***ENSIKOT TIISTAINA***
Kommentit (27)
[color=#0000CD]No nyt ei tartte olla ilman ohjelmia telkusta =) On disneyt ja discoveryt ja muut...Ja se BB sitten? Se ei tosiaan lopu hyvät ihmiset!!! Eilen menin yhden jälkeen nukkuun ainoastaan siksi, että väsytti niin pirusti..muuten olisin jatkanut katselemista..Nyt ne vaan nukkuu..Pöh. Mies sano, että tohon saattaa kyllästyä aika nopeasti..TAI EI! =D
Aliinalla oli rakenneultrassa kaikki hyvin. Se on kyllä mukavaa..Toivottavasti itsellä samoin =)
Kesiksen pahoinvointi ei hellitä =/ Kuulostaa ihan tajuttomalta kun itse on säästynyt oksentelulta vaikka kuinka tiedän, että useilla sitä pahoinvointia on..=) Voimia sinne!!
Burdella oli alkanut äippäloma! Onnea vaan =)
Sippulle kamalasti jaksamista hepatoosin kanssa!! Oon ihan varma, että tikru saa siitä huolimatta syntyä ihan terveenä!! *hali*
Makkara oli jo kotona! Hiphei ja tervetuloa..Sulla onkin heti lähipäivät puuhaa täynnä! =)
Nyt katsoon piirrettyjä tositarkoituksella! Taitaa tänään tulla sohvapäivä! =)
Mukavaa tiistaita!
t. digipoppis ja boksiräpsy rv18+6
Täällä taas töissä silmät ristissä.
Sippuliinille VOIMAhali ja kaikkea hyvää mielin määrin, kurjaa että nyt tuollaisenkin vaivan sinulle tyrkkäsivät.
Eikös äitisi ollut kärsinyt samasta asiasta ja teillä kuitenkin kaikki hyvin.
Varmasti saat terveen tikrun syliisi ! Olen siitä ihan varma.
Ilmoitin sitten eilen illalla miehelle että lähden viikonloppuna Tampereelle yhden kaverin kanssa.......saatte nyt tapella kuka teistä on se kaveri, vaikka teitä monta onkin.
Eipä se hirveesti hanttiin laittanut, sanoi että kiva kun on sullakin jotain muuta kun kotona istumista.
Mä oonkin jo vähän tylsistynyt siihen kotnoa istumiseen, kun ei tuolla meillä maalla niin kauheesti mitään tapahdu enkä ole niihin ihmisiin siellä tutustunutkaan kummemmin.
Mä en raasu osaa ees puhua kunnolla ruotsia...pitäisköhän mennä opistoon opettelemaan.
Elisalta ei vieläkään ole kuulunut mitään kyllä on kummallinen firma.
Menin eilen taas nukkumaan kymmenen aikaan ja mies jäi alas katselemaan sakaalia, kun sanoin ettei tartte avata makkarin tölsöä.
Koiruus hiippaili muka salaa sitten sänkyyn miehen jalkopäähän nukkumaan ja sinne se käpertyi ihan pienelle kerälle, en raskinut potkia pois kun oli niin suloisen näköinen, vaikka meillä ei yleensä koirat sängyssä ole, paitso sunnuntai aamuisin saa tulla tervehtimään kun köllötään pidempään.
Mä tilasin miehelle isyyslahjaksi Aku Ankan, saa nähdä mitä se tykkää, ompahan vessassa muutakin luettavaa kun meikäläisen trendi, lopetin mieheni 7-päivää tilauksen häneltä lupaa kysymättä noin vuosi sitten kun minusta se on NIIIIIN TURHA LEHTI !!!
Sellaista tähän aamuun siis tänne, mä koitan saada jostain auton lainaksi kun mua pelottaa että jätin suoristusraudan päälle kotiin ja pelkään että kärvähtää koko paikka poroksi
AA
Töissä ollaan...räkä valuu... peräpukamat ovat ilmestyneet... hiki valuu... mutta vauva potkii ihanasti :) Eli tälläinen aamu siis täällä..Larskulle oli kanssa tainnut noita pukamia ilmestyä..kaikki sympatiat sinne..inhottavaa... mitä muuten käytät niiden hoitoon?
Siru: Tänään on sitten puoliväli :) Onnea. Minulle kävi vain niin, että juuri viikot 20 jälkeen sujuivat tosi hitaasti. TOivottavasti sinulla ne kulkevat nopeammin :)
Sippuliinille voimia sairaalaan. Ei varmasti ole mukavaa siellä sairaalassa makoilla, mutta ainakin olet valvonnassa ja tehostetussa seurannassa niin ei pääse mitään ikävää sattumaan. Olet mielessäni :)
Liityn Elisan valitusketjuun teidän muiden kanssa...meillä ei netti toimi ikinä kotona... tai siis melkein ikinä
Mukavaa tiistaita kaikille
Heidi <3 Toukka 29+3
Ja niille jotka vauvan liikkeitä kuulostelee, niin joku viisas on sanonut että varsinkin kun vasemmalla kyljellä makoilee niin liikkeet tuntuvat paremmin. Äidin sydämenäänet tuntuvat näin vauvalle kuulemma paremmin. Minulla on ainakin tuo tepsinyt.
MiaMikin vauvakutsut...voi kun joku minullekin sellaiset järjestäisi... Niitä ei kait kuulu itse järjestää?
Karssulille mukavia hetkiä uusien vaunujen parissa. Meillä vaunut odottaa jo liikkeessä mutta ei vielä olla haettu niitä kotiin. Kyllä sormia syyhyttää.
Kesikselle voimia oksenteluun. Mene sitten lääkäriin jos pano vaan jatkaa tippumista ja mikään ei auta.
AinoAurora: me tehtiin hoitopöytä niin, että vanhan lipaston päälle mies tekee sellaisen tason. Eli näin saatiin ratkaistua tuo kalliin hoitopöydän hankkimisongelma.
Mörötin: oon kanssa pohtinut tuon kassin valmiiksi laittamista... Mutta ei kai siitä ole haittaa vaikka se olisikin aikaisin valmiina. Koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu...:Ainoa huono puoli on, että jos sinne pakkaa jotain herkkuja mukaan tulee ne varmaan monesti syötyä :)
Jouhelle paljon onnea uudesta työstä!!! Sulla kävi kyllä todella hyvä tuuri..
Käykäähän kuumeilupuolella lukemassa päivän uutiset :)
Ihan vaan täältä töiden lomasta muistuttelen...
t. Essi, rv 18 tasan
[color=FF00FF]Jee, olipas ihania uutisia kuumeilu puolella.. niin se vaan on että taidettiin se pitkä yritys viimein palkita! Voi kuinka ihanaa!!
Nyt kyllä katosi mielelstä kaikki, mitä piti kirjoittaa.. noh, ehkä ne jossain vaiheessa palaa mieleen:) Nyt taidan lähteä koiruuksen kanssa lenkille tuonne iiiihanaan syysilmaan=) Onkos muuten joukossamme muita syys-ihmisiä.. täälä on kyllä yksi, joka rakastaa syksyä yli kaiken!
Mukavaa päivää kaikille!!
terkuin siru ja tiiti ja hey, niinkuin heidi jo laittoi.. 20+0!!![/color]
Ei mulla taaskaan mitään asiaa ole, mutta täällä sitä ollaan taas (siis olikos se nyt niin että meillä on muutakin elämää kuin tämä palsta?) :)
Larskulle, Heidille sun muille peräpukamista kärsiville! Kävin tuolla yliopiston apteekin sivuilla kurkkimassa saako niitä peräpuikkoja käyttää raskauden aikana. Muita peräpuikkoja en siis tiedä kuin Neoproct ja se Scheriproct. Niistä siis luki että ei saisi käyttää ekan kolmen kk aikana, jos on raskaana! Nehän on siis saatavilla ihan ilman reseptiä, soittakaapa vielä neuvolaan ja kysykää saatteko käyttää! Maksoivat 10kpl 5-7 euroa...
Sipulle lähetän täältä paljon haleja! Kyllä se on kumma kuin yhtä ihmistä kiusataan! Mutta hyvillä viikoilla olet jo :)
Meillä ei onneksi näy SubTv, joten jää kyllä harmi vaan BigBrotherit väliin ;) Viimeksikin kaikki kaverit oli ihan koukussa ja mä en tiennyt mistään hölkäsen pöläystäkään :)
Peräpukamista muutama sentti toiseen suuntaan ;) Eli mulla on tuossa kahden jälkeen se lääkärineuvola, missä arvioidaan synnytystapaa sun muuta :) Vähän jo kyllä jännittää! Tuossa oli nimittäin avattu keskustelu että rv 30+4 vauvan painoarvio 1870g ja mitta yläkäyrällä? Kääks, mullahan oli rv 30+0 vauvan painoarvio 1800g. Onko tänne siis tulossa jättivauva???
Kysyin muuten mieheltä eilen taas että mitkäs ne mun viikot nyt onkaan? Mies vastasi että 45+5 :) Mä sanoin vaan et toivottavasti ei tää vauva ole niin kauan masussa! No sitten mies tajusi itsekin että tuli pikku moka ja korjasi oikein. Nyt kuulemma muisti sen muistisäännön, että ke aina vaihtuu viikot. Sitä vaan edelleen ihmettelen et eihän se riitä et muistaa mikä päivä viikko vaihtuu vaan pitää myös muistaa mikä viikko tulee seuraavaksi :D
MiaMik rv 35+6
Pakko nyt heti alkuun kertoo tää huono uutinen. Miehen mummo kuoli toissayönä ja arvatakaas millon on hautajaiset?? LAUANTAINA!! Eli minä jään pois tampereen treffeiltä :( Hyi, ei sais oikeesti ajatella noin itsekkäästi... Mutta mua harmittaa ihan kamalasti! Minä niin odotin, että ois päässy tapaamaan muita mammoja. Mutta ei. Se on hautajaisiin meno. Ja arvatkaa vaan miten kiire tulee hommata parin päivän aikana hautajaisvaatteet! Voi itku. Toki oon surullinen siitä kuolemasta, mutta en jotenki sitä osaa surra niin kamalasti, kun olen nähnyt tämän mummon ainoastaan yhden kerran ja mieskään ei niin kauheen hyvissä väleissä mummonsa kanssa ole ollut (se on mun mielestä kyllä sääli).
No mut nyt kommentointiin.
Jojo, nyt pois sieltä raksalta! Miten edes jaksat siellä touhuta? Mulle riittää kauppareissu saamaan aikaan jo niin järkyttävän heikon ja tuskaisen olon supistuksineen, etten vois kuvitellakaan touhuavani raksalla! Nyt vaan kuule sanot tiukasti, ettet jaksa. Kyllä tossa vaiheessa kuuluu jo ottaa suhteellisen rauhallisesti.
Sippua koetellaan nyt varsin rankasti! No, saat ainakin hyvää hoitoa sairaalassa ja varmaan sulla kohta jo onkin pikku-tikru sylissäsi :) Kauheesti tsemppiä kuitenki sinne sairaalareissulle!
Voi poppis oon kade tosta teidän ohjelmatarjonnasta!! Kyllä ois mullaki lystiä ku saisin seurata BB:tä 24/7. Jihuu, tänään se viimeinki alkaa!
Makkaralle tervetulloo Suomeen!
AA, jos miehes on yhtään perinteinen mies, niin tykkää IHAN VARMASTI lehtilahjasta! Meille tulee Aku Ankka ja mies on ilmoittanu, että siitä ei sitten luovuta koskaan. Tosin se kyl meinas, että jossain vaiheessa tarvii vaan vaihtaa vastaanottajan nimee :)
Heidi, tervetuloo joukkoon peräpukamaisten! En tiedä miten sitä pitäis hoitaa, mutta mun sisko käski työntää sormella Bepanthenia pyllyyn, eli rasvata ihan sieltä sisältä. Ja juoda paljo vettä. Ja pitää huolta, ettei masu mee kovalle. En tiedä onko auttanu, mut kakka tulee ainaki liukkaammin ulos :) (ihania kakka-juttuja) Huomenna on neuvola, niin kysyn sitten ihan asiantuntijan neuvoo sieltä.
Niin juu, oonki miettiny miks vauvan liikkeet tuntuu enemmän ku makaa vasemmalla kyljellään. Kiitos tiedosta!
MiaMikin vauvakutsut kuulosti tosi kivoilta!Kiitos muuten neuvoista! Kysynpäs sitten huomenna neuvolan tädiltä saako käyttää. Mielellään tähän jotain hepotusta ottaisin!
Heh, sun mieshän hyvin muisti viikot :) Mun mies ei varmasti osais sanoo! Taidanki testata tänään.
Kismettiä en oo tainnu vielä toivottaa tervetulleeks. Eli tervetuloa! Toi on tosi petollinen toi sun nimimerkki, mun tekee heti mieli suklaata!
Siru, en oo koskaan ollu syysihminen, mutta jostain syystä nyt odotan kunnon syksyä enemmän ku mitään!
Ja sitten omaa napaa. Mentiin eilen miehen kans ihan huviks katteleen yhen kämpän esittelyä. VIRHE. Nyt tuntuu siltä, että pakko mennä heti pankkiin ottaan asuntolainaa ja ostaa se. Se tuntu heti niiiiin kodilta. Se oli aivan ihana! Kaks makkaria, olohuone, keittiö, parveke, sauna. Voi käääääk. Semmonen luhtitalo siis. Ja aika uus (rv. 2001). Päiväkoti ja koulu vieressä. Minä haluan sen. Mies myös. Illalla ku mentiin nukkuun, niin en saanu unta ku mietin sitä. Jossain vaiheessa kysyin sit mieheltä, et nukkuuko se. Vastas et ei, ku miettii sitä kämppää. Voi voi voi. Jos miehellä ois vakkaripaikka töissä, nii oltais varmaan jo pankissa. Mutta mutta. En tiedä uskalletaanko... Pitää miettiä. Mut se oli kyl aivan ihana.
Jeps, taidan mennä taas pesemään pyykkiä (miten voi kahdelta ihmiseltä tulla näin paljo likapyykkiä!???!)
Syksyistä tiistaita kaikille!
-Larsku 33+2
Kiitos infosta pillimukeista.
Mä vähän arvelinkin että se on teitin joku oma juttu, mutta pithän mun varmistaa, etten vaan unhoita omaani kotiin jos sellainen kandee mukaan ottaa.
Mä juttelin koiralle tänään aamulla kun se makasi mun kaikussa sohvalla että otan sen mukaan sairaalakassiin, se voi pitää mulle seuraa sitten sielä jos tulee muuten tylsää.
Mä en oo muutenkaan yhtään vielä miettiny mitä sinne kassiin kandeis ottaa mukaan, muutakin kuin suklaata ja satakiloa karkkia.
jotain päällepantavaa vauvalle varmaan.
Mä olen innolla huutanut tuolta huuto.netistä itselleni hoitopöytää, saa nähdä miten ämmän käy, liikaa en kuitenkaan suostu maksamaan.
AA ja möhis 24+3
Taas söin muutamaan otteeseen yöllä ja vähän on ollut parempi olo. Tuntuu se vähän näköjään auttavan. Kokeilkaas muutkin, ainakin Sere voi myös pahoin. Jaksuja!
[color=hotpink]Sippuliinia[/color] näköjään koetellaan oikeen kunnolla. Tyhmää. Mutta oon varma, että Tikru syntyyterveenä ja koska sulla nyt on vastoinkäymisiä, niin sulle annetaan palkinnoksi maailman hyvätuulisin vauva joka itkee vain kerran päivässä (ihan vähäsen vaan) ja nukkuu yöt kiltisti. Tsemppiä!
[color=hotpink]Kismet!![/color] Mä oon täällä, sun kaveri näillä alkumetreillä. Mutta totta se on, että mustakin tuntuu, kuin kaikki täällä ois johurjan pitkällä. Kyllä mekin sitten myöhemmin voidaan kommentoida supistuksista ja tiellä olevasta masusta :)
[color=hotpink]Jouhelle[/color] onnea uudesta työpaikasta! Kiva juttu. Rankkoja kuuluu olevan sunkin oireet. Mulla ei onneksi mitään selkäkipua ole ollut. Rinnat on mullakin aika arat ja kun painovoima tykkää näistä mun D-kokoisista, niin varsinkin illalla rintsikoiden riisuminen aiheuttaa tuskankiljahduksia. Onneksi se kipu siitä tasaantuu eikä ainakaan toistaiseksi häiritse nukkumista. Maha ei oo kyllä kasvanut mulla ja pahin turvotuskin on häipynyt. Mutta sen huomaan, että enää en pysty vetämään mahaa sisälle ihan litteeksi niin kuin aina ennen. Jännää!
[color=hotpink]Makkaralle[/color] tervetuloa! Mä oon aina matkustellut paljon, mutta kyllä kotimaahan paluu on aina yhtä mukavaa. Tuuhan sitten kertomaan niitä neuvolakuulumisia. Mulla on eka neuvola ens maanantaina... Hui. Mitä siellä tehdään? Kuuluuko mun ottaa mies mukaan?
[color=hotpink]Poppis[/color] siellä kuuluu kuluttavan verkkokalvojaan.. Samoja oireita täälläkin? Muute en juuri jaksa telkkua tuijottaa mutta despikset on pakko nähdä ja viime syksy meni täysin BB:n orjana. Tästä päivästä se addiktio taas alkaa. Tiesittekö muuten, että yks mimmi, joka kirjoitti gradunsa viime vuoden BB:sta, on siellä tänä vuonna kilpailijana. Se BB-talo on vähän niin kuin akvaario. Tai se peli, The Sims. Ja siihenkin oon ihan koukussa. Mies tosin piilotti sen cd:n multa, kun jäi kuulemma kokonaan vaille huomiota :)
[color=hotpink]MiaMik[/color]: Ei mulla ainakaan näinä saikkulaisena näköjään oo muuta tekemistä, kuin hengata täällä. Kohta vois kyllä yrittää saada jotain aikaan. Vähän vaan hankalaa, kun esim. tiskikoneen tyhjentämiseen menee puoli tuntia. Pakko huilia välillä kun alkaa pyörryttää tai sitten etoa joku haju, joka muka tulee vaikka jääkaapin oven läpi. Siitä tulikin mieleeni: Kokeilkaas laittaa avonainen purkki ruokasoodaa jääkaappiin. Se kyllä oikeesti imee ruuan hajuja itseensä ja mäkin pystyn nykyään hakemaan mehua ilman yökkäilyä.
[color=hotpink]Sirulle[/color] tiedoksi, että täällä on toinen syksyn rakastaja. Kaikista vuodenajoista tykkään, mutta silti aina eniten odotan syksyä.
[color=hotpink]Larsku[/color] kuule, tiedän tunteen! Mä kävin pariin otteeseen (sponsorilipuilla) asuntomessuilla ja se oli VIRHE! No, meillä on vielä pari vuotta asumisaikaa tässä naurettavan halvassa (ja ihan viihtyisässä) opiskelija-asunnossa. Sen jälkeen ois kyllä tarkoitus ostaa oma, ei kyllä ruveta maksamaan pk-seudun kiskurivuokria.
[color=hotpink](.) joka kyllä vielä on enemmän ).([/color] Ei mitään uutta. Tänään on ollut vähän parempi olo. Miehen kanssa oli illalla viimeiseksi typerä riita. Suutuin vähän ehkä turhasta, mutta kun tässä vaiheessa on musta TODELLA huono idea vääntää vitsiä mun raskausoireista ja siitä, mitä vielä tulee eteen. Loukkaannuin siitä, ja ehkä vielä enemmän siitä, ettei mies osannuta aidosti olla pahoillaan siitä, että pahoitti mun mielen. Sanoi vaan, että ylireagoin. Aamullakin olin vielä kireä, kun toinen lähti töihin. Tiedän itsekin ehkä VÄHÄSEN ylireagoineeni, mutta sanokaa nyt, että mulla oli oikeetakin syytä hermostua. En sitten tunne itseäni ihan niin hölmöksi... Ja sitäpaitsi, vaikka miehen mielestä olisi kuinka hölmöä, niin eikö silloin ole anteeksipyynnön paikka, jos mulla kuitenkin on paha mieli?
Sen kyllä sanon, että miehet ei kestäis olla raskaana. Ne ei kestäis edes kuukautisia ja tamponeja ja verta. Jos miesten tehtävä ois kantaa lapsia ja synnyttää, valtio varmaan kustantaisi niille 9kk:n lököloman jossain mukavassa kylpylässä ja palkitsisi ansiomitalilla jokaisen isän. Hups... Kuulostaapas katkeralta. Ei musta oikeesti tunnu ihan tuolta, mutta välillä vaan alkaa tympiä tämä oksentelu.
Nyt alan oikeesti hommiin. Tän päivän urotyöksi voisi sopia pyykinpesu ja silittäminen.
[color=hotpink]Iloista päivää kaikille![/color]
[b][color=limegreen]Kesis, rv 8+5
Tai no, ei siitä oikeasti NIIN pitkä aika ole, kun viimeksi palstailin - torstai-iltana.. Mutta addiktille se on pitkä aika :)
Meillä on vihdoin muutto takana. Uusi asunto on ihana ja tuntuu jo ihan omalta kodilta (mitä se onkin, tai siis lainarahalla ostettu), ja mä olen ihan rakastunut Keravaan! (saa nauraa.) Siellä on kaupunkisuunnittelu jotain ihan muuta kuin Helsingissä, eli pyörätiet ei lopu kesken matkan, madallutukset on muistettu jalkakäytävän reunoihin, pyörätelineitä on joka puolella, ja keskustan kävelykatu on OIKEASTI autoton! Meillä kun ei ole autoa (ja itse olen vähän viherpiipertäjä), niin kummasti arvostaa tuollaisia asioita. Ja on taas ihanaa päästä pyöräilemään päivittäin, kun aina vanhempien luona asuessa pyöräili joka paikkaan. Meiltä on asemalle sellainen reilun 10 minuutin pyöräilymatka, ja se on tähän asti mennyt suorastaan hymy huulessa, kun on niin hyvä reitti.
Niin ja meilläkin on nyt Canal Digital, ja mies onkin kuluttanut muuton jälkeiset päivät olohuoneen lattialla töllön edessä, yhdistäen Valioliigan katselun ja Ikean huonekalujen kokoamisen :) Muutto meni muuten aika kivuttomasti, mutta kaikkien kattolamppujen yhteydessä kyllä seinät tärisi ja naapurit oppivat meiltä uusia kirosanoja... Kun mä olin ihan vähän liian lyhyt ylettämään kunnolla kattoon, ja miehellä taas on maailman tärisevimmät kädet ja sen lisäksi se on ihan täysin kyvytön tekemään mitään pelkällä käsikopelolla.. Siispä mun piti aina ensin ripustaa lamppu koukkuun käsikopelolla, sitten miehen vuorostaan kiinnittää lampun " pikatöpseli" kattoon, sitten taas mun säätää lamppu oikealle korkeudelle, ja lopuksi miehen tunkea ylimääräiset johdot lampun sisään... Ja kun vielä molemmat piti jakkaraa ihan eri kohdalla, se oli yhtä huutoa ja kiroilua. Vuorotellen paiskottiin jakkaraa eri kohdille lattiaa ja noustiin laittamaan yhtä pientä juttua sinne kattoon - sattuneesta syystä meillä on vasta kolme lamppua katossa :)
Muhkusta sen verran, että se potkaisi lauantaina mua ekan kerran suoraan virtsarakkoon! Oli tosi outo tunne, kun meinasi pissat tulla housuun, ilman että itse teki mitään. On se vaan älykäs pikkukaveri, kun osaa äitiään tuolla lailla kiusata ;)
Ja tänään meillä on se 4D-ultra Femedassa, saa nähdä kumpi siellä möyrii. Ja tietenkin tärkeimpänä, onhan kaikki kunnossa. Ollaan miehen kanssa aika innoissaan :)
Pari kommenttia: Elisa on meillekin jo osoittanut huonot puolensa: meille tuli ennen muuttoa tarjouskirje nettiyhteydestä, jonka luvattiin olevan heti käyttövalmiina muuton yhteydessä. Eipä sitten tietenkään netti toiminut uudessa asunnossa, ja eilen tuli kirje jossa sanottiin, että nettiyhteys avataan 1.9. Jos muutto on 25.8., niin eihän se ole silloin " heti käytettävissä" !!! Eli plääh vaan Elisalle.
Niameylle kiitokset synnytyskertomuksesta, eikä