Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä elämään merkitys?

Vierailija
14.08.2021 |

Tunnen niin syvää yksinäisyyttä, ettei väliä. Mulla on muutama hyvä ystävä, joita nään kerran tai kaksi vuodessa sekä kumppani. Silti olen yksin ja omassa kuoressani. Mistä saisin elämääni merkityksen kun tuntuu, että elämä on vain työ, opiskelu, urheilu. Välillä lähden kaupungille itsekseni pyörimään. Opiskelutkin olleet etänä, joten sieltä en ole saanut tuttuja.

En tiedä johtuuko syvä yksinäisyyden tunne parisuhteesta josta jokin puuttuu. Tämä on tosin ensimmäinen suhteeni ja alamme jo olemaan siinä iässä, että perheen perustaminen olisi kai paikallaan. Haluaisin itse parisuhteelta yhdessä oloa, naurua ja sitä että toinen tuntuisi läheiseltä.

Sellainen pohdinta tähän iltaan. Toivon todella, ettei kukaan tule sanomaan että mitä sinä valitat. Meillä jokaisella on omat ongelmamme, eikä se tee tästä tunteesta sen paljon pienempää kuin jostain "oikeasta" murheesta. Mielelläni kuulisin, mikäli jollakin olisi kokemusta vastaavasta tai vaikka jostain muusta ns. Kriisistä. Miten ratkaisit sen jne.?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat elämässäsi jotain niin että tunnet itsesi tarpeelliseksi. Joku muutos siihen pitää tehdä. Saat itse päättää mikä. Tarpeellisuuden tunne on se mikä tekee elämästä järkevän tuntoista.

Vierailija
2/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioitko itse puolisoa? Keskustele hänen kanssa mitä hän on mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen sanoista löysin rauhan. Nimenomaan Jeesuksen, en Paavalin.

Vierailija
4/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässsä merkityshän takoittaa dopamiiinia ja addiktoitumista.

Vierailija
5/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläimetkään tarvitse merkitystä nauttiakseen täysillä elämästä. Mystikkoa lainaten tuosta toisesta ketjusta.

Vierailija
6/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa Sved Brinkmann: Mitä on olla ihminen.

Nuorille suunnattu kirja, mutta herättää ajatuksia kyllä muillakin.

Vierailija
7/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän eläimetkään tarvitse merkitystä nauttiakseen täysillä elämästä. Mystikkoa lainaten tuosta toisesta ketjusta.

Eläin tuskin tavoittelee elämässään "nautintoa" samassa mielessä kuin ihminen.

Vierailija
8/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tismalleen sama ongelma. Elämä on ihan ok, mutta tyhjältä tuntuu.

Vierailija
9/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita keksiä yksi asia mihin keskityt, oli se mikä tahansa, työ, parisuhde, ihan mikä vaan. Itselläni se on että elän sitä varten että odotan entisen kaverin kuolemaa jotta pääsen kusemaan hänen haudalleen

Vierailija
10/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet valitsevat porsimisen = siirtävät pohdinnan seuraavalle

Vierailija
11/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, merkitystä ajattelin etsiä ammatinkautta, palomies, ensihoitaja. En osaa vielä päättää. Kaksi lasta löytyy, mutta olen eronnut heidän äidistä. - m31

Vierailija
12/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallista ja kotikemiaantehtaasta. Kun ihmiset jäää koukkuun niiin olet jumala.

Vierailija
13/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristallista ja kotikemiaantehtaasta. Kun ihmiset jäää koukkuun niiin olet jumala.

Mun eteeen ei tule yksikäään pskaaivo sanelemaaan mitäään. Pidä se mielessäs.

Vierailija
14/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoista löysin rauhan. Nimenomaan Jeesuksen, en Paavalin.

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Koko Raamattu on Jumala Sanaa ja Pyhän Hengen vaikutuksena kirjoitettu, mutta lukeminen kannattaa aloittaa Uudesta Testamentista.

Vierailija
15/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa joku lemmikki jos lapsi ei ole ajankohtaista, voisit myös toimia sijoitus kotina eläimille, niitä etsitään usein varsinkin kissoille.

Vierailija
16/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se parisuhde voi olla väärä tosiaan. Joskus pitää etsiä kiinnostavia asioita ja uusia juttuja, että löytää ne innostavat. Miten haluaa elää elämää.

Vierailija
17/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tarvitsee olla suurempi tavoite kuin onnellisuus. Epäitsekäs, pyyteetön rakkaus, joka on valmis auttamaan toisia, esim. vapaaehtoistyö. Avioparikin tarvitsee suuremman tavoitteen kuin toisensa tai nykyään itsensä onnelliseksi tekeminen. Aviopari tarvitsee yhteisen Näyn, jonka hyväksi ponnistella.

Vanha, mutta hyvä avioliittokirja Ed Wheat: Onnellisina yhdessä.

lue myös: tuleuskoon.fi

Tyhjyys elämässä johtuu usein aukosta, jonka nimi on Jumala.

Vierailija
18/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ette ole vielä naimisissa, mutta avioliittokirjoista voisi olla iloa.

Vierailija
19/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeista.

Vierailija
20/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä tarvitsee olla suurempi tavoite kuin onnellisuus. Epäitsekäs, pyyteetön rakkaus, joka on valmis auttamaan toisia, esim. vapaaehtoistyö. Avioparikin tarvitsee suuremman tavoitteen kuin toisensa tai nykyään itsensä onnelliseksi tekeminen. Aviopari tarvitsee yhteisen Näyn, jonka hyväksi ponnistella.

Vanha, mutta hyvä avioliittokirja Ed Wheat: Onnellisina yhdessä.

lue myös: tuleuskoon.fi

Tyhjyys elämässä johtuu usein aukosta, jonka nimi on Jumala.

Osa ihmisistä pystyy ulkoistamaan elämän suuret kysymykset ylikuonnolliselle olennolle, good for you. Mutta jos ei usko ei usko. Tuskin sinäkään pystyisit elämääsi perustamaan vaikka joulupukin miettimiselle jos et kerran häneen usko.