Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks mummot tyrkyttää ruokaa ja pullaa jatkuvasti?

Vierailija
15.08.2021 |

Ei voi rennosti istua kahvilla mummolla ku se on kokoajan tyrkyttämässä. Syö syö! Eiks näitä oo ihan kiva syödä? Eikös se jenni ota mitään? Mikäs on ku ei kelpaa? Ja oon monesti sanonu että nyt ei tee mieli.

Tuli ihan ahdistava olo ku se tuputtaa niin hirveesti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen ei loukkaa toista vain siksi että ”en syö pullaa” tms.

Sivistynyt ihminen ei loukkaa toista tyrkyttämällä sitä pullaa.

Vierailija
42/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon pyyteetön rakkaus sinua kohtaan kantaa läpi elämäsi, olitpa muuten kokenut vaikka mitä pahaa.

Vierailija
44/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun taso on masentava ja huomaa että Suomessa ollaan, jos joku alkaisi arvostella minua tai pulliaini vaikken olekaan "mummo", niin pyytaisin tuomaan omat syötävät ensi kerralla tai viemään koko porukan kahvilaan ja hänen piikkiinsä.

Tämä juuri on se ongelma - pullasta juuri sillä hetkellä kieltäytyminen EI ole henkilökohtainen loukkaus eikä tarjottaviesi arvostelua. En vain tajua tällaista marttyyriutta. Jos tarjoan jollekulle ruokaa ja hän ei sitä halua, ajattelen jaa ok, ja unohdan jo koko jutun. En todellakaan loukkaannu ja käske ensi kerralla ottaa omat eväät. 🙄

Vierailija
45/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon pyyteetön rakkaus sinua kohtaan kantaa läpi elämäsi, olitpa muuten kokenut vaikka mitä pahaa.

On kuule vaikka kuinka paljon mummoja jotka nimenomaan eivät rakasta lapsenlapsiaan tai omia lapsiaan pyyteettömästi. Heille elämä on itsekeskeistä valtataistelua joka kulminoituu vaikkapa johonkin niin typerään kuin siihen ottiko joku pullaa vai ei.

Vierailija
46/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen menossa tyrkyttäjän luo, olen syömättä ja juomatta, niin että jaksan ottaa sen pakkopullan tai kahvin.

Vierailija
47/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyttäminen on joillakin vanhan kansan ihmisillä hyvin yleistä. Se on ollut sen ajan tapa ja kohteliaisuutta. Anoppini oli melkein kauhuissaan, kun kysyin vierailta, ottavatko lisää kahvia. Hänen mielestään pitäisi vain mennä kaatamaan kysymättä. Olin hänen mielestään törppö kun kyselin enkä tuputtanut. Sukupolvien välisiä eroja nämä ovat.

Vierailija
48/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä mummo, mutta on minulla tuota ruoan tekemisen vikaa. Kun lapset käyvät, minusta on kiva laittaa heille heidän lempiruokiaan. Minulla ei ole kuitenkaan tapana tarjoilla lapsilleni, eikä laittaa valmista kahvipöytää. Sanon vain, että ruoka on valmiina ja kerron, mitä on tarjolla. He sitten itse päättävät, mitä syövät ja kuinka paljon. Olen jatkanut samalla linjalla myös vävyn kanssa. Näin ei kenellekään tule sellainen tunne, että kaikkea laittamaani olisi pakko ottaa. Kun lapset lähtevät, kysyn ottavatko he jotain mukaansa. Yleensä heille kelpaa yhden päivän ruoat, joiden avulla selviävät seuraavan päivän ruoanlaitosta. Myös itsetehty leipä on sellaista, että sitä ottavat mielellään mukaan. Saapa nähdä, ehkä muutun pahemmaksi tuputtajaksi, jos vielä mummoksi pääsen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan