Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30v nainen ja pelaan videopelejä

Vierailija
15.08.2021 |

Onko muita samanhenkisiä? Minkälaisista peleistä tykkäätte? Itse pelailen lähinnä seikkailu- ja roolipelejä, mutta tappelu- ja partypelit menee esim. puolison kanssa tai isommalla porukalla.

Ja ennen kuin kukaan ehtii tulla valittamaan kuinka pelit ovat lapsellisia ja pitäisi tehdä vain "aikuisten" juttuja, kertokaa mulle mitä ne "aikuisten" jutut on. Mun mielestä pelaaminen vapaa-ajalla ei eroa mitenkään sarjojen/elokuvien katselusta, paitsi että peleissä kuljetat itse sitä tarinaa eteenpäin ja elät siinä maailmassa mukana. Lisäksi monissa peleissä on mukana paljon ongelmanratkaisua ja muuta, jossa oikeasti joutuu ajattelemaan ja käyttämään aivoja päästäkseen eteenpäin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 40v nainen. CS:GOta olen pelannut jo pienen ikuisuuden, Fortnitea nykyään jopa enemmän, kun teini-ikäinen lapsi alkoi sitä pelaamaan. Mineä on pelattu yhdessä jo vuosia.

Hauska tapa viettää lasten kanssa aikaa. Okei CS nyt on vain omaa ajanvietettä joskus iltaisin.

Vierailija
22/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohta 50 v ja pelaan Simssiä säännöllisesti. Pelasin jo 80-luvulla mm. Commodore 64:llä. Olen kasvanut pelien parissa ja musta olisi outoa jos aikuisena en enää pelaisi. Silloin kun mulla oli paremmin aikaa, pelasin myös muita tietokonepelejä, lähinnä strategiapelejä mutta nyt vaan tuo Sims, sillä ei ole aikaa paneutua peleihin niin hyvin mitä haluaisin. Sims on loistava aivot narikkaan peli, suosittelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vanha vanha nainen pelaan lasten peljejä hiirellä netti,muuhun sormet ei pysty.Aika kuluu verkasesti ja on kuulemma vanhojen aivoille ok!

Tää kuulostaa juuri kivalle ja rentouttavalle, lisäksi varmasti aivojen kannalta hyötyä. Hyviä pelejä! 

Vierailija
24/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v mies, ja syön mielialalääkkeitä. Vähän kuin samassa veneessä siis ollaan.

Ikävä juttu, että lääkkeet eivät selvästikään auta MT-ongelmiisi ja p*skaan luonteeseesi.

Vierailija
25/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelannut 80-luvulta lähtien.

Nykyisin menee lähinnä RPG:t ja mobiilipelit.

N57v

Vierailija
26/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset eivät pelaa lasten videopelejä. Luultavasti miehennekin (mikäki sellaisen saatte) ovat lyhyita poikia.

Kasvakaa aikuisiksi naisiksi niin saatte pitkän miehen.

Hyvin monet pelit ovat K15 tai K18, eli eivät ole suunnattuja lapsille, vaikka hyvin nuoret GTA:ta ja muita vastaavia pelaisivatkin.

Vierailija
27/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 46v ja jonkinlainen pelikone on aina ollut 70-luvun lopulta lähtien, mutta välillä pelaaminen kiinnostaa enemmän, välillä vähemmän. Nyt on ollut sellainen laimeamman kiinnostuksen jakso jo muutaman vuoden, satunnaisesti tulee joku konsoli ja peli käynnistettyä, mutta kovin pitkää sessiota ei ole tullut pelattua pitkilleen.

Pelailen nykyään enimmäkseen ajopelejä. Pienempänä esim. Commodore 64:lla räiskintäpelejä, kuten Rambo ja Green Beret, tasoloikkia kuten Giana Sisters, Bomb Jack, jne.

Vanhemmiten tuntuu reaktiot hidastuneen, joten en pärjäisi missään taistelu- ampumapeleissä ollenkaan.

