Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.
Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.
Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.
En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
En ymmärrä miksi joku tuhlaa elämäänsä töissä jos on pari miljoonaa rahaa?
Jos on työ, joka tuntuu merkitykselliseltä ja kiva pomo. Itseltä puuttuu viimeksi mainittu, muuten irtisanoutuisin heti ja tekisin mieluimmin vapaaehtoistyötä, jos voittaisin lotossa.
Olen tässä todennut, että jos olisin jättänyt ostamatta kaikki ne lukuisat halpisvsatteet, jotka ovat kulahtaneet samantien tai muuten jääneet käyttämättä ja ostanut niiden sijasta muutaman kalliimman, pesua kestävän laatuvaatteen, olisin saanut kivemman puvuston ja säästänyt loppupeleissä rahaa.
Näin se yksi sisko on kai tehnyt, jolla oli merkkimekko mökkivierailulla. Ehkä hän käyttää sitä mekkoa tyyliin 100 pv vuodesta monen vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaus ole mikään leima otsassa.
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
Sori, nyt menee ihan ohi aiheen, mutta mulla meinasi kahvit purskahtaa pöydälle, kun klikkasin linkin auki; Lola Odusoga mallina säkkimekolle nimeltään Musta tamma. Siinä on kyllä mainosmiehellä ollut hyvä päivä :D
Mäkään en meinannut uskoa silmiäni...
Oletko sovinistisika. Eikö nainen voi mielestäsi olla miljonääri, onko se miesten yksinoikeus. Ja vielä tavallinen nainen. Millainen nainen olisi mielestäsi sopivampi miljonääriksi. Pitääkö näyttää jumalattarelle tai ainakin kuninkaalliselle.
Vierailija kirjoitti:
Raha vahvistaa persoonallisuutta.
Jos olet ilkeä, raha mahdollistaa sinulle sen, että voit olla ilkeämpi.
Jos olet mukava, raha mahdollistaa sinulle sen, että voit olla mukavempi.
Jos olet tavallinen, raha mahdollistaa sinulle sen, että voit olla tavallisempi.
Mä olisin taatusti rennompi, jos ei olisi rahahuolia.
Fiksut varakkaat eivät tee varallisuudestaan mitänä numeroa. Nousukkailla on kova tarve tuoda varallisuuttaan esiin.
On se tavallaan työkaveruuden pettämistä. 99% käy töissä toimeentulon takia.
Itsekin haluaisin olla rikas. Se toisi mukanaan paremman elämän. Olen kuitenkin pitkäaikaistyötön, josta aiotaan tehdä nyt kokonaan tuloton. Ainoa tuloni työmarkkinatuki aiotaan katkaista. Joudun asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona ja hoitamaan paljon tämän asioita. Nukun sukulaiseni olohuoneessa. Omaisuuttani säilytän lähinnä muutamassa muovikassissa. Elämäni on ollut vaikeaa ja paljon ikävää on sattunut. Ongelmiini en ole saanut apua. Kärsin toki myös mielenterveysongelmista, ainakin ahdistuksesta. Nyt edessä on sitten elämä ilman tuloja. Toki olen ollut kokonaan tuloton aikaisemminkin. Silloin onnistuin jopa laihtumaan kun kävelin joka paikkaan ja söin paljon vähemmän kuin yleensä. Pulloja keräilin. En kylläkään haluaisi palata tähän. Elämä on todella epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tavallinen, raha mahdollistaa sinulle sen, että voit olla tavallisempi.
Ja jos sinulla paljon rahaa, se mahdollistaa sen, että tulevaisuudessa sinulla on vielä enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?
Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.
Miehesi ostaa työmatkoillaan sinulle kalliita vaatteita koska salapanee ja huono omatunto.
Turha alapeukutella, nimittäin mun ex toimi aivan samoin. Enkä olisi ikinä uskonut.
Miksi ihmeessä rikas mies ei ulkomaan matkoillaan panisi ulkomaisia laatunaisia jos kotona odottaa maatiaiskissa?
Mitä sitten. Ja miksi miljonäärin pitäisi nimenomaan olla vaatimaton ja ajaa vanhalla Ladalla ja dyykata roskiksista. Joillain vain on rahaa ja toisilla ei, ja meillä täällä sentään ääripäät ovat jonkinlaisissa tolkun rajoissa toisin kuin monessa muussa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksut varakkaat eivät tee varallisuudestaan mitänä numeroa. Nousukkailla on kova tarve tuoda varallisuuttaan esiin.
Itse rahansa tehnyt= nousukas:D:D
Kultaluskikka perseessä syntynyt=fiksu varakas:D
Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten. Ja miksi miljonäärin pitäisi nimenomaan olla vaatimaton ja ajaa vanhalla Ladalla ja dyykata roskiksista. Joillain vain on rahaa ja toisilla ei, ja meillä täällä sentään ääripäät ovat jonkinlaisissa tolkun rajoissa toisin kuin monessa muussa maassa.
Miksi ei? Mikään ei ole nolompaa ja myötähäpeää herättävämpää kuin rikas joka käyttää guccin ja chanelin vaatteita ja ajaa Lamborghinilla.
Suomen rikkaimmalla miehellä Antti Herlinillä on poika, jota ei varmasti katukuvassa huomaa jos vastaan tulee eikä taatusti pröystäile vaatteilla ja urheiluautoilla ja hän on sentään oikeasti rikas, ei wannabe-rikas kuten Jetrot ja kiinteistökaisat.
Miljoona ei ole niin paljon että se riittää loppuelämäksi tai tuhlattavaksi
Vierailija kirjoitti:
Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.
Itse olen täysin kellosokea, samoin elektroniikasta ja muista ns. miesten kamoista en tajua onko laadukas vaiko ei. Minusta se monenkymmenen tonnin kello näyttää samalta kuin viidenkympin ajannäyttäjä. Toisaalta tunnistan sitten huonekaluista, astioista ja designista paljonkin ja mahdollisesti joistain vaatekappaleista.
Mutta villapaidasta erotan onko nyppyinen halpis vaiko satasen-parin laadukkaampi, tonnin ja satasen välitä erottaja saa kyllä olla melkoinen ekspertti. Eli oikeassa olet.
Vierailija kirjoitti:
Miljoona ei ole niin paljon että se riittää loppuelämäksi tai tuhlattavaksi
Kyllä se riittää loppuelämäksi oikein hyvin 20 vuotiaallekkin jos sen sijoittaa järkevästi ja saa siitä pääomatuloa. Toki järjettömään tuhlailuun se ei riitä.
Läheinen vanhempi sukulaiseni on todella varakas. Tiesin, että on jonkin verran rahoissaan myytyään vanhana yrityksensä, mutta toinen sukulaiseni joka ei itsekään ole mikään keppikerjäläinen kertoi nähneensä jossain tämän papparaisen varat ja kuulemma miljonääri. Ikänsä tehnyt raskaita töitä, ja nyt asuu melko vaatimattomasti ja pukeutuu flanellipaitaan ja sarkahousuihin ja vieläkin tekee kovasti kotiaskareita ja pihatöitä. Omaisuutta toki on, taloja ja tontteja ja tauluja ja aikuisilla lapsilla samoin. En minä hänen kanssa jutellessani mieti että miljonääri, ooh, miten päin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?
Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.
Ei ne kyllä näytä samalta. Ei minunkaan 200 e neule näytä samalta kuin 40 e neule.