Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.

Vierailija
14.08.2021 |

Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.

Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.

En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?

Kommentit (461)

Vierailija
61/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.

Mä en tunne kalliita vaatemerkkejä, enkä varsinkaan kellomerkkejä. Mutta satuin kysymään juurikin neuleesta ja kellosta yksi päivä. Kello oli Omegan kello (yhtäkään Omegan kelloa ei saa alle tonnilla) ja neule tämä: https://www.valentino.com/en-id/cardigans_cod10163292708818985.html#dep…

ap

Hih hih, muistan miten 80-luvulla ollessani teini oli juuri tuolla lailla kuvioituja neuleita. Voisin kuvitella, että kirppikseltä löytyisi vieläkin. Materiaali on varmaan kylläkin laadukkaampaa.

Vierailija
62/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee vähän mieleen, kun oltiin taannoin ajamassa perheen kanssa mökiltä kotiin, ja pysähdyttiin huoltoasemalla. Palatessamme autolle viereiseen parkkiruutuun parkkeerasi uusi ja kallis urheiluauto, ja leukani oli pudota maahan, kun sen kuski nousi autosta ulos — keski-ikäinen lihava ukko, homssuinen ja elämäänsä kyllästyneen näköinen, kulahtaneet vaatteet päällä ja vanhat crocsit jalassa. Olin rehellisesti sanoen tyrmistynyt, enkä vieläkään osaa sanoa miksi. Jostain syystä olin automaattisesti olettanut, että sellaisen auton omistaja olisi ilman muuta tyylikkäästi pukeutunut, itsestään huolehtivan ja elämästään nauttivan näköinen. Mutta hän olikin kuin kuka tahansa naapurin Pentti… ja minua melkein ärsytti, että niin arvokasta omaisuutta oli suotu henkilölle, joka ei näyttänyt osaavan arvostaa sitä yhtään :D En ymmärrä omaa reaktiotani!

Miten niin ei arvostanut? Hän halusi kalliin auton ja osti sen. Ei hänen tarvitse mitään näytelmää esittää sinun olettamustesi mukaan. Häntä eivät vaatteet kiinnostaneet ja sillä sipuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.

Jos pystyisit hoitamaan tuon rikkaan työt niin on kyllä ihme, ettet ole löytänyt työpaikkaa mistään.

Vierailija
64/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun ihmisen ei tarvitse näytellä varallisuuttaan.

Vierailija
65/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla leveilevät ovat usein itseasiassa köyhiä ja velkaantuneita, ulosotossa olevia. Elävät täysin yli varojen, kun elämäntehtävänä on teeskennellä rikasta. Oikeasti rikkaiden ei tarvitse esittää ulospäin, vaan voi elää ihan vaatimattomasti.

Mikä itu siinä rahan omistamisessa on, jos rikkaanakin pitää "elää vaatimattomasti"? Miksi ihmeessä? Kunhan elää tulojensa mukaan. Ei köyhäilyn vastakohta ole esittäminen ulospäin, vaan se että kuluttaa siihen mihin itse haluaa - toivottavasti vastuullisesti.

Vierailija
66/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut varakkaat eivät tee varallisuudestaan mitänä numeroa. Nousukkailla on kova tarve tuoda varallisuuttaan esiin.

Itse rahansa tehnyt= nousukas:D:D

Kultaluskikka perseessä syntynyt=fiksu varakas:D

Ei vaan et tiedä noista itse rahansa tehneistä fiksuista mitään, kun et niitä lidl:n jonossa muista erota.

T: yksi tällainen.

Vierailija
67/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääri ja käy töissä. Säälittävä ihminen.

Vierailija
68/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on miljardööri ja miljonäärejä. Ikinä ei näy päältä päin että on rahaa. Tosin autot on sellaisia ettei ihan jokaisella tuke vastaan ja asunto pk seudun arvoalueella. Kesämökki on iso huvila jne. Heitä yhdistävä tekijä on huolettomuus ja jonkin sorttinen pihiys. Ja hieman ylimielisiä ovat kyllä.

Vierailija
69/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona ei ole niin paljon että se riittää loppuelämäksi tai tuhlattavaksi

miljoona euroa riittää fiksulla loppuelämäksi, ja onpa vielä miljoona euroa perintönäkin. Tuhlattavaksi asti ei tosiaan riitä.

Vierailija
70/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.

2-miljoonaa? Häpeä ja mene takaisin ala-asteelle opettelemaan.

Vierailija
71/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä todennut, että jos olisin jättänyt ostamatta kaikki ne lukuisat halpisvsatteet, jotka ovat kulahtaneet samantien tai muuten jääneet käyttämättä ja ostanut niiden sijasta muutaman kalliimman, pesua kestävän laatuvaatteen, olisin saanut kivemman puvuston ja säästänyt loppupeleissä rahaa.

Näin se yksi sisko on kai tehnyt, jolla oli merkkimekko mökkivierailulla. Ehkä hän käyttää sitä mekkoa tyyliin 100 pv vuodesta monen vuoden ajan.

Ostin jossain vaiheessa kalliimpia käyttövaatteita ja totesin, että eivät kestä juuri sen enempää kuin muutkaan. Ainoana poikkeuksena jotkut kenkämerkit ja urheiluvaatteet. Kangaskin vaikuttaa tosi paljon. Kirppikseltä löytää kestäviä materiaaleja, koska aikoinaan kankaat tehtiin kestämään. Eniten käyttämiäni vaatteita ovat muuten eräs mm. hiihtohuppari (kiinalainen) jonka ostin Tokmannilta 20 vuotta sitten, maksoi 30 mk.. sekä Lindexin musta, pitkähihainen t-paita joka on 25 vuotta vanha ja osoittaa vasta nyt ensimmäisiä kulahtamisen merkkejä. Mutta luvattoman paljonhan huonoa laatua on.

Vierailija
72/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miljoona euroa ole niin paljon, että rahaa voisi käyttää aivan huolettomasti. Rikkaina pysyvät ne, jotka osaavat käyttää rahaa järkevästi ja pistää sen tuottamaan lisää.

Itsekin varmaan eläisin ihan normaalia elämää, jos olisin rikas. Saattaisin tosin tehdä osa-aikaista työtä kokopäiväisen sijaan.

Vierailija
73/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä näytä samalta. Ei minunkaan 200 e neule näytä samalta kuin 40 e neule.

Minä ostin kalliin neuleen 80% alesta ja ihan samanlainen rätti se on kuin parin kympin henkkamaukkakin. Sorry jos teitä varakkaita fiilataan linssiin rättiputiikeissa.

Vierailija
74/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Ja miksi miljonäärin pitäisi nimenomaan olla vaatimaton ja ajaa vanhalla Ladalla ja dyykata roskiksista. Joillain vain on rahaa ja toisilla ei, ja meillä täällä sentään ääripäät ovat jonkinlaisissa tolkun rajoissa toisin kuin monessa muussa maassa.

Miksi ei? Mikään ei ole nolompaa ja myötähäpeää herättävämpää kuin rikas joka käyttää guccin ja chanelin vaatteita ja ajaa Lamborghinilla. 

Suomen rikkaimmalla miehellä Antti Herlinillä on poika, jota ei varmasti katukuvassa huomaa jos vastaan tulee eikä taatusti pröystäile vaatteilla ja urheiluautoilla ja hän on sentään oikeasti rikas, ei wannabe-rikas kuten Jetrot ja kiinteistökaisat.

No mutta jos rikas haluaa ostaa jonkun pöhkön vaatteen ja laittaa rahansa Lamborghiniin, niin mitä sitten vaikka sinä tunnet myötähäpeää? Tämä on niin suomalaista ajattelua ja se pohjautuu nimenomaan kansallisyntiimme kateuteen. Rikas on hyvä rikas jos ei muuta elämäänsä mitenkään?  Siksihän ihmiset mm. käyvät töissä, että voivat a. ostaa välttämättömän ja b. ostaa sen lisäksi jotain kivaa. Jos on enemmän rahaa niin ostakoot pikkupoikamaisesti sen urheiluautonsa, ei ole multa pois.

Vierailija
75/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyykö ylimielisenä asennoitumisena esim.muihin?

Vierailija
76/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljonääri ja käy töissä. Säälittävä ihminen.

Kaikki rikkaat, tarkoitan siis järkevät rikkaat käyvät töissä.

Elon Musk, Bill Gates, Jeff Bezos jne.. ovat järjettömän rikkaita ja tekevät silti töitä. Miksi? Koska ihminen tylsistyy ilman päämäärää elämässä.

Tätä voi olla sossurotan vaikea ymmärtää.

Niin, jos sinä tylsistyt ilman töissä käyntiä niin joku toinen ei vastaavasti tylsisty. Elämässä voi olla päämääriä ilmankin.

Vierailija
77/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Ja miten miljardöörien mielestäsi sitten kuuluisi olla? Huudella ympäriinsä että ovat miljardöörejä?

Vierailija
78/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näkyykö ylimielisenä asennoitumisena esim.muihin?

Miksi rikas olisi ylimielinen?

Vierailija
79/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee vähän mieleen, kun oltiin taannoin ajamassa perheen kanssa mökiltä kotiin, ja pysähdyttiin huoltoasemalla. Palatessamme autolle viereiseen parkkiruutuun parkkeerasi uusi ja kallis urheiluauto, ja leukani oli pudota maahan, kun sen kuski nousi autosta ulos — keski-ikäinen lihava ukko, homssuinen ja elämäänsä kyllästyneen näköinen, kulahtaneet vaatteet päällä ja vanhat crocsit jalassa. Olin rehellisesti sanoen tyrmistynyt, enkä vieläkään osaa sanoa miksi. Jostain syystä olin automaattisesti olettanut, että sellaisen auton omistaja olisi ilman muuta tyylikkäästi pukeutunut, itsestään huolehtivan ja elämästään nauttivan näköinen. Mutta hän olikin kuin kuka tahansa naapurin Pentti… ja minua melkein ärsytti, että niin arvokasta omaisuutta oli suotu henkilölle, joka ei näyttänyt osaavan arvostaa sitä yhtään :D En ymmärrä omaa reaktiotani!

On mullakin Mersu mutta toki vain E-sarjaa. Verkkarit päällä käyn kuitenkinn pururadalla... Crocseja en kyllä käyttäisi mistään hinnasta. Miksei sitä saa pukeutua miten haluaa vaikka olisi parempi auto.

Vierailija
80/461 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk asuu 35 neliön vuokraboxissa maailman kolmanneksi rikkaimpana.