Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30v nainen ja pelaan videopelejä

Vierailija
15.08.2021 |

Onko muita samanhenkisiä? Minkälaisista peleistä tykkäätte? Itse pelailen lähinnä seikkailu- ja roolipelejä, mutta tappelu- ja partypelit menee esim. puolison kanssa tai isommalla porukalla.

Ja ennen kuin kukaan ehtii tulla valittamaan kuinka pelit ovat lapsellisia ja pitäisi tehdä vain "aikuisten" juttuja, kertokaa mulle mitä ne "aikuisten" jutut on. Mun mielestä pelaaminen vapaa-ajalla ei eroa mitenkään sarjojen/elokuvien katselusta, paitsi että peleissä kuljetat itse sitä tarinaa eteenpäin ja elät siinä maailmassa mukana. Lisäksi monissa peleissä on mukana paljon ongelmanratkaisua ja muuta, jossa oikeasti joutuu ajattelemaan ja käyttämään aivoja päästäkseen eteenpäin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v mies, ja syön mielialalääkkeitä. Vähän kuin samassa veneessä siis ollaan.

Vierailija
2/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v nainen ja pelaan tietokonepelejä miehen ja lasten kanssa. Paljon hauskempaa kuin että katsoisin olkkarissa Tenppareita yksin, kun he pelaavat. Siitä se aikanaan lähtikin, halusin päästä mukaan näkemään, mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 27-vuotias nainen ja pelannut videopelejä läpi elämäni. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole, enkä pistäisi pelien pelaamiseen mitään ikärajaa. Olit sitten 10- tai 80-vuotias, jos tykkäät videopeleistä niin anna mennä! :D Omia lemppareitani on erilaiset RPG:t ja monenlaiset rakennuspelit, esim. The Sims. Ja kyllä, videopelit kehittävät mm. ihmisen reaktiokykyä, luovuutta ja ongelmanratkaisutaitoja ihan todistetusti.

Vierailija
4/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 38 v nainen ja pelaan vieläkin videopelejä. Aikoinaan pelaaminen lähti siitä kun oli commodore 64, sitten nintendo ja sitten pleikkari ykkönen jossa ekoina peleinä oli mm. GTA 1, Tomb Raider 1, Spyro ja Crash Bandicoot. Nyttemmin on pelikäytössä pleikkari ja tietokone. Pleikkarikin oikeastaan vaan siksi kun siinä on välillä hyviä pelejä yksinoikeudella kuten Uncharted ja Ghost of Tsushima ja aiemmin mm. GTA V ja RDR2 jotka julkaistiin siis ensin konsolille. Nämä löytyy myös tietokoneelta koska halusin tekstichatin ja paremmat grafiikat. Käytän kaiken työ-ja perhe-elämältä liikenevän ajan pelaamiseen.

Vierailija
5/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan lähinnä world of warcraftia, joskus pleikalla spyroa tai god of waria.

Mies yrittää juuri houkutella kokeilemaan valhallaa.

5v tykkää supermariosta, mutta sen kanssa on pelipäivä vain lauantaisin.

Hävettää hieman kun iänmyötä mm reaktionopeus on laskenut. Se superhealeri joka wowissa olin 10 vuotta sitten on muisto vain. Toki silloin pelasin päivittäin tunteja, nykyään silloin tällöin jokusen tunnin.

Pelaaminen kehitti nuorempana englannintaitoani ja nykyään ylläpitää sitä.

Mulla on takana suht rankka vauvavuosi jota kyllä helpotti se että välillä vauvan päikkäreiden aikaan pelasin sen hetken. Aivosumussa sai ajatukset johonkin muuhun. Perustin myös instatilin pelaamiselle ja sain kontakteja samanhenkisistä tyypeistä ympäri maailmaa.

Mieheni pelaa siis myös ja onhan se välillä aiheuttanut riitää kun lapset tulivat elämäämme. Mutta ajattelen toki myös että eipähän tuo ravaa baareissa kuten monet kaverinsa edelleen näin yli 30 vuotiaina.

Vierailija
6/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen M35 ja top2 PC pelit on ehdottomasti olleet Diablo 2 ja Starcraft 1.

Olen tykännyt myös FPS kuten Max Payne 1+2 ja Half life 2

Ja ns. puzzle solving kuten indiana jones fate of atlantis, full throttle, sam and max hit the road

Vierailija
7/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nainen -93, lemppari pelejä mm. Metrot, fallout 4 ja fallout 76, witcher 3 ja far cry 5! Nyt oon pelaillut resident evil villagea mut sitä mieheni kanssa koska pelkään kauhupelejä :D

Vierailija
8/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ajatellut, mitä aiot tehdä elämällesi?

Vierailija
9/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanha vanha nainen pelaan lasten peljejä hiirellä netti,muuhun sormet ei pysty.Aika kuluu verkasesti ja on kuulemma vanhojen aivoille ok!

Vierailija
10/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen -93, lemppari pelejä mm. Metrot, fallout 4 ja fallout 76, witcher 3 ja far cry 5! Nyt oon pelaillut resident evil villagea mut sitä mieheni kanssa koska pelkään kauhupelejä :D

Onko tämä jokin trolli? Fallout 76 roskaa, ei siitä kukaan voi pitää.

Vierailija
11/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni Valheimille tosi hauskaa pelata miehen ja teinien kanssa, ja rakentaa sinne oma kylä, ja ottaa bossit yhdessä. Suosittelen. Rakentelu ja craftailu tuo mieleen Minecraftin, ja maisemat ja musiikki Zeldan. Jos tekee serverin, lapset voi tuoda myös kaverinsa.

Vierailija
12/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli jo nuorena magic the cathering pelikortit oli. Heroes taiisi olla ja command and conqueer. KAikissa ollut periaatteessa ideana kooota mahdollisimman vahva armeija taaakeseen ja suojella omaa pesäketäään.

Vierailija
13/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelaa tietokonepelejä enkä muitakaan pelejä yleensä (paitsi palapelejä) mutta en näe niiden pelaamisessa mitään merkillistä tai liian lapsellista. Olen kuullut monta kertaa juuri tuosta ongelmanratkaisusta ja reaktiokyvyn paranemisesta. Eihän täällä nyt keskustellaan siitä että joku pelkästään pelaisi eikä elämässä olisi muuta sisältöä (sehän olisi ihan toinen juttu) joten jokaiselle suotakoon se lempiharrastus ja sillä selvä! Itse neulon vaikka kaupasta saa vaatetta halvemmalla, opiskelen espanjaa vaikka sitä en (enää) töissäni käytä, ja ostelen kirjoja vaikka hyllyt on kotona olleet täynnä jo vuosia!

Vierailija
14/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v nainen ja myös pelaan tietokoneella. Tällä hetkellä olen vähän hukassa mitä pelaisin.

Kaverit ovat aivan turhia Rocket leaguessa. Fortnitea tuli pelattua kilpailumielessä ja olinkin kaveriporukkani paras pelaaja, mutta kyseinen peli on täysin pilattu.

CS:GO ja Valorant taas ei kiinnosta.

Vierailija
15/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 32v, ennen pelasin paljon konsolilla, nykyään tietokoneella. Tykkään konsoleilla roolipeleistä (lähinnä Final Fantasyt) ja tasohyppelyistä (Spyro ja Crash Bandicoot <3), tietokoneella pelaan enimmäkseen Simsiä (The Sims 2-4), ja lisäksi Cyberpunk 2077. Tykkään myös moba-peleistä (nykyään lähinnä Heroes of the Storm), mutta vauvan äitinä ei ole hirveästi mahdollisuuksia pelata mitään, mitä ei voi välittömästi jättää kesken tai vähintäänkin pauselle. Paitsi kun vauva nukkuu. Mies kyllä pelaa, mutta se on toinen tarinansa ja aiheuttaa kitkaa parisuhteeseen, koska vapaa-aika ei jakaudu tasan tai edes 30-70. Pelit tuntuu menevän perheen edelle liiankin usein, itsehän tosiaan olen "kohtuukäyttäjä".

On kokoaikatyö ollut jo useamman vuoden ja tosiaan lapsikin on tullut tehtyä, että ihan normaaleja ihmisiä ollaan, tai ainakin minä :D Miehellä menee riippuvuuden puolelle.

Bonustietona meillä on muuten työpaikalla parikin pelitiimiä, kun on sen verran iso työpaikka, mutta ovat siis ympäri Suomen. Muistaakseni CS:ää pelaavat ja Rocket Leagueenkin etsivät tiimiä, mutta ei löytynyt. En tiedä ovatko miten edenneet äitiyslomani aikana, itse en pelaa kumpaakaan, ja se Dota2 mitä harkittiin myös, olisi ollut aiiiivan liian iso harppaus opetella satunnaispelaajille. Been there, done that. En nauttinut.

Vierailija
16/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v nainen ja myös pelaan tietokoneella. Tällä hetkellä olen vähän hukassa mitä pelaisin.

Kaverit ovat aivan turhia Rocket leaguessa. Fortnitea tuli pelattua kilpailumielessä ja olinkin kaveriporukkani paras pelaaja, mutta kyseinen peli on täysin pilattu.

CS:GO ja Valorant taas ei kiinnosta.

Onko paladins tuttu? Overwatch-klooni mutta ilmainen ja pelihahmoja saa muokattua taitokorteilla. 5 v 5 ja moninpeliä.

Vierailija
17/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 32v, ennen pelasin paljon konsolilla, nykyään tietokoneella. Tykkään konsoleilla roolipeleistä (lähinnä Final Fantasyt) ja tasohyppelyistä (Spyro ja Crash Bandicoot <3), tietokoneella pelaan enimmäkseen Simsiä (The Sims 2-4), ja lisäksi Cyberpunk 2077. Tykkään myös moba-peleistä (nykyään lähinnä Heroes of the Storm), mutta vauvan äitinä ei ole hirveästi mahdollisuuksia pelata mitään, mitä ei voi välittömästi jättää kesken tai vähintäänkin pauselle. Paitsi kun vauva nukkuu. Mies kyllä pelaa, mutta se on toinen tarinansa ja aiheuttaa kitkaa parisuhteeseen, koska vapaa-aika ei jakaudu tasan tai edes 30-70. Pelit tuntuu menevän perheen edelle liiankin usein, itsehän tosiaan olen "kohtuukäyttäjä".

On kokoaikatyö ollut jo useamman vuoden ja tosiaan lapsikin on tullut tehtyä, että ihan normaaleja ihmisiä ollaan, tai ainakin minä :D Miehellä menee riippuvuuden puolelle.

Bonustietona meillä on muuten työpaikalla parikin pelitiimiä, kun on sen verran iso työpaikka, mutta ovat siis ympäri Suomen. Muistaakseni CS:ää pelaavat ja Rocket Leagueenkin etsivät tiimiä, mutta ei löytynyt. En tiedä ovatko miten edenneet äitiyslomani aikana, itse en pelaa kumpaakaan, ja se Dota2 mitä harkittiin myös, olisi ollut aiiiivan liian iso harppaus opetella satunnaispelaajille. Been there, done that. En nauttinut.

Smite on hauska moba. Eri mytologioiden jumalilla melskataan.

Vierailija
18/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien aikojen paras hack&slash roolipeli julkaistaa loppuvuonna 🤗

Vierailija
19/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon pelaillut ihan pikkutytöstä asti. Lapsuudessa ja nuoruudessa suosikkeja olivat mm. Crash Bandicootit ja sen kaltaiset tasohyppelyt ja Tekken, jota koulukavereiden kanssa pelattiin aina jonkun kaverin synttäreillä. Saatoin myös joskus pelata veljen kanssa Haloa ja muita räiskintäpelejä kun hän pelikaveriksi kysyi.

Ja siis pelaaminen ei vie multa kaikkea aikaa. Käyn töissä viitenä päivänä viikossa, olen korkeasti koulutettu ja pelaamiseen käytän aikaa ehkä 4-5 tuntia viikossa, eli aikaa jää myös kaikkeen muuhun :)

Kiva kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia. Mitä pelejä teillä on tällä hetkellä läpipeluun/työn alla? Itse työstän lähinnä The Legend of Zelda Skyward Sword HD:tä. Zelda-sarja on yksi suosikeistani ja odotan sitä päivää kun Breath of the Wild 2 julkaistaan, jos se päivä koskaan tulee.

ap

Vierailija
20/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eivät pelaa lasten videopelejä. Luultavasti miehennekin (mikäki sellaisen saatte) ovat lyhyita poikia.

Kasvakaa aikuisiksi naisiksi niin saatte pitkän miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme