Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä elämään merkitys?

Vierailija
14.08.2021 |

Tunnen niin syvää yksinäisyyttä, ettei väliä. Mulla on muutama hyvä ystävä, joita nään kerran tai kaksi vuodessa sekä kumppani. Silti olen yksin ja omassa kuoressani. Mistä saisin elämääni merkityksen kun tuntuu, että elämä on vain työ, opiskelu, urheilu. Välillä lähden kaupungille itsekseni pyörimään. Opiskelutkin olleet etänä, joten sieltä en ole saanut tuttuja.

En tiedä johtuuko syvä yksinäisyyden tunne parisuhteesta josta jokin puuttuu. Tämä on tosin ensimmäinen suhteeni ja alamme jo olemaan siinä iässä, että perheen perustaminen olisi kai paikallaan. Haluaisin itse parisuhteelta yhdessä oloa, naurua ja sitä että toinen tuntuisi läheiseltä.

Sellainen pohdinta tähän iltaan. Toivon todella, ettei kukaan tule sanomaan että mitä sinä valitat. Meillä jokaisella on omat ongelmamme, eikä se tee tästä tunteesta sen paljon pienempää kuin jostain "oikeasta" murheesta. Mielelläni kuulisin, mikäli jollakin olisi kokemusta vastaavasta tai vaikka jostain muusta ns. Kriisistä. Miten ratkaisit sen jne.?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että tyhjyyden tunne johtuu aukosta, jonka vain Jumala voi täyttää.

Vierailija
22/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi muiden ihmisten, eläinten tai maapallon hyväksi jollain tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä tarvitsee olla suurempi tavoite kuin onnellisuus. Epäitsekäs, pyyteetön rakkaus, joka on valmis auttamaan toisia, esim. vapaaehtoistyö. Avioparikin tarvitsee suuremman tavoitteen kuin toisensa tai nykyään itsensä onnelliseksi tekeminen. Aviopari tarvitsee yhteisen Näyn, jonka hyväksi ponnistella.

Vanha, mutta hyvä avioliittokirja Ed Wheat: Onnellisina yhdessä.

lue myös: tuleuskoon.fi

Tyhjyys elämässä johtuu usein aukosta, jonka nimi on Jumala.

Osa ihmisistä pystyy ulkoistamaan elämän suuret kysymykset ylikuonnolliselle olennolle, good for you. Mutta jos ei usko ei usko. Tuskin sinäkään pystyisit elämääsi perustamaan vaikka joulupukin miettimiselle jos et kerran häneen usko.

Minä olen uskossa, enkä pelkää kuol emaa.

Silti koen elämäni olevan ilman tarkoitusta, merkitystä, kun olen melkein aina yksin.

Ei ole puolisoa eikä ystäviä. Ei edes työkavereita.

Vierailija
24/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä tarvitsee olla suurempi tavoite kuin onnellisuus. Epäitsekäs, pyyteetön rakkaus, joka on valmis auttamaan toisia, esim. vapaaehtoistyö. Avioparikin tarvitsee suuremman tavoitteen kuin toisensa tai nykyään itsensä onnelliseksi tekeminen. Aviopari tarvitsee yhteisen Näyn, jonka hyväksi ponnistella.

Osa ihmisistä pystyy ulkoistamaan elämän suuret kysymykset ylikuonnolliselle olennolle, good for you. Mutta jos ei usko ei usko. Tuskin sinäkään pystyisit elämääsi perustamaan vaikka joulupukin miettimiselle jos et kerran häneen usko.

Oletko ap?

Vierailija
25/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoista löysin rauhan. Nimenomaan Jeesuksen, en Paavalin.

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Koko Raamattu on Jumala Sanaa ja Pyhän Hengen vaikutuksena kirjoitettu, mutta lukeminen kannattaa aloittaa Uudesta Testamentista.

Johanneksen evankeliumi on hyvä luku aloittaa Raamatun lukeminen. Markuksen evankeliumi on evenkeliumeista lyhin ja sen 12. luvun alussa on kaunis vertauskuva Isästä ja hänen suunnitelmastaan.

Vierailija
26/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uskossa, enkä pelkää kuol emaa.

Silti koen elämäni olevan ilman tarkoitusta, merkitystä, kun olen melkein aina yksin.

Ei ole puolisoa eikä ystäviä. Ei edes työkavereita.

Lue paljon Jumalan lupauksia Raamatusta, niin saat lohdutusta. Olet rakastettu ja tärkeä. Ala rukoilla hyvää aviopuolisoa ja hyvää ystävää. Voisitko päästä etätöistä työpaikalle vai tarvitsetko työpaikan-vie kaikki asiat rukouksessa Jumalalle ja kiitä, kunnes vastaukset tulevat. Älä jää neljän seinän sisälle, tarvitset ihmisiä ja he sinua. Olen osittain samassa tilanteessa, srk-yhteys on. Ei luovuteta, Jumala kuulee. Siunausta!

Vierailija
27/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä. itse olen jo luovuttanut. ei kiinnosta enää mikään. No, en halua tappaakaan itseäni, joten jatketaan niin kauan kunnes josku vaan kuolee pois. m36

Vierailija
28/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen. Tässä maailmassa on tarkoitus lähinnä varmistaa, että pääsee sinne oikeaan elämään.

Vierailija
29/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös neuvoja uuteen elämänvaiheeseen. Lapsi muutti opiskelemaan ja tarvitsisin jotain tekemistä luppoajalle työn jälkeen. Ennen palvelin perhettä, nyt ei ole sitäkään. Jokin uusi harrastus voisi tehdä terää. Joogaa koitin jo, ei ollut mun juttu.

Vierailija
30/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksesta Kristuksesta.

Lue Raamatusta.

Vuoden 1933 painos.

Vuoden 1992 painos on vääristelty.

Vierailija
31/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan myös neuvoja uuteen elämänvaiheeseen. Lapsi muutti opiskelemaan ja tarvitsisin jotain tekemistä luppoajalle työn jälkeen. Ennen palvelin perhettä, nyt ei ole sitäkään. Jokin uusi harrastus voisi tehdä terää. Joogaa koitin jo, ei ollut mun juttu.

Jooga ei olekaan hyväksi, se perustuu idän uskontoihin. Ennen pitkään ihminen huomaa, ettei se auta mihinkään, päinvastoin.

Miten olisi esim. SPR:n ystävätoiminta? Kansalaisopistojen kurssit ovat myös alkamassa. Käsitöitä, leivontaa, kielen opiskelua, kuntosalia, valokuvausta jne.

Vierailija
32/36 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä. itse olen jo luovuttanut. ei kiinnosta enää mikään. No, en halua tappaakaan itseäni, joten jatketaan niin kauan kunnes josku vaan kuolee pois. m36

Oletko uskossa? Jeesus on valtava rakkaus. Anna Jumalalle mahdollisuus. Uskoontulo tai uskossaolo ei välttämättä tunnu miltään, mutta kerran saamme nähdä Hänet kasvoista kasvoihin ja todella kokea sen rakkauden, jota ei ehkä tässä elämässä pysty, jos sydän on jäässä.

Vierailija
33/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoita taas elämän tarkoitus

Oon ehtinyt jo unohtaa sen

Vierailija
34/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne on vain lapset. Mihinkään en pääse töihin, joten lapset on se sisältö. Ilman niitä olisin jo lähtenyt oman käden kautta, koska6en kelpaa työelämään

N36

Vierailija
35/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva?

Vierailija
36/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten elämä on pääosin merkityksetöntä. Yritetään tulla toimeen ja rämmitään päivästä päivään eteenpäin. Teennäiset juhlapyhät ja merkkipäivät antaa syyn ostaa ja kuluttaa ylimääräistä kauppaiden iloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä