Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.
Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.
Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.
En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?
Kommentit (461)
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Kaikki varakkaat eivät ole tyhmiä. Siinä sinulle selitys.
Miljonääri oli munkin entinen työkaverini.
Eikä hänenkään ulkomuodostaan voinut sitä mitenkään päätellä: hän pukeutui homssuisesti kuin joku Kassi-Alma. Ei siksi, että olisi ollut jotenkin saita, vaan häntä eivät vaatteet yksinkertaisesti kiinnostaneet yhtään.
Hän myös asui ihan tavallisessa, pienessä kämpässä (kävin kerran kahvilla hänen luonaan), vaikka olisi ollut varaa millaiseen lukaaliin tahansa. Ei ilmeisesti kiinnostanut leveä asuminenkaan.
Ainoa asia, missä hänen varakkuutensa näkyi, oli se, jos käytiin työporukalla kahvilla tai syömässä. Hän maksoi aina laskun, mitenkään tekemättä asiasta numeroa.
Monen tonnin kello on mullakin, ei halpista kehtaa köyhäkään käyttää.
Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?
Ilmoitin trollauksesi asiattomaksi.
Mun lapsuudenkaverin perhe oli ökyrikas. No siis Suomen mittapuulla, ei siis ollut miljardöörejä. Oli Helsingissä iso omakotitalo, isukilla työauto ja pari urheiluautoa, äitillä kauppakassina kallis BMW. Niillä oli kaikki, mitä ikinä saattoi toivoa (siis lapsena ja teininä..), eli biljardipöydistä ja uima-altaista lähtien kaikki pelikoneet, mun kaverilla 140 barbia asuineen, autoineen ja taloineen.
Olen edelleen lapsuudenkaverini kanssa paljon tekemisissä. Tiedän ihan faktana, että sillä on edelleen miljoonaomaisuus (voi ihan vuosittain tarkistaa iltapäivälehtien tuloselvityksissä) ja vaikka saa keskiluokkaista palkkaa, pääomatuloja on aina parisataa tuhatta. Elää ihan normaalin näköistä keskiluokkaista elämää. Rikkaus ei näy päälle mitenkään. Se rikkaus on piilossa, ei sillä pröystäillä. Niillä käy siivooja, ne käy usein ravintolassa syömässä, käy usein (ennen koronaa) ulkomailla, ostaa laatuvaatteita jne. On niillä mökki ja lomakoti Italiassa jne. Kaikkeen kuluu rahaa.
Ehkä sun työkaveri on samanlainen. Suurella omaisuudella voi elää vähän helpommin ja leveämmin ja nauttia siitä itse. Leveileminen ja pröystäily houkuttelee helposti vääränlaista väkeä luokse.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan hassua pitää sellaisia vaatteita toimistolla, mutta ehkä oma toimistoni ei ole niin kaupallinen. Joku niitäkin vaatteita ja asusteita hankkii. Tekeekö vapaa-ajalla ja perheen kanssa jotain erityistä tai kertooko edes sellaisesta?
Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni aivan identtinen tilanne... Onkohan sama työpaikka 🤔
Voi ei :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkaverin perhe oli ökyrikas. No siis Suomen mittapuulla, ei siis ollut miljardöörejä. Oli Helsingissä iso omakotitalo, isukilla työauto ja pari urheiluautoa, äitillä kauppakassina kallis BMW. Niillä oli kaikki, mitä ikinä saattoi toivoa (siis lapsena ja teininä..), eli biljardipöydistä ja uima-altaista lähtien kaikki pelikoneet, mun kaverilla 140 barbia asuineen, autoineen ja taloineen.
Olen edelleen lapsuudenkaverini kanssa paljon tekemisissä. Tiedän ihan faktana, että sillä on edelleen miljoonaomaisuus (voi ihan vuosittain tarkistaa iltapäivälehtien tuloselvityksissä) ja vaikka saa keskiluokkaista palkkaa, pääomatuloja on aina parisataa tuhatta. Elää ihan normaalin näköistä keskiluokkaista elämää. Rikkaus ei näy päälle mitenkään. Se rikkaus on piilossa, ei sillä pröystäillä. Niillä käy siivooja, ne käy usein ravintolassa syömässä, käy usein (ennen koronaa) ulkomailla, ostaa laatuvaatteita jne. On niillä mökki ja lomakoti Italiassa jne. Kaikkeen kuluu rahaa.
Ehkä sun työkaveri on samanlainen. Suurella omaisuudella voi elää vähän helpommin ja leveämmin ja nauttia siitä itse. Leveileminen ja pröystäily houkuttelee helposti vääränlaista väkeä luokse.
Trollin sössötystä tämäkin.
Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.
Ei rikkaus ole mikään leima otsassa.
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
No miten sitten pitäisi olla? Turkki päällä ajella kultaisella mersulla? Miten itse pukeutuisit ja käyttäytyisit, jos rahaa olisi paljon?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten voit tietää että neule ja kello monen tonnin arvoisia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, harvoinpa neuleissa merkki on kovin esillä? Ja kelloista täytyy tietää aika paljon, että pystyy arvon tuosta vaan päättelemään.
Mä en tunne kalliita vaatemerkkejä, enkä varsinkaan kellomerkkejä. Mutta satuin kysymään juurikin neuleesta ja kellosta yksi päivä. Kello oli Omegan kello (yhtäkään Omegan kelloa ei saa alle tonnilla) ja neule tämä: https://www.valentino.com/en-id/cardigans_cod10163292708818985.html#dep…
ap
Vierailija kirjoitti:
No miten sitten pitäisi olla? Turkki päällä ajella kultaisella mersulla? Miten itse pukeutuisit ja käyttäytyisit, jos rahaa olisi paljon?
No näin olen kuvitellut :D Olisin itse varmaan rikkaana juuri tuollainen kultaisten mersujen kuski!
ap
Vierailija kirjoitti:
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
Karsea! Sopii kuosiltaan ja leikkaukseltaan todellakin vain mökkimekoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsea! Sopii kuosiltaan ja leikkaukseltaan todellakin vain mökkimekoksi.
No ei se munkaan makuun ole, mutta pointti olikin se, että on varaa ostaa melkein 400 euron mökkimekko, joka ei edes näytä oikein miltään.
Yksi tuttuni on miljonääri.
Palkkatulot vuodessa jotain 60te.
Pääomatulot noin 170 000e eli osakkeita, asuntoja jne riittää kun tuollaiset pääomatulot on.
Käsittääkseni ei omista edes autoa, vaan fillarilla polkee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tavallinen toimistotyöläinen ja saan ihan tavallista keskipalkkaa. Puolisoni taasen on todella hyvätuloinen ja ostaa minulle usein lahjaksi tosi kalliita vaatteita työmatkoiltaan (jossa ne toki maksaa vähemmän kuin Suomessa). En halua, että missään vaatteessa on isolla mitään logoja, joten ei kukaan toimistolla voi tietää, ettei mun villaneule ole polyesterineule H&M:sta, vaan italialainen villa-kashmir-neule, joka maksoi 1200 euroa. Näyttää ihan samalta. Enkä tasan kerro kenellekään.
Miehesi ostaa työmatkoillaan sinulle kalliita vaatteita koska salapanee ja huono omatunto.
Itselläni aivan identtinen tilanne... Onkohan sama työpaikka 🤔