Kumman kanssa tulisit paremmin toimeen?
Vaihtoehto 1 (yläpeukuta): ujo ja hiljainen, ei pidä kiroilusta, mielistee muita ja pyytelee paljon anteeksi, tarkkailee syömisiään, ulkinäöltään pitkä, hoikka ja tuuheahiuksinen. Vaihtoehto 2 (alapeukuta): Äänekäs, rempseä, rivo puheiltaan, pitää oluesta ja makkarasta, töksäyttelee asioita, ulkonäöltään lyhyt ja hieman tanakka. - Perusteluja myös
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 03:33"]
6, nimenomaan, voi tulla toimeen jos halua, mutta kun en halua tuollaisia ihmisiä lähelleni.
[/quote]
Siis millaisia ihmisiä? Eihän nuo olleet kuin äärettömän pinnallisia kuvauksia. Se huutaja saattaa peitellä epävarmuuksiaan mutta onkin luotettava kaveri, ja se hissukka saattaa olla läpikäynyt vaikka mitä rääkkäämistä ja onkin oikeasti sydämellinen kuuntelija. Mutta et halua tuollaisia ihmisiä lähellesi koska eivät kuvailun perusteella olleet helppoja ja mutkattomia? Mun mielestä tämä on vikana ihmisissä. Jos tämä tuntui loukkaavalta niin ei hätää, enemmistö on sinun puolellasi, ei minun.
Vaihtoehto 1 (minä), olin aikoinani siis kiusattu. Edelleen, vuosienkaan jälkeen, itsetuntoni ei ole yhtään kohdillaan.
Päälleni syljettiin, lukittiin kaappeihin ja vessaan, nimiteltiin, yököteltiin, vitsailtiin, tavaroita varasteltiin ja rikottiin, naurettiin tunneilla vastauksilleni jne...tuollaista se oli päivittäin, koko peruskoulun ajan. Eristäydyin lopulta muista kokonaan. Suurimpana syynä oli kaiketi ylipainoni...olin pullea lapsi, enkä siro kuten muut tytöt.
Täysi-ikäisyyden lähestyessä aloin laihduttamaan. Motivoiduin liikkumaan, söin vähärasvaista ja -hiilarista ruokaa ja sainkin nopeasti ylimääräiset kilot karistettua... Kunnes puhkesi syömishäiriö jonka kanssa taistelin salassa pitkään. Laihuuteni ja tyylini muutos aiheutti sen että aloin saamaan ulkonäöstäni paljon positiivista huomiota. Olen monet kerrat kauniiksi kehuttu, mutta en osaa itse ajatella niin - en enää niiden useiden vuosien jälkeen, jotka murensivat itseluottamukseni. Onneksi tapasin lopulta mieheni, jonka kanssa voin olla täysin oma itseni, vilpittömästi ja anteeksi pyytelemättä. Ja lapsemme ovat parasta maailmassa.
Miehen mukana elämääni tuli kuitenkin yllättäin myös tämä "henkilö nro 2", jonka kanssa olemme aivan eri planeetoilta. Suoraan sanottuna ahdistaa koko ihmisen seura, mutta yritän jaksaa häntä mieheni vuoksi.
Koitankin teidän avulla saada muutettua omaa ajattelumallia. Tiedostan että vika on vain oman pääni sisällä. Pitäisi oppia tulemaan toimeen hankalienkin ihmisten kanssa ja sanomaan enemmän asioita suoraan. Hyväksyä vihdoinkin itsensä virheineen, eikä pelätä kritiikkiä. - Ap
Karrikoitu kysymys, karrikoitu vastaus...
Siksi 'orja' oli heittomerkein varustettu. Come on!
15
Tuo 12 meni itseltäni täysin ohi. Mutta juuri näin tämä pallo pyörii. Ei huomata niitä pienia asioita ja muuten kaikki näyttää hyvältä. Tuli vähän paskamainen olo ja tiedän miksi.
15
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 05:07"]
Karrikoitu kysymys, karrikoitu vastaus...
Siksi 'orja' oli heittomerkein varustettu. Come on!
15
[/quote]
No ei sana itsessään haittaa, pistää vain silmään tuollainen asenne että hiljaisempi on joku heikko ja tahdoton yksilö. Orja oli tästä ihan selvä yhden sanan kuvailu, come on. Kysymyksen asettelu oli karrikoitu (ja ehkä jopa johdatteleva) mutta näitä ihmisiä on oikeasti ja aika moni simppelimpi tekee päätelmät nopeasti ja yksinkertaisten karrikointien avulla. Juu, asia vaivaa minua enkä voi sille yhtikäs mitään.
En siedä rivopuheisia naisia sitten yhtään, kiroilukin jo ärsyttää suunnattomasti.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 05:22"]
En siedä rivopuheisia naisia sitten yhtään, kiroilukin jo ärsyttää suunnattomasti.
[/quote]
Haista vittu.
Sanoisinko, että luulin keskustelevani mahdollisista poika- tai tyttöystävistä ja yht'äkkiä lavastus vedetään pois. Nyt puhunkin kuolemanvakavasta asiasta. Älykäs pointti tässä jutussa oli nimen omaan tuo kangastus. Asia jonka kaikki näkevät mutta suhtautuvat leikillä. Itselleni kiusaaminen on yököttävä, toisia alistava teko, jota ei edes aikuisiällä tulisi saada anteeksi. Jos tai kun jotakuta loukkasin niin anteeksi.
15
Mun mielestä kertoo paljon ihmisestä jos se halveksii muita ja tekee päätelmiä noiden asioiden perusteella. "Orja" ja "koulukiusaaja vela", huhhuh. Kasvatatteko te ihmisiä?