa. liekö siellä nyt vaavin kasvupaikka kasvamassa kokoa...

ruusunpiikki 13+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiirusta on pitäny ku muutto uuteen kotiin on edessä ja siellä on ollut kaikenlaista laiteltavaa ja täällä riittää pakattavaa. Onneksi ei oo samanlaista kiirettä kuin reilu vuos sitte ku muutettii tähä kaupungin vuokraluukkuun. Täällä on tänä kesänä ollut niin rauhatonta, että oli pakko keksiä jotain muuta kun vuokranantaja ei ota meidän rauhallisten ja hyvinkäyttäytyvien ;) ihmisten häiriöilmoituksia huomioon. Meitä on kuitenkin ollut useampi jotka ovat valittaneet puolille öitä pauhaavasta todella kovasta musiikista, joka alkaa joka päivä klo 14. Lisäksi on humalaisten parikymppisten melskaamista ym. Naapureilta käyvät ottamassa jatkojohdolla sähköä poppivehkeisiinsä, kun on sähkölaskut maksamatta ja sähköt poikki eli käytännössä vierusnaapurit ovat kotoa poissaollessaan tarjonneet meille muulle asukeille noiden hulttioiden musiikit. Noh, viikonloppuna helpottaa.

Vointi on ollut nyt hyvä, paitsi väsymys on varsinkin aamuisin todella voimakasta ja millään ei jaksaisi nousta ylös, mutta pakko on koska ei esikkoa voi yksin pitää hereillä ettei mitään käy. Lisäksi nyt kolmena päivänä on ollut inhottavaa päänsärkyä.

Huomenna olis neuvolalääkäri ja se inhottava sisätutkimus edessä. Edellinen lääkäri oli tosi kiva mutta nyt on uusi tuttavuus edessä, kuitenkin nainen. Rakenneultraan varasin ajan ja siihen on vielä matkaa reilu kuukausi eli ti 3.10. on tuo tapahtuma sitten. Toivottavasti huomenna kuunneltaisiin sydänääniä, jotta kuulisin taas, että sisälläni on elämää. Muuta konkreettista tietoahan siitä ei ole vielä tässä vaiheessa ku en käynyt tuossa np-ultrassa. Olo on kuitenkin sellainen, että raskaana ollaan ja vahvasti. Silti se pieni peikko, nimeltään Pelko, aina välillä kaihertaa mieltä. Nythän keskenmenon riskiaika on jo onneksi ohitettu, mutta se sydänäänien kuuleminen olisi todella ihana juttu.

kenties rv 13+4 ja kirppu

Vierailija
4/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo vuodenvaihteesta asti kunnan vuuokratalossa, ja ymmärrän nyt miksi kaikki säikähtävät, kun kerromme missä asumme, kunnes talo on valmis. Ainut helpotus tähän kaikkeen on se, että on itse toivottoman väsynyt iltaisin nukkumaan mennessä, joten nukkumisongelmia ei ole ollut . Mekin muutamme luultavasti tulevan kuun aikana hiljalleen sinne uuteen.

Täällä sataa vihdoinkin vettä, jota tulee niin paljon, että minun hieno päätökseni käydä joka aamu lenkillä meni heti aluksi päin seiniä ! Toivottavasti hieman heikentyy tuo sade, ettei poika kastu ihan kokonaan koulusta tullessa. Itse taidan lähteä maalailemaan huoneita, kun ei oikein innosta pyykinpesu vesisateella.

Niin ja se inhokki kotityö on kai lattioiden luutuaminen, meillä sen tekee yleensä mies :D Tässä vuokra-asunnossa kun on vielä sellaiset pinttyneet muovimatot lattiassa, jotka näyttää samalta oli ne luututtu tai ei.

Nyt ois sitten omienkin laskujen mukaan rv 12, mutta eiköhän sekin tarkennu ultrassa, johon on siis vielä 6 päivää... Vatsa ei ole kyllä ulkoisesti muuttunut juuri ollenkaan, sama röllykkä kuin ennenkin, ehkäpä se johtuu juuri tuosta taaksekallistuneesta kohdusta, mutta muistutan aina itselleni, että näillä viikoilla olin edellisellä kerralla täysin tietämätön koko raskaudesta, että eipä silloinkaan ollut mitään näkyvissä, vaikka vatsa oli aika paljon pienempi ;)

Ai niin se puuro, en voi luopua siitä. Eilen oli kaikki puuroryynit loppu aamulla ja söin leipää ja jugurttia ja meni koko päivä sellaisessa oudossa heikossa olossa. Se makea ei vain sovi aamusta, eikä tosin oikein illastakaan. Edellisessä popsin makeaa, mutta se kyllä näkyi painossakin :D Siis tämä on aikalailla kärjistettyä, kun lasken jugurtinkin jo makeaksi ! Puuron päällä menee muuten lähinnä vain pakastemarjat, joissa on vain vähän sokeria.

Ja nyt sinne raksalle, että pääsee joskus muuttamaankin !

t.punkeli rv12 (+1)

Vierailija
5/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olen kolme kuukautta yrittänyt kirjautua sisään mutta jostain syystä ei ole onnistunut tuo kirjautumiseni.... =(

Siis tiiviisti olen jokapäivä käynyt katsomassa mitä teille kuuluu, ja monesti harmittaa etten ole päässyt kommentoimaan....

Olin kaksivuotta sitten team kolmekymppisissä kuumelijoissa jos vaikka joku tunnistaa sieltä =).

Nyt siis vuorossa pikkukakkonen rv 13+1 ja esikois tytär on nyt 1v 3kk

Täytyy sanoa että pelot ja jännitys on aivan samallaisia vaikka toista raskautta läpikäydään....

Huomasin että tänään oli monella tuo np-ultra,kiva kuulla kuulumiset sieltä!! Itse olen kovasti kiinnostunut tuosta niskaturvotuksesta minkälaisia lukemia kelläkin oli... Meillä 1.6mm ja lääkäri sanoi että normaali turvoitus... Huomasin että jollain täällä löydettiin 2.6 ja jatkotutkimuksiin hän sitten pääsee.Mistä johtuu tuo rajaarvo kun meidän paikkakunnalla se on 3 mm (outoa) Siksi siis kovasti kiinnostaa

mitä kenelläkin on jos haluaa vaan kertoa!

Oma napa! Painoa on tullut 4 kiloa huh mutta taitaa johtua siintä että oksennan kovasti ja syönkin sitä enemmän sitten =( Välillä kovia nivus vihlaisuja aina nopeissa liikkeissä. Närästää niin pirusti kokoajan että rennietä kyllä menee...... ja rinnat kipeät ihan koko raskauden ajan ollut!!!

Sydän äänistä. Kuulkaapas kaikki jotka ovat huolissaan sydän äänistä

ostin sivuilta kuuntelevauvaa.fi sellaisen kotikäyttöisen dopperin hintaan 79 euroa siihen sitten tuli myös tämä ultrageeli mukaan samaanhintaan. Laite on siis aivan uskomaton!! Itse sain ensimmäiset sikiön sykkeet viikolla 11+2 ja syke silloin oli n 175 min siis ihana tsuku tsuku junan puuskutus viikolla 11+5 oli ensimmäinen lääkäri neuvola missä kuunneltiin myös sydän äänet ja ihan samat oli ja paikkana myös ihan häpyluun vieressä(vauvanpesä) mistä itsekkin sitten nuo äänet bongasin!

Että jos joukossa samallainen pelkääjä (kauhukuvien luoja) Niinkuin minä =) Niin suosittelen tätä laitetta kovasti! On hintansa väärtti ja rauhoittaa mielätä kummasti!

No jaa annan nyt muillekkin puheenvuoroa ja tulen taas.....

p.s kuukauden päästä pitäisi mennä töihin hoitovapaalta... no kerkiihän siellä pari kuukautta olemaan (hih) Vielä en sinne ole mitään ilmoitellut.

Terv kata-72 & rv 13+1

Vierailija
6/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama mutta vaan viiden hengen vaatteet. Pestyä ja kuivattua kyllä tulee mutta sitte tapellaan kuka vie kaappiin! =) Monesti kyllä ehtii kori tyhjentyä jo kodinhoitohuoneessa ennen ku vaatteet on kaapissa...

Tanja-77 & 13+2

Vierailija
7/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äsken np-ultrassa. Sykettä ei löytynyt, sikiö kuollut viikolla 10+4 (nyt ois kuulunut olla 12+4). Se siitä sitten. Aika surkeet fiilikset tällä hetkellä. Tässä ehti jo koko kevään/kesän/syksyn... elämän suunnittelemaan sen pohjalta, että vauva tulee. Ei auta kuin alkaa uusiin suunnitelmiin. Huomenna kaavintaan. :(

Vierailija
8/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen siis lievästi sanottuna BB-riippuvainen.. Eilen oli jo pakko ostaa koko kauden katseluoikeudet koneelle, että saa sitten kytätä niitä.. Viime vuonna muistan että sen jälkeen kun ostin sen katseluoikeuden niin jäi noi kotityöt pikkusen verran vähemmälle, saas nähdä kuinka käy..

Leanna: Mullakaan ei näy sun sydämet, jostain syystä muiden kyllä näkyy.. =(

Marrge: Otan kovasti osaa menetykseesi, en oikein osaa edes sanoa mitään, mutta olen kovin pahoillani. =(

kata-72: Tervetuloa mukaan! =)

Inhokki kotityö: Aivan ehdottomasti imurointi, joka jumalan kiitos on ainoa kotityö jonka mies osaa/haluaa tehdä, joten se onkin meidän imurointivastaava.

(.) Oikein hyvä on ollut taas olotila, mikä saa epäilemään että onko mausasukilla kaikki hyvin, kun ei kerran oikein mitään oireita ole.. Mutta tätä mä olenkin selittänyt suurinpiirtein joka kerta.. Reilu viikko niin sitten selviää mitä sinne kuuluu.. Aika menee sitten hitaasti.

Jäi vähän lyhyeksi kun nyt tarttee alkaa lähtemään töihin päin, saatan palailla vielä illalla uudemman kerran.

sohvi84 + vaavi 10+3

Vierailija
9/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvimmät pahoitteluni marrgelle. Toivottavasti sinulla on läheisiä, joiden kanssa voit jakaa asian ja saada tukea. Ja kun olet/olette toipuneet menetyksestä niin uutta yrittämään, vielä se onnistuu. Itsellä vielä np-ultra edessä, olen yrittänyt varautua pahimpaan, mutta ei kai siihen koskaan voi varautua jos todella asiat olisivat huonosti.

Halauksin ja voimia toivotellen,

Despelote

Vierailija
10/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrge: todella suuret pahoittelut. Eihän tässä muuta osaa sanoa. Jaksamisia ja haleja!

Leanna: no ei näy sydämet =)

Kata-72: tervetuloa joukkoon. Itse en uskalla tuota doppleria ostaa, sillä oon jostakin lukenu, että ns. ylimääräinen ultraus/dopplaus ei olis sikiölle hyväksi. Tiedä sit häntä. Tämmöstä vaan jostakin (varmaan mielipidepalsta) netistä luin. Kieltämättä tuota ääntä olisi ihana kuunnella vaikka joka päivä. Tosin mun esikoinen ei tykänny ultraamisesta yhtään. Heti alkoi kiemurteleminen ja potkiminen ja yksi terkka sanoikin, että useammat vauvat reagoi näin.

Ultrakuulumisia: ihanaa, vauva on elossa, vaikka näinkin ihan kauheita painajaisia siitä viime yönä. Siellä se pikkuinen heilutteli raajojaan, sydän sykki vimmatusti. Pää-perämitta heittää 4 päivää lasketusta ajasta, mutta koska ei ylitä viikkoa, niin la pysyy samana. Ja ihana kuva saatiin. Esikoisesta kuvia saatiin 7, tästä vain 1 mutta tosi selkeä. Lapsi oli niin huonossa asennossa, että esim. niskapoimua ei voinut mitata, mutta ultraaja sanoi, että hyvältä se näyttää, ihan normaalilta. Että olen onnellinen!!!

G: Kauhein kotityö on pölyjen pyyhkiminen.

rimma 11+6

Vierailija
11/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että noin pitkällä kuitenkin jo oli vielä sitten sikiön kasvu pysähtynyt. =( Hirmuisesti voimia sinne lähettelen.

Kata ja Rimma: Itse olen kuullut tuosta kotidoplerista ihan päin vastaista, eli siis että ei olisi haittaa tuon laitteen käytöstä sikiölle. Mutta mistä noista tietää. Ainahan on eriävät mielipiteet. Itse kuitenkin tuon laitteen tilasin. En ole vielä saanut, mutta luulen että jo km:t 2x kokeneena jos paniikki iskee, niin voin tarkastaa onko pikkuinen vielä kunnossa. Eipä tuo ylimääräinen stressi ja panikointi muutenkaan vauvan hyvinvoinnista hyväksi ole äidille eikä masussa kasvavalle lapselle, joten luulen että sydänäänten kuuntelu silloin tällöin ei voi olla pahasta. Jotkuthan käyvät neuvolassakin jopa päivittäin kuuntelututtamassa noita ääniä jos huoli on kova ja huonoja kokemuksia raskauden kulusta. Itsekkään en sitä huvilaitteeksi ostanut vaan tosiaan siihen käyttöön kun/jos kova huoli iskee.

Ai niin kiva kuulla, että laite on toiminut hyvin.

titi75 ja kirmeli 11+4

Vierailija
12/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi maalismasu lisää joukkoon!

Kolmatta " kovanokkaa" odotan ja la maaliskuun alussa. Odotus on sujunut tähän asti hienosti vähäistä pahoinvointia ja väsymystä lukuunottamatta.

Np-ultrassa kävin viikko sitten ja hyvältä näytti; sydän löi 175 krt/min ja niskaturvotus oli 1.2 mm. Innolla odotamme koko perhe pienokaistamme.

Inhokki kotityö on muuten ihan selkeästi astianpesukoneen tyhjennys - äärimmäisen turhauttavaa! Kun aamulla nostat astiat kaappiin niin iltaan mennessä ne on kutakuinkin kaikki (no ei nyt ihan) kulkeutunueet taas likaisina takaisin koneeseen...

Mimmi rv 13+1

Vierailija
13/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrgelle pahoittelut :(

Itselläkin on aina välillä aika epätodellinen olo tämän raskauden takia, lievää pahoinvointia toki on päivittäin. Ultraan on vielä 6 päivää ja ne tuntuu tosi pitkiltä päiviltä.

Aloin leipomaan sämpylöitä eilisten ruuan jämien lisukkeeksi...joten pitää mennä takaisin tuonne köökin puolelle.

t.punkeli

Vierailija
14/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut ja voimia. Mitään " järkevää ja lohduttavaa" tässä tilanteessa ei osaa sanoa. Sanattomaksi vetää.

Katalle tervetuloa remmiin! KOlmatta täälläkin odotellaan. Aika samoissa mennään! Minkäikäiset sinun edelliset lapset ovat? Itsellä 3v ja 1,6v pojat. Isompi meilläkin odottaa innolla vauvaa (pienempi ei edes ymmärrä), sanoo sen olevan tyttövauva, muuta ei suostu kuuntelemaankaan :)) Saapa nähdä kuinka käy.

Inhokki kotityö on ehdottomasti silitys, jonka olenkin nyt n. puolivuotta sitten suosiolla jättänyt! Jäljellä olevista inhoan pyykkäämistä kaiken kaikkiaan! Tuntuu, että vaikka kuinka pesee, niin aina kori on täynnä pyykkiä..plääh!

Voinnissa ei uutta. Väsymystä lukuunottamatta vointi hyvä.

Ja poikia paimentamaan

Caius 13+1

Vierailija
15/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi eilen aivan samalla tavalla. Np-ultrassa todettiin, että elämä kohdussa oli loppunut jo pari viikkoa sitten. Tyhjä olo.

Vierailija
16/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tervetuloa Kata, jolla siis vasta yksi lapsi ennestään..eikä kahta, kuten muistin :)) Ja tervetuloa Mimmi, jolla oli ne kaksi lasta :)) Sama pää kesät talvet!

Vierailija
17/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret pahoittelut Marggelle ja äitiille!!!

Joku kyseli niistä np-turvotuksen rajoista. Ainakin Helsingissä raja on nykyään 2.7 mm viikolta 13 eteenpäin ja sitä ennen 2,6 mm.

Aikaisemmin raja oli 3 mm, mutta sitä muutettiin koska tarkempiin tutkimuksiin päätyi liian vähän tapauksia. Näin mulle ultrassa selitettiin.

Mun pikkuisella mitattiin turvotusta 2.8 mm ja ensi viikolla on lapsivesipunktio. Lisäksi ultraaja sanoi, että tulosten kannalta sillä ei ole merkitystä, kuinka paljon tai vähän tuo raja-arvo 2,7 mm ylittyy eli eipä tullut siitäkään lohtua, että ylittyi vain 0,1 mm..Ainoastaan sydänvian riski kasvaa, mitä enemmän raja-arvo ylittyy ja ilmeisesti ikäkin korreloi sitäkin jollakin tavalla, mutta tämä on vain mun päättelyä siitä mitä olen netistä lukenut.

Pirriäinen rv 13+3

Vierailija
18/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jaksamista teille surutyöhön! Ihan sanottomaksi menee...

rimma vielä dopperista...itse hoitoalan ammattilaisena kysyin neuvolaalan lääkäriltä tuosta dopperista kunnes itse uskaltauduin ostamaan sitä, siintä ei siis mitään haittaa sikiölle/vauvalle ovat kyllä turvallisia laitteita! (itse hermoilu on pahempaa). Minä kyllä kuuntelen n joka toinenpäivä...varmaan vähenee kun liikkeitä alkaa tuntumaan.

caius-75 ei se mitään itsekukin sekoilee välillä =) minulla siis 1.3v tyttö

kiltti ja rauhallinen joten helppoa on ollut, ei siis hänkään ymmärrä vielä tätä uutta tulokasta =)

kata-72 ja 13+1

Vierailija
19/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista kuulumisista pitkästä aikaa... kävin vihdoinkin ultrassa ja laskettu aika aikastui reipas viikolla. Eli uusi la onkin jo 2.3. :) Joku korjannee esittelylistaan, kiitos.

Vointi on ihan hyvä, ei enää väsytä eikä ole huono olo. Parin tunnin välein on syötävä, muuten tulee heikko olo. Kaikki on mallillaan, isompaa asuntoa tosin etsiskellään...

Onnellista odotusta, t: Zeldatar 13+5

Vierailija
20/37 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa nyt niin hirmuisesti.

Mitenköhän saisin ajatukset muualle kuin omaan napaan ja onko siellä kaikki hyvin?

Menempä nyt täältä masentamasta...

L