Pleikkari ykköselle on mm. haluatko miljonääriksi -peli, harmi vain että siitä ei voita mitään oikeaa rahaa :D

Vierailija
28/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias nainen. Ensimmäisen konsolini (PS2) ostin ehkä 25-vuotiaana. Toki olisin jo lapsena halunnut sellaisen, mutta vanhemmat pitivät moista turhana humpuukina. Äidin pelaama tetris oli tärkeä asia, mutta minun haluamat juonelliset hahmo-pelit olivat tyhmiä ja lapsellisia.

Nykyään pelaan PS3:lla. Rachet & Clank on ollut ihan suosikkini, erityisesti se ensimmäinen. SIMS3:sta olen innostunut tänä keväänä, FFXIII-2:sta olen pelannut jo muutaman vuoden, loppuun en vain ole päässyt. Nyt aloitin FFXIII:n, ja ovatpa keksineet haasteellisen taistelusysteemin siihen! Huhhuh. Mutta ehdoton lempparini tulee aina olemaan FFX, ensimmäinen pleikkapeli mitä olen koskaan pelannut. Joka vuosi se pitää juonellisesti vetää läpi, ja voi murhetta sen lopun kanssa.

Pelaaminen ei vie sen enempää aikaa kuin tv:nkään katsominen, ja nykyään onkin mahdollista katsella läppäriltä dokkareita samalla kun pelaa tv-ruudulla. Mutta tietenkin sekin aika pitäisi käyttää ristipistotöihin ja pullan leivontaan, ne naisille sopivampia toimia ovatten.

Vierailija
29/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies 31v ja pelaan myös lähes päivittäin. Mieluummin pelaan kun katselisin jotain Netflixiä. Myös hyvä tapa pitää kavereihin yhteyttä, ja nykyään olen enää läheisissä väleissä niiden kavereiden kanssa joiden kanssa pelaillaan säännöllisesti.

Vierailija
30/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevas erikoinen, ku oot nainen, joka harrastaa videopelejä? :D News flash! Et oo. :D Miks gamer girlit nostaa aina sukupuolensa esille? :D We get it, sulla on pillu. Lopeta toi ittes nolaaminen. Ei miehetkää nosta sukupuoltaan esille, jos harrastavat jotaki "naisellista". Ja iha vaa tiedoks, videopelit ei oo ollu moneen vuotee "miesmäisi", joten 2000-luvulle ja lopeta huomiohuoraus. M26

Ainoa, joka täällä on itseänsä nolaamassa olet kyllä sinä

Vierailija
31/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias ja pelaan edelleen silloin kun inspiraatio iskee. Lapset imee kaikki mehut, niin harvemmin tulee pelailtua kuin tuossa 5 vuotta sitten. Räiskintäpelit kiinnostaa eniten silloin kun ohjain eksyy käteen. Bioshock on nyt työn alla. Pelaan vanhalla konsolilla, mutta kunhan taas aikaa on enemmän niin pitää päivittää uudempaan malliin.

Vierailija
32/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin tässä vähän aikaa sitten 50 vuotta, enkä edes tiedä, mitä kaikkia pelejä on olemassa. Olen jo aikoja sitten pudonnut kartalta noiden pelien osalta. Vielä vuosi kaksi sitten omistin kauan sitten uutena ostamani PS2:n, mutta se sai lähteä kirppikselle, kun ei niitä samoja vanhoja pelejä: GT4, 24, GTA San Andreas ja mitä niitä olikin, jaksanut enää pelailla. En ole ajatellut ostaa PSvitosta, eikä mua kiinnosta tietokoneella pelata mitään.

Pääsee halvemmalla, kun ei tarvitse ostaa mitään kalliita pelikoneita, vaan tommonen 600€ läppäri riittää, jolla hoitaa pankkiasiat yms.

33/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 -vuotias mies ja pelaamiseen tuli ensikosketus joskus 80 -luvulla. Commodore 64, Nes, Segan konsolit ja Amiga 500 ainakin tulivat tutuiksi kaveripiireissä ja ysärin puolelta sitten aina konsolisukupolvi kerrallaan. Viimeksi pelasin viikonloppuna Art of Rallia ja Empire of Sin -strategiapeliä. Että eiköhän tällä harrastuksella mennä hautaan asti!

