Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään, jolla klamydia vaikuttanut raskaaksi tuloon?

Vierailija
04.09.2014 |

Itselläni todettiin tänään klamydia. Sain tartunnan mieheltäni. Kävimme testeissä seurustelun alussa ennen kondomin pois jättöä ja miehellä oli tuolloin tartunta, joka hoidettiin. Epäilen, ettei mies koskaan mennyt jälkitarkastukseen. Itselläni negatiivinen tulos. Tähän päivään asti. Jos silmäni eivät olisi tulehtuneet, ties koska olisimme saaneet tietää, että antibiotti ei tappanut miehen pöpöä viimeksi.

Olemme yrittäneet lasta noin vuoden ja lääkärin mukaan klamydia on voinut estää raskautumisen. Kellään kokemuksia?

Ja en kaipaa mitään saarnaa ja haukkumisia. Koska kumpikin kävi testeissä, luulin että kaikki ok. Mieheeni luotan täysin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tapauksen jossa munanjohdin arpeutunut umpeen klamydian seurauksena

Vierailija
2/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin pelottaa tartunnan kesto, tästä on melkein neljä vuotta kun miehen kanssa testeissä käytiin... Aå

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulemman myös kohdun limakalvo voi arpeutua tms jolloin alkio ei pääse kiinnittymään... Ap

Vierailija
4/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei mies ole käynyt vieraissa?

Sä voit vamaan päästä jollekin lääkärille, joka tutkii tarkemmin klamydian aiheuttamat mahdolliset ongelmat.

Vierailija
5/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma. En tietenkään voi tietää kaikkea, mutta en ala epäilemään ilman syytä. Ilman luottamusta on typerää jatkaa parisuhteessa. Ja tuolloin suhteen alussa mies kertoi ihan rehellisesti tartunnasta, ei yrittänyt salata tai valehdella. Ap

Vierailija
6/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/13 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla klamydia silmässä vai alapäässä?

Vierailija
9/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapäässä, mutta oireili silmissä. Ap

Vierailija
10/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miten sulla oireili silmissä? Minua mietityttää myös lastensaanti mahdollisuudet, itselläni oli aivan samanlainen tilanne kuin sinulla (tosin tauti havaittiin kun terkkari otti testin ihan muuten vaan). Kerkesi jyllätä pari vuotta elimistössä :/

Vierailija
11/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemman voi ns jälkitautina oireilla, luullaan usein tavalliseksi tulehdukseksi ja huomataan vasta kun ei pelkät silmätipat auta. Kysyinkin tuosta mahdollisuudesta, että jos on elimistössä ehtinyt vahinkoa tapahtumaan, mutta aletaan kuuleman selvittää vasta lapsettomuustutkimuksissa erikoislääkärin toimesta :( ap

Vierailija
12/13 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:39"]Ja kuulemman myös kohdun limakalvo voi arpeutua tms jolloin alkio ei pääse kiinnittymään... Ap
[/quote]

Olen ymmärtänyt, että arpeuttaisi vain munanjohtimia. Ensimmäistä kertaa kuulen, että voisi arpeuttaa myös limakalvoa ja vaikuttaa kiinnittymiseen. Voiko tässä olla jotain perää, mistä ap sait tämmöisen tiedon? Pikaiselle googlettamisella en ainakaan löytänyt mitään tämän tueksi..asia kuitenkin kiinnostaa, koska itse olen sairastanut klamydian nuoruusvuosina ja nyt lapsettomuushoidoissa. Aukiolotutkimuksessa putket todettiin kuitenkin oikein siisteiksi ja limakalvoakin kehuttu, joten olen jo ennättänyt lakata syyttämästä itseäni, että vika lapsettomuutemme olisi sairastamisen seurausta.

Vierailija
13/13 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko mies ettei käynyt jälkitarkistuksessa? On ne antibiootit yleensä tehokkaita..