Miksi et tilaa ruokia netistä näin korona-aikana?
Kommentit (43)
Tilaaminen maksaa, en pelkää koronaa niin paljon ja koen kaupassa käynnin vaivattomaksi. Jos minulla olisi lapsia, voisin tilata ostokset kotiin mutta silloin vain kiireistä arkea helpottaakseni.
Käyn kaupassa, kuten aina. En käytä maskia, enkä ole rokotettu. En pelkää koronaa.
Netistä ei saa punalapputuotteita!
Vierailija kirjoitti:
Netistä ei saa punalapputuotteita!
Eikä kaikkia muitakaan tuotteita. Mutta perustuotteet kyllä saa, jos ei kaipaa niitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Liian kallista, kotiinkuljetus alkaen 9,90. Ahdas asunto, ei tilaa säilyttää esim. koko viikon ruuaksi riittävää satsia kerralla, nyt kun olemme etätöissä ja lapsetkin muutenkin kotona paljon, joten kaikki ateriat syödään kotona. Teinitpojat ovat pohjattomia. Ensi viikolla sentääm vähän helpottaa, kun koulut alkavat, ja saavat koululounaan… siis kunnes esikoulu alkaa taas.
Se hinta on alkaen, kun katsoi tarkemmin, alin hinta olikin 14 euroa.
No olishan se vähän naurettavaa täällä maalla tilata ruuat, kun täällä on tosi vähän koronaa ja kaupassa on aina väljää.
Vierailija kirjoitti:
No olishan se vähän naurettavaa täällä maalla tilata ruuat, kun täällä on tosi vähän koronaa ja kaupassa on aina väljää.
Näin. Koko korona-aikana ollut alle 20 tapausta. Ei syytä käyttäytyä epänormaalisti.
Vielä yksi syy: tykkään ruuanlaitosta ja kokeilen paljon erilaisia reseptejä. En lyö päivän ruokaa lukkoon ennen kuin menen kauppaan, toki tiettyjä vakituotteita listaan ostoslistaan.
Kaupassa katson, mitä siellä sattuu olemaan kauden vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, mikä liha ja kala näyttää hyvältä - ja päätän ruoan vasta siellä. Useimmiten näin.
Esimerkiksi eilen ostin ex tempore tuoreita maisseja ja keitin niitä savulohen, uuniperunoiden ja kantarellisoosin kylkeen. Tuollaisia ei nettikaupassa yleensä ole tarjolla, pienten erien sesonkituotteita.
9
Tarkoitatko ravintolasta vai ruokakaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Vielä yksi syy: tykkään ruuanlaitosta ja kokeilen paljon erilaisia reseptejä. En lyö päivän ruokaa lukkoon ennen kuin menen kauppaan, toki tiettyjä vakituotteita listaan ostoslistaan.
Kaupassa katson, mitä siellä sattuu olemaan kauden vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, mikä liha ja kala näyttää hyvältä - ja päätän ruoan vasta siellä. Useimmiten näin.
Esimerkiksi eilen ostin ex tempore tuoreita maisseja ja keitin niitä savulohen, uuniperunoiden ja kantarellisoosin kylkeen. Tuollaisia ei nettikaupassa yleensä ole tarjolla, pienten erien sesonkituotteita.
9
Minullakin usein näin. Alustavan listan kanssa kauppaan, kaikki menee listan mukaan kunnes silmämunani osuu pakastettuun naudanhäntään. Suunnitelmat uusiksi ja lisää rehuja ynnä mausteita kyytiin. En olis osannut etsiä häntää verkkokaupasta.
Asun saaressa ja lähin kauppa on 30 km päässä. Eivät suostu millään tuomaan tänne ostoksia.😅
Tilasin kahden viikon ruuat koska ei ole autoa enkä jaksanut kävellä kauppaan 1,5 km matkaa
Kätevä tehdä ostokset työpäivän päätteeksi ja maksaa liikaa. T. Kaupantäti
Vierailija kirjoitti:
Koska kauppa on kahden kilsan päässä, käytän kaupassa maskia ja minut on rokotettu kahdesti.
Miksi tilaisin kaupasta ruuan? ostoskeskus kävelen 3 minuttia.On useampi kauppa vara valita hinta tietoisena ostokseni. 2x-rokotettu.Käytän maskia aina missä suositus ja edeleen noudatan ohjeistus.Myös kaupassa on aina käsidesit tarjolla.Osaa pitää 2m Välin.Kenellä on iso kukkaro ,eikä hinnalla merkitystä, ihan rauhassa tilatkoon kaupasta tavaransa.Kuin netistä kaiken muut tarpeensa!.Rahalla saa kuoren kaikesta mutta ei koskaan ydintä!
Miksi pitäisi? On ihan ok käydä kaupassa kun käyttää ffp2-maskia.
Viikon ainoa ilo on itse käydä jättimarketissa ja niin kauan kun olemme terveitä niin käydään itse valikoimassa tuotteemme. Minulla jo täysi suoja rokotteiden puolesta enkä laita maskia suosituksista huolimatta koska siinä on niin kamala hengittää ja tuntuu kuin tukehtuisi. Jos sitten saan koronan niin se tulee lievänä luulisin. Olen kahden eri rokotteen coctailin saanut. Otan kolmannenkin tehosteen heti kun sen saa. En aio maskia käyttää lopun ikääni ja vihaan sitä. Se pilaa koko elämän jos sellaista pitää lopun ikää pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? On ihan ok käydä kaupassa kun käyttää ffp2-maskia.
Minä en aio käyttää. Enkä ole käyttänyt kun toisesta rokotteesta tuli kaksi viikkoa täyteen ja sanottiin että on täysi suoja.
Hyötyliikuntaa.