Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.
Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.
Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.
En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?
Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.
Miehesi ostaa työmatkoillaan sinulle kalliita vaatteita koska salapanee ja huono omatunto.
Turha alapeukutella, nimittäin mun ex toimi aivan samoin. Enkä olisi ikinä uskonut.
Vierailija kirjoitti:
No miten sitten pitäisi olla? Turkki päällä ajella kultaisella mersulla? Miten itse pukeutuisit ja käyttäytyisit, jos rahaa olisi paljon?
No tietty pitäis olla kuten joku Paris Hilton :D Pikkukoirallakin timanttia kaulapannassa ja piskin kuljetuskoppana kymppitonnien merkkilaukku!
Tästä tulee vähän mieleen, kun oltiin taannoin ajamassa perheen kanssa mökiltä kotiin, ja pysähdyttiin huoltoasemalla. Palatessamme autolle viereiseen parkkiruutuun parkkeerasi uusi ja kallis urheiluauto, ja leukani oli pudota maahan, kun sen kuski nousi autosta ulos — keski-ikäinen lihava ukko, homssuinen ja elämäänsä kyllästyneen näköinen, kulahtaneet vaatteet päällä ja vanhat crocsit jalassa. Olin rehellisesti sanoen tyrmistynyt, enkä vieläkään osaa sanoa miksi. Jostain syystä olin automaattisesti olettanut, että sellaisen auton omistaja olisi ilman muuta tyylikkäästi pukeutunut, itsestään huolehtivan ja elämästään nauttivan näköinen. Mutta hän olikin kuin kuka tahansa naapurin Pentti… ja minua melkein ärsytti, että niin arvokasta omaisuutta oli suotu henkilölle, joka ei näyttänyt osaavan arvostaa sitä yhtään :D En ymmärrä omaa reaktiotani!
”Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?”
Siis minä en nyt ymmärrä. Mikä kumma estäisi häntä olemasta kiva ja mukava ja vaatimaton?
Mullakin on erittäin hyvätuloiset tutut, kuulemma yhdet Suomen hyvätuloisimmista (en ole kysynyt tarkemmin mitä tämä tarkoittaa, onko kyseessä hyvätuloisin prosentti vai hyvätuloisin kvartaali, mutta jotakin kuitenkin).
Ei heistä huomaa. Asuvat tavallisessa kaupunkikolmiossa, käyvät töissä, ihan tavallinen auto ja tavalliset vaatteet heillä. Ostavat kyllä laatutuotteita mutta paljon tarjouksesta, eli sellaista tavaraa mitä itsekin voisin ostaa (elikkä esim jonkun muutaman sadan euron tuotteen vaikka -50...-70% alennuksella). Erona meihin keskituloisiin on vain, että he voivat ostaa mitä haluavat silloin kuin haluavat. He myös matkustavat jatkuvasti ja ilmeisen rikkaasti myös, eli se on ainoa asia missä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaus ole mikään leima otsassa.
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
Karsea! Sopii kuosiltaan ja leikkaukseltaan todellakin vain mökkimekoksi.
Ihan ok, ja tyylikäs tanttamekko. Sopii kuosiltaan ja leikkaukseltaan useammallekin toimistotantalle.
Mikä ihmeen ongelma on työkaverin omaisuus. Ei kai ne hänen rahat sinun taskussa polttele. En ymmärrä jotain kalliiden autojen ihailua, minusta on kiva ajaa ihan tavallisella hyvällä autolla. Mitä jotkut merkit vaatteissa meinaa, ne voi leikata pois jos häiritsevät. Jos jollain on ihana lomatalo meren rannalla lämpimässä maassa, niin kiva juttu hänelle, minulle oma kotini on rakkain ja paras paikka. Olen myös tyytyväinen, kun voin ostaa kaupasta ruokaa, enkä kadehdi kenenkään varakkaan kalliimpaa ostoskoria.
Ihan samalaisia kuolevaisia ne varakkaammatkin ihmiset on , ja samat ihmisyyden lait pätevät loppu peleissä heihinkin. Raha ei tee ketään kuolemattomaksi, varmaan vähän onnellisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
En ymmärrä miksi joku tuhlaa elämäänsä töissä jos on pari miljoonaa rahaa?
Juntit ja äkkirikkaat leveilevät omaisuudellaan. Vanha raha ei puhu.
Tuntuu, että arvostat rahaa vähän liikaa ja määrittelet asioita sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varakkaat eivät ole tyhmiä. Siinä sinulle selitys.
Ja jos totta puhutaan niin hyvin harva varakas on tyhmä. Siksi me olemmekin varakkaita. Emme hirvittävästi huutele, leveile ja ennenkaikkea tuhlaa kaikkia käytettävissä olevia rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että arvostat rahaa vähän liikaa ja määrittelet asioita sen kautta.
Ja ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos totta puhutaan niin hyvin harva varakas on tyhmä. Siksi me olemmekin varakkaita. Emme hirvittävästi huutele, leveile ja ennenkaikkea tuhlaa kaikkia käytettävissä olevia rahoja.
No nyt nauratti. Kai tiesit että suurin osa ihmisistä on tyhmiä? Se tarkoittaa että suurin osa varakkaista on myös tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sitten pitäisi olla? Turkki päällä ajella kultaisella mersulla? Miten itse pukeutuisit ja käyttäytyisit, jos rahaa olisi paljon?
No näin olen kuvitellut :D Olisin itse varmaan rikkaana juuri tuollainen kultaisten mersujen kuski!
ap
ja juuri siksi sinusta ei voikaan koskaan tulla rikasta... paitsi hetkeksi voittamalla lotossa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
En ymmärrä miksi joku tuhlaa elämäänsä töissä jos on pari miljoonaa rahaa?
Varmaan mielenkiintoinen työ? Ei tuollaisella varallisuudella (ja siitä tulevilla pääomilla) tehdä mitään hanttihommia. Mutta jotain kivaa ja mielenkiintoista työtä voi tehdä, josta saa elämäänsä sisältöä. Se työssäkäynti ei ole ikävää pakkopullaa, kun tietää voivansa lopettaa milloin vain, jos homma alkaa tympiä.
Vierailija kirjoitti:
Ahne kun vie työpaikan sitä tarvitsevalta! Rahan takia kun ei tarvi töissä käydä niin sillon pitäisi itse ymmärtää jäädä pois. Joku työtön saisi työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaus ole mikään leima otsassa.
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
Sori, nyt menee ihan ohi aiheen, mutta mulla meinasi kahvit purskahtaa pöydälle, kun klikkasin linkin auki; Lola Odusoga mallina säkkimekolle nimeltään Musta tamma. Siinä on kyllä mainosmiehellä ollut hyvä päivä :D
Rahalla leveilevät ovat usein itseasiassa köyhiä ja velkaantuneita, ulosotossa olevia. Elävät täysin yli varojen, kun elämäntehtävänä on teeskennellä rikasta. Oikeasti rikkaiden ei tarvitse esittää ulospäin, vaan voi elää ihan vaatimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt nauratti. Kai tiesit että suurin osa ihmisistä on tyhmiä? Se tarkoittaa että suurin osa varakkaista on myös tyhmiä.
Oletat nyt että varallisuuden määrä ja älykkyys eivät korreloisi. kyllä korreloi ja kausaalisuuskin on totta. Tyhmällä se varakkuus ei yleensä pysy. Poikkeuksia tosin on puolin ja toisin.
Itselläni on melko mittava omaisuus vanhemmilta perittynä,muttanormaalia elämää elän ilman sen suurempia vaikutuksia elämään. Töissä käyn, vaikka ei tarvitsisikaan. Mitenkään en halua rahojani julki tuoda töissä tai ystävien seurassa, vaikka aika moni taloudellisen tilanteeni tietääkin. :)