Kaivinkoneen kuljettaja aiheutti työkaverin kuoleman 720€ sakot
Oikeus totesi, että aiheutti kuoleman huolimattomuuttaan. Kärsimyskorvaukset omaisille evättiin, koska huolimattomuus ei ollut törkeä. Halpa on ihmishenki tässä maassa.
Kommentit (10)
Kaivinkoneen lähellä ei saa olla ketään. Olen ollut kaivinkoneen kuljettajana ja siihen ei saa tulla 30 metriä lähemmäs kun kaivinkone tekee työtä.
Työmies kirjoitti:
Kaivinkoneen lähellä ei saa olla ketään. Olen ollut kaivinkoneen kuljettajana ja siihen ei saa tulla 30 metriä lähemmäs kun kaivinkone tekee työtä.
Käytännössä tuo ei toteudu rakennustyömailla. Eihän siellä koko tontilla saisi olla ketään jos otetaan tuo 30 metrin säde säännöksi. Siitä tulee yli 2800 neliömetrin kokoinen alue! Kaupungissa tuollaiseen tilaan rakennetaan monta omakotitaloa!
Vierailija kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
Käytännössä tuo ei toteudu rakennustyömailla. Eihän siellä koko tontilla saisi olla ketään jos otetaan tuo 30 metrin säde säännöksi. Siitä tulee yli 2800 neliömetrin kokoinen alue! Kaupungissa tuollaiseen tilaan rakennetaan monta omakotitaloa!
Kyllä se toteutuu koska minä määrään. Jos pohjatöitä tehdään niin kaivinkone tekee homman ja sitten mittamies tulee näyttämään välillä mistä kaivetaan ja paljonko ja mittamies sitten siirtyy tontin rajalle vaikka koneen taakse. Kone aina pysähtyy kun katsotaan tilannetta.
Työmies kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä tehtiin pihalla viemäriremonttia ja asukkaat joutuivat kuukausia kulkemaan metrin päästä työtä tekevästä kaivinkoneesta, koska se oli aina jossain keskellä kulkureittiä, missä ei päässyt kiertämään kauempaa.
Työmies kirjoitti:
Miten tuo toteutuu esim. tietyön kohdalla? Koko ajanhan siinä kulkee kaivinkoneen vierestä ihmisiä ja autoja.
Vierailija kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
Miten tuo toteutuu esim. tietyön kohdalla? Koko ajanhan siinä kulkee kaivinkoneen vierestä ihmisiä ja autoja.
No ei mitenkään. Tuo "työmies" keksi ihan hatustaan tuon 30 metrin turvaetäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
No ei mitenkään. Tuo "työmies" keksi ihan hatustaan tuon 30 metrin turvaetäisyyden.
Muutenkin kaivuutöissä on usein lapiomies avustamassa. Etenkin jos siellä maassa kulkee sähkölinjoja tai vesiputkia. Ei niitä voi kauhalla repiä esiin rikkomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää sillä saavutettaisiin, että pilattaisiin myös tämän tapaturman aiheuttajan elämä?
Ei lisää uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää sillä saavutettaisiin, että pilattaisiin myös tämän tapaturman aiheuttajan elämä?
Se hyvä, että kuoleman omalla huolimattomuudellaan aiheuttanut saa kärsiä tuntuvat seuraukset teostaan, jonka olisi voinut välttää normaalilla huolellisuudella. Ei ihmisiä saa tappaa tahallaan eikä huolimattomuuttaan.