Pissa karkaa välillä jo housuja laskiessa
Vaikkei rakko ole edes täynnä. Ihan kuin aivot antaisivat luvan pissata heti kun ylitän vessan kynnyksen. Tätä tapahtuu pari kertaa viikossa. Ärsyttävää. Muualla esim. nukkuessa tai ponnistaessa ei karkaa vaikka rakko ihan täynnä. Onko yleistäkin? Olen 46v nainen.
Kommentit (70)
Minulta karkaa ilmat. Voiko olla vaihdevuosioireita? Treenaan lantionpohjanlihaksia kyllä, mutta silti pierut karkaavat. Alkanut nyt yli viisikymppisenä.
Vaihdevuosien myötä tällaista ainakin tapahtuu.
Tulee tosi kiire päästä pissalle ja samassa jo lirahtaa housuun vähän.
Ei ihme, että moni laittaa Tenan tai muun suojan housuihin.
Ja tuo on sen kaltaista pidätyskyvyttömyyttä johon ei auta tahdonvoima. Estrogeenin väheneminen aiheuttaa tämän vaivan vaihdevuosi-ikäisillä.
Auttaisiko sitten lantiopohjan lihasten kehittäminen jonkun verran, varmaan kannattaisi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana. Kellään tuntemallani naisella ei lirahtele. Olisiko itsensä hoitamisesta kyse?
Ehkä tuntemasi naiset eivät kerro sinulle kaikkea. Ovat huomanneet hyihyttelevän asenteesi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta karkaa ilmat. Voiko olla vaihdevuosioireita? Treenaan lantionpohjanlihaksia kyllä, mutta silti pierut karkaavat. Alkanut nyt yli viisikymppisenä.
Mulla kanssa pierut pörähtelee ilman lupia. Varsinkin rappukäytävässä ja hiljaisilla kaduilla kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma, ikää 24. Ennen vessaan menoa ei ole juurikaan hätä, mutta vähän sen jälkeen kun ovi sulkeutuu, meinaa tulla housuun. Kerran on lirahtanutkin.
Joskus aivastellessa tapahtuu myös. Ensimmäisen kerran tapahtui ala-asteella ranskantunnilla.
On ikävä vaiva! Tärkeisiin tilaisuuksiin laitan aina kuukautissiteen, että lirahtaessa ei tarvitsisi vaihtaa pikkuhousuja. Ikinä mitään ei ole käynyt, mutta ainakin on itsellä helpompi olla :/
Ooh, nuori ja tiukka pisupimppi. Tiedäthän, että voin aina kielellä puhdistaa pimpukkasi, jos sieltä sattuu lirahtamaan. Naamaani saa myös käyttää hätävessana, jos on pakko päästä pissille.
Mee sinne hommafoofumille pervoilee tai mistä oletkaan tänne eksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosien myötä tällaista ainakin tapahtuu.
Tulee tosi kiire päästä pissalle ja samassa jo lirahtaa housuun vähän.
Ei ihme, että moni laittaa Tenan tai muun suojan housuihin.Ja tuo on sen kaltaista pidätyskyvyttömyyttä johon ei auta tahdonvoima. Estrogeenin väheneminen aiheuttaa tämän vaivan vaihdevuosi-ikäisillä.
Auttaisiko sitten lantiopohjan lihasten kehittäminen jonkun verran, varmaan kannattaisi kokeilla.
Onko tenalla ja kuukautissiteillä muuta eroa kuin nimi? Saisikohan ton estrogeenin mitattua julkisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana. Kellään tuntemallani naisella ei lirahtele. Olisiko itsensä hoitamisesta kyse?
Et sä tunne muita naisia kun sun mutsis.
Satoja ja satoja tunnen. Fiksut ihmiset hoitavat itsensä.
Minulle on myös ihan tuttu tilanne, että karkaa kotiovella tai aivastaessa. Olen 31-v ja synnyttämätön. Siteitä myös joskus pidän varuilta.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisilla naisilla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Eipä oo ongelma näin ylipainoisena 45v.
Dang, meitsimunakas juuri tuli ajatelleeksi että mistä johtuu kun ei viime aikoina ole tullut h-tinmoinen kiire guzelle esim. fillarilenkiltä palatessa niin että täytyy jo hississä availla valmiiksi vyötä kun on aukottomat kalsarit. Eipä ole aiemmin tosiaankaan tullut mieleen että niinköhän tuo johtuu siitä kun aloin mässyttää nikotiinipurkkaa koronan ruvetessa riehumaan vaikka en ole polttanut tupakkaa kuin muutaman vuoden viime vuosituhannella intissä aloituksen jälkeen, enimmäkseen tai miltei lähes yksinomaan diskossa muutaman Amiraalin tuiskeessa. Nikotiini taitaa olla ns. parasympatikomimeetti(?), joten pieni määrä sitä rentouttaa mukavasti varsinkin tupakoimattaman. Kenties tuo rentous hillitsee virtsan karkailupyrkimystä tuossa spesiaalissa tapauksessa? Päivässä menee korkeintaan yksi tyyny, jo puolikas saanee aikaan aamulla mukavan pienen dopamiinipyrskeen, joka tosiaan rentouttanee sopivasti? Noh, naisilla tilanne taitaa olla radikaalisti toisenmoinen...
Vierailija kirjoitti:
Päivässä menee korkeintaan yksi tyyny, jo puolikas saanee aikaan aamulla mukavan pienen dopamiinipyrskeen, joka tosiaan rentouttanee sopivasti? Noh, naisilla tilanne taitaa olla radikaalisti toisenmoinen...
Täyttä skeidaa taisi tulla kirjoitettua kun wikistä tsekkasin... LOL!
Kerro vaikeasta squirt-vaivastasi tuolla seksipuolella. Peukuttajia siellä kyllä piisaa
Mulla on usein kova pissahätä töihin tullessa. Matka kestää puolitoista tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu kuvioon että vaihdevuosien jälkeen ei pysty hallitsemaan pierujaan samalla tavoin kuin ennen, ruokavaliolla saa pidettyä aisoissa ja suolen toiminnan normalisoinnilla, ei voi syödä miten sattuu.
Ei vaivanne täällä parane asiasta. Kipin kapin tilaa aika terveyskeskuslääkäriin, pääsette alan läkärille sairalan plk. Vaivoihin on monta keinoa,hoitoja ja lääkettä.Vaivat samat on miehilläkin. Reippaasti tilaa aika lekurin,ei mitää hävetävää se!
Joku jo kirjoittikin, että rakko on ehdollistunut johonkin tiettyyn juttuun. Olen itse kärsinyt samasta vaivasta ajoittain jo lapsesta asti, lapsena saattoi esim tulla pissat housuun juuri kotiovella, vaikka sitä ennen ei olisi edes ollut pissahätä. Edelleen tämä sama vaiva iskee mulle erityisesti silloin, jos on paljon stressiä.
Mulla vaivaan auttaa: Ajattelen tietoisesti vessaan mennessä, että lasken ensin rauhassa housut ja istun pöntölle ja vasta sitten pissa saa tulla. Mulla ainakin virtsarakko supistelee voimakkaasti ja siks tuntuu melkein mahdottomalta pidätellä, mutta kun sen saa rentoutumaan niin pidätyskin onnistuu. Tätä kun jaksaa muutaman päivän tehdä niin lorahteluongelmat katoaa.