&hearts MAALISmasut tiistaina &hearts
Kommentit (37)
Eli kai se on turvallinen, kun tuota sivulta löysin tämmöisen tiedon:
" AngelSounds JPD-100S on ISO- ja CE-hyväksytty sikiön sydänäänten kuunteluun tarkoitettu laite, joka on suunniteltu kansainvälisten lääketieteellisten turvallisuusohjeiden mukaisesti. Laite on siis yhtä turvallinen kuin muuallakin terveydenhuollossa käytössä olevat ultraäänilaitteet.
Yleisesti ottaen ultraääntä on tutkittu ja käytetty diagnostiikassa jo yli 30 vuoden ajan, jonka perusteella ultraäänitutkimuksia pidetään vaarattomina. Mitään haittavaikutuksia ei ole löydetty.
Lisäksi AngelSounds on suunniteltu niin, että laitteen tehoa ei voi itse säätää, vaan se on säädetty ennalta siten, että laite antaa mahdollisimman hyvän tutkimustuloksen mahdollisimman pienellä altistumisella ultraäänelle. Varmuuden vuoksi suosittelemme kuitenkin että laitetta käytetään kohtuudella, esimerkiksi 3-4 kertaa vuorokaudessa kaikkien mahdollisten riskien minimoimiseksi."
Mutta missä on Tappert? Vai menikö multa taas jotakin ohi. On nääs vähän semmonen päivä...
rimma
Tuo dopler tulikin jo tänään ja äsken sitä testasin. Olin ensin vähän pihalla, että mitä sieltä pitäs kuulua kun en ole vielä pikkuisen sydänääniä kuullut. Ainoastaan kaikkien kertomana, että kuulostaa hevosen laukalta tai nopealta viuh-viuh ääneltä. Omasta mielestäni kuulostivat enemmän jälkimmäiseltä. =) Mutta sieltä ne löytyi ihan häpyluun päältä kokeiltuna. Syke taisi olla siinä 150-160 luokkaa. No taas hyvillä mielin ensi viikon ultraa. Kyllä se pistää jännittämään kun täältä näitä uutisia lukee, mutta niin kuin todettu...ei kai se etukäteen sureminen ainakaan mitään muuta kun pahenna oloa. Se on vaan otettava sitten asia kerrallaan mitä tuleekaan vastaan.
Mukavaa tiistai päivää kaikille. =)
titi75 ja kirmula 11+4
Oikeassa paikassa dopperilla olet! Eli häpyluun kohtaan. Ja luulen että mitä kuulit on istukan ääni se sanoo viuh viuh ja kun istukka toimii niin toimii sydänkin! eli mene häpyluun hiukka vasemmalle ja hiljaa kääntelet dopperia niin sieltä kuuluu joko hevoslaukkaa ta tsuku tsuku junan ääni! ja paljon selvemmin mikäli vauva on pinnalla.
Mutta istukasta saa myös laskettua nämä lyönnit, minulla on montakertaa laskettu istukka äänistä neuvolassa kun vauva ollut niin ettei sydänääniä ole kuullut! Mutta vehje on kiva ja toimiva kun siihen tottuu! Nautinnollisia hetkiä vauvasi kanssa!!!
Terv kata-72
Ihan ekaksi pahoittelut Margelle ja Äitiiiille keskenmenojen johdosta! Itsekkin olen saman kokenut, viimesyksynä alkuraskauden ultrassa noin rv9 todettiin, että vauvanalku oli kuollut kohtuun ja alkuvuodesta todettiin tuulimunaraskaus :(. Surua on siis täälläkin ollut.....ja on kieltämättä jälkensä jättänyt, joten varovaisin ja nöyrin mielin tässä eteenpäin elellään. Olen todella pahoillani puolestanne, iso halaus teille molemmille!
Olen seuraillut mielenkiinnolla maaliskuisten aktiivista pinoa ja muutaman kerran kirjoittanutkin. Vaan kaamea väsymys ja iltaisin pahoinvointi vaivaa edelleen, eikä siksi työpäivän ja muiden pakollisten hommien lisäksi jaksaisi edes netissä turista. Mutta tämänhän kestää kun tietää mitä tästä seuraa (toivonmukaan) ja eihän tämä kestä enää ikuisuutta, toivottavsti. Muuten, missä vaiheessa teillä muilla on tämä pahoinvointi ja väsymys alkanut helpottamaan? vai onko vielä kellään? Tietty se on yksilöllistä, mutta mä en muista enää edes aikaisemmista raskauksistani kun niistä on jo niin kauan.
Maanantaina kävin neuvolassa ja siellähän se pikkuinen sydän jyskytti hurjaa vauhtia (160kertaa/min) ...oijoi miten ihanaa ja helpottavaa kuultavaa se olikaan=). Masukin on jo pullahtanut esille eli paaljon aikaisemmin kuin aiemmissa raskauksissa (jo kolme lasta synnyttänyt). Tällä viikolla torstaina on np-ultra ja jännittää ihan hirmuisesti. Mutta toiveet ovat nyt korkealla =) -pakko olla.
Ihanaa odotusaikaa kaikille, voikaahan paksusti!
Minnis =) (aikaisemmin Minnilotta)
Rv on 11+6 (huomenna täysi 12!)
T. edellinen
Aina kurjaa kuulla näitä ikäviä uutisia. Surkaa rauhassa.
Pohjosen reissusta palattiin viime yönä viieltä ja oli kyllä ihan hirveitä nuo yöajamiset. Ninni onneksi nukku ihan ok, mitä nyt kolmisen kertaa heräs ja huusi niin pitkään, että pysähyttiin jolleki huoltsikalle kattoon rekkoja ja jalottelemaan, onhan se pitkä aika reilut 11 tuntia kököttää istuimessa. Mutta tää oma väsymys! Tuntu, että siellä meni koko viikko menomatkasta toipumiseen ja tullessa en ees jaksanu osallistua ajamiseen ollenkaan. Ihan rättipoikki vieläki, vaikka yhessä otettiin tytön kans päiväunet.
Eka neuvola on huomenna. Toivon tosiaan, että saisin kuulla syänäänet. Muuten tuntuu pitkältä oottaa ultrakutsua pari viikkoa epätieosuuen vallassa. Hirmu vähän on oireita, lähinnä vaan tää valikoiva ruokahalu. Ja tietysti tää väsymys. Huomenna oon ehkä jo viisaampi tän raskauen suhteen.
Ja ei muuten näy Leannan syämet, värit kyllä. Ja inhokkikotityö on mullaki se luutuaminen. Ja suihkun lattiakaivon tyhjennys (t. nimim. puolimetriset hiukset).
Udidi ja Ilpo rv 10+2
Ensinnä iso osanotto kaikille huonoja uutisia saaneille ja voimia tulevaan, itse saman kokeneena tiedän että se ottaa todella lujille ja ensin tuntuu ettei ikinä enää uskalla yrittääkään raskautta, mutta kyllä se toive vauvasta kuitenkin on suurempi kuin pelko ja joskus se uskallus sieltä taas löytyy. Mutta se täytyy sanoa että en varmaan koskaan voi ihan täysillä nauttia raskaudesta, pelko on jollain tavalla läsnä koko ajan.
LEANNA: sydämesi eivät näy mulle koskaan , eivät työkoneella eikä kotikoneella, ihmettelinkin joskus että mitä ihmeen & merkkejä oikein teet :-)
INHOKKI KOTITYÖ: silittäminen ehdottomasti.... ja pyykin ripustelu. Nykyään tuntuu että kun sain uuden kuivausrummun, se on lempikodinkoneeni ja rummuttelen melkein kaiken, on ihanaa heittää lapsen tarhavaatteetkin kaikki vaan rumpuun ja suoraan viikata kaappiin. Joten meillä silitetään vain todella pakolliset, kauluspaidat ja sen sellaiset.
OMAA NAPAA: ollut tosi hyvä olo tänään, eilen taas oli ihan hirveä ilta. Vaihtelee kovasti. VÄlillä tuntuu että hyvä olo on kokonaisvaltaisempi olotila,mutta eilen oli taas maha sekaisin ja oksetti aivan hirveästi koko päivän. Yön aikana helpotti ja tänään on taas ollut hyvä päivä. Ruoka maittaa hyvin ja VALITETTAVASTI nyt on taas alkanut tekemään mieli karkkia. Koko raskausaikana en ole syönyt yhtään karkkia enkä suklaata mutta nyt kaikki irtokarkit yms himottaa taas.... toivoin että tää yökötys olisi säilynyt pitempään.
Minulla np-ultrassa vauva oli 5 pvää pienempi kuin neuvola LA:n mukaan ja ultraaja (todella kokenut ja pätevä sellainen!) siirsi LA:ta ja viikkojani, vaikka olen luullut että ellei noi päivät heitä yli viikolla, ei LA:ta muuteta!!
12+2 siis nyt virallisesti ultrattuna eilen
ultrassa kaikki ok, ei niskaturvotusta (1,9). Pääperämitta 49mm, B-mitta ?? mikä se on?? 18mm Vastaa viikkoja 11+3 joten mun viikot 12+2 jää voimaan.
Suuret pahoittelut Marrgelle, mun pahin pelko oli just tuo mitä sulle tapahtui..tosi iso halaus sinulle, ja voimia jaksaa eteenpäin.
Tappert ja Puksu 12+2
Olin koulutuspäivillä ja siihen päälle vielä koulun vanhempainillassa, olen aivan trööt. Koko päivän istuminen tuntui pahalle.
Leanna: ei näy sydämet mulle
Marrge: paljon voimia ja halauksia. Noi uutiset vetää kyllä sanattomaks.
Tappert: kiva että työarviointi meni hyvin ja ultra samoin.
(.)Tänään ollut eka oireeton (=lue pahoinvoinniton) päivä ja heti alkaa pelottamaan onko kaikki hyvin. Niin tai näin niin aina väärin päin. Mä täällä tosiaan ihmettelen kun masu ei kasva. Tokasta näkyi näillä viikoilla todella hyvin, hassua että nyt taas päinvastoin. Onkohan noilla muutamilla ylimääräisillä kiloilla osuutta asiaan, n. 5 kg+ tokan alkutilanteeseen verrattuna.
G: ihnoan siivoamista (onneks meillä käy siivooja) ja pyykinpesu tuntuu välillä ylivoimaiselle.
-m- rv 13+1
ja kaikki oli hyvin, onneksi! niskaturvotus oli 0.8, eli reilusti alle rajan (joka täälläpäin 2). muutenkin virkeä sikiö, kovasti potki ja simputti!!! nyt sitten jatketaan luottavaisin mielin eteenpäin. nyt voisi kavereille kertoa onnelliset uutiset.
onnellinen anniliinu 12+5
Marrgelle ja äitiille ja mahdollisesti muillekin keskenmenon saaneille. Olen itse kaksi kertaa päässyt kokemaan, miltä se tuntuu :' ( Siksi oma alkuraskauteni on mennyt hermoillessa. Voimia suruunne ja toivon, että pian saatte aloittaa uuden, valoisamman raskausajan.
ON: Minulla on ollut jatkuvasti veristä vuotoa, neljäs viikko jo menossa :( Vuoto on ollut kolme eri kertaa (noin viikon välein) runsasta, kestänyt hetkestä pariin tuntiin ja on sitten laantunut päiväkausia kestäväksi tuhruiluksi, kunnes seuraavaa hulahdus on tullut. Olen käynyt kaksi kertaa ultrassa ja kaiken on todettu olevan kunnossa eikä vuodolle ole löytynyt syytä.
Kuvotus ja oksentelu on jatkunut myös kokoajan, kuvotus on jatkunut aivan alkuraskaudesta ja oksentamisessa on kuudes viikko menossa. Se on kyllä ollut tervetullutta siinä mielessä, että se on pitänyt hermoilun kurissa ja antanut uskoa raskauden jatkumiseen, kun jatkuva vuoto on stressannut toiseen suuntaan. Välillä on tosin jokunen tervekin päivä, mutta pääasiassa jonkinlainen merisairaus velloo mahassa lähes jatkuvasti. Pinna alkaa vähitellen olla aika kireällä.
Tunnen itseni väsyneeksi, pelkään keskenmenoa, vessassa käydessä ahdistuneena vilkuilen verenmäärää ja juoksen oksentamassa :( Taidan olla tirauttanut jonkun kyyneleen joka ilta viikon ajan milloin muka mistäkin syystä, mutta taitaa johtua kuitenkin fyysisestä ja psyykkisestä väsymisestä. Toisaalta ultrausten jälkeen olen ollut hyvinkin onnellinen, kun kaikki on ollut kunnossa. Odotan aika hartaasti seesteisempää keskiraskautta.
Tänään olin huomaavinani, että housut tuntuvat hieman kireämmiltä kuin aikaisemmin. Jouduin myös höllentämään vyölaukkuni hihnaa.
Np-ultra on perjantaina 13+0.
Pinja 12+4
Mistä olette ostaneet/tilanneet näitä kotidoplereita??????
Hintako oli jotain 80e???
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!!!
Jännitys tiivistyy,enää huominen välissä ja sitten neuvola.Josko sitten saan huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttia odotuksesta.Niin-jos ne sydänäänet kuuluu vaan!!!
Nyt ei muuta kuin kauniita unia ja maaliskuun sulo kuvia!!!
Leanna ja uinuva viisikko+sissi 10+
en ole mikään netin innokas käyttäjä, itseasiassa olen koneella niin vähän kuin mahdollista. läheskään joka päivä en kehtaa edes tulla tänne lukemaaan, saati sitten itse kirjoittamaan. ja sitten kun tulen käyn vain pikaisen silmäyksen ja vielä pikaisemman kirjoituksen (jos jaksan kirjoittaa)( ja jos jaksan kirjoittaa, kirjoitan niin pikavauhtia, että kirjoitusvirheiden määrä on suuri..., anteeksi).
näinollen on minulta jäänyt huomaamatta nuo suru-uutiset. lämpimät halaukset minulta kaikile niille, jotka ovat vauvansa menettäneet. en voi kuvitella todella sitä surua, vaikka voin suuren surun kuvitellakin. omat pelkoni olivat suuret ennen tätä päivää, nyt nt-ultran jälkeen helpotti. tuntuu vain pahalta hehkuttaa, kun toiset kärsii. mutta niin karua kuin se onkin, elämää ei voi ennalta arvata, eikä sitä, mitä tulee kohtaamaan.
voimia kaikille ja hyvää yötä!
Käyhän vilkaisemassa www.kuuntelevauvaa.fi -sivut. Sieltä tilasin omani ja tuntuu pelittävän. Hinta 79¿ + postikulut 7,10¿ (jos maksaa ennakkomaksuna laitteen) + geelistä jota laitteen käyttöön tarvitaan 7¿. Yhteensä koko pumpsi makso siis 93,10¿. Joskus oli sellainen tarjous missä tosiaan tuo geeli kuului tuohon laitteen hintaan ja päälle tais tulla vaan noi toimituskulut, mutta nyt kun tilasin, niin geelin joutui tilaamaan ja maksamaan erikseen. Mutta en itsekkään sitä viitsinyt aikaisemmin tilata kun ajattelin, ettei sillä mitään vielä kuulu kun viikkoja oli sen verran vähän ja sitten panikoisin taas turhaan siitä. Mutta tänään laite tuli ja sillä kyllä pienen etsimisen jälkeen sen puksutuksen kuulin.
Mies on työmatkalla. Oli ihan tohkeissaan kun illalla soitti ja kyseli innokkaana, että sainko laitteen ja toimiko se. Oli tietysti iloinen sykkeen kuulumisesta. =)
Nyt muuten väsyttää ihan kamalasti. Pakko mennä maate. Kauniita unia kaikille.
titi75 ja kirmeli 11+4
Pakko testata nyt näitä sydämiä itsekin.. [color=red][size=3]♥[/size][/color] Saas nähdä näkyykö tuo..
Kuulosti kovin kiinnostavalta tuo dopplerlaite.. Koitin jo soittaakin miehelle mutta ei vastannut, jos sekin vaikka innostuisi asiasta niin sitten voisin ehkä raaskia tilata.. Olishan se ihana kuulla pikkuisen syke.
En nyt yhtään muista enää mitä muuta mun ehkä piti kommentoida tai jotain, taitaa se raskausdementia pikku hiljaa alkaa vaivaamaan täälläkin.. =)
Jepulis, mutta kait sitä pitäis koittaa saada tuo mies kiinni niin voisin toivottaa hyvät yöt.. Eli poistun siis sängyn pohjalle..
sohvi84 + vaavi 10+3
Tuon oman sydämeni kyllä näin hienosti, mikä ihme mysteeri siinä on että nuo Leannan eivät koskaan näy tällä mun koneella.. Ei tajua..
Ja Pirriäiselle jaksamista kun odottelette jatkotutkimuksia!
Pariin päivään en oo ehtinyt kirjoittaa mutta lukenut taas teidän kuulumiset :)
Olo on huonohko välillä, varsinkin kun on syönyt niin sen jälkeen etoo..yäks!
Minä luin just tutkimustulokset lääkärilehdestä tmv. että ultra ja muu raskaudenaikainen (tarkoittiko doppleria) tutkimus ei useinkaan tehtynä aiheuta sikiölle vaaraa.. Tuntuiskin oudolta jos ne olis vaaraksi.
Kotityöt: yäks kaikki!! :) Mutta kyllä pyykinpesu, kuivumaan laitto ja kuivien viikkaaminen on sitten raivostuttavaa!
jaahas, joku parkuu, pipi tuli..riennän hätiin!
Sinna 12+3 (+1 neuvola) ..pipi tais mennä jo ohi kun jäin vain naputtelemaan ;)