Vierailija
34/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v nainen ja myös pelaan tietokoneella. Tällä hetkellä olen vähän hukassa mitä pelaisin.

Kaverit ovat aivan turhia Rocket leaguessa. Fortnitea tuli pelattua kilpailumielessä ja olinkin kaveriporukkani paras pelaaja, mutta kyseinen peli on täysin pilattu.

CS:GO ja Valorant taas ei kiinnosta.

Onko paladins tuttu? Overwatch-klooni mutta ilmainen ja pelihahmoja saa muokattua taitokorteilla. 5 v 5 ja moninpeliä.

On joo. Tuli sitäkin aikoinaan pelattua, ja voisin nytkin pelata, jos saisin oman peliporukan siitä innostumaan. Mulla on kilpailuvietti vain niin voimakas, niin en hirveästi innostu randomeiden kanssa pelaamaan. :D

Vierailija
35/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevas erikoinen, ku oot nainen, joka harrastaa videopelejä? :D News flash! Et oo. :D Miks gamer girlit nostaa aina sukupuolensa esille? :D We get it, sulla on pillu. Lopeta toi ittes nolaaminen. Ei miehetkää nosta sukupuoltaan esille, jos harrastavat jotaki "naisellista". Ja iha vaa tiedoks, videopelit ei oo ollu moneen vuotee "miesmäisi", joten 2000-luvulle ja lopeta huomiohuoraus. M26

Mun peliporukka tajusi vasta muutaman kuukauden yhdessä pelaamisen jälkeen, että olen nainen. Kaikki naiset eivät nosta sukupuoltaan esille pelatessa, mun sukupuoli selvisi vasta, kun annoin puhelinnumeroni, jotta voisivat lisätä mut Whatsapp ryhmään.

Tuo toinen 30v pelaava nainen

Vierailija
36/46 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, joka täyttää tänään 33 vuotta, ja omia henkilökohtaisia suosikkipelisarjoja on Tomb Raider-, Resident Evil- Devil May Cry,- Onimusha- Ja Ninja Gaiden-pelisarjat. Omassa kaveripiirssäni on sekä miehiä, että naisia, jotka tykkäävät pelata videopelejä.

Vierailija
37/46 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +35 nainen, ja pelaan myös. Seikkailu-, rooli- ja selviytymispelit ovat herkkuani. Joskus Sims4 ja strategiset. Viime aikoina olen pelannut vähemmän, koska olen kiinnostunut paperiaskartelusta. ^^

Vierailija
38/46 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei tulekaan peleissä miehiltä kysymään "haluuks panna" tai muuta vastaavaa. Sukupuoli nostetaan siksi esille, että jätkät tajuais harjoittaa käytöstapojaan, jos niitä sattuisi olemaan. Se tarkoittaa sitä, ettei tarvitse tulla niitä jätkämäisiä mukavitsejä laukomaan päin naamaan.  Kaikki ei ole huomiohuoraamista.

Vierailija
39/46 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v, pelannut teini-iästä asti. Suosikkeja on tarinavetoiset seikkailu- ja roolipelit, kuten Witcher 3, Baldur's Gate, Diablo, Fallout (1&2 ennen kaikkea, osa uudemmistakin hyviä), Red Dead Redemption, GTA, Neverwinter Nights, Mass Effect.

Välillä sit menee räiskintäkin esim Gears of War, Titanfall. RTS meni joskus nuorempana - StarCraft, Command & Conquer, Age of Empires, Total War -sarjat.

Ennen olin glorious PC Master Race edustaja mutta nykyään olen console peasant, Xboxilla pelaan.

Vierailija
40/46 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti ihmisiä, joiden mielestä joku candy crush sagan tai pasianssin hakkaaminen on ok, mutta kaikki vähänkin isommat pelit ovat kauhistus ja vain lapsille sopivaa ajanhukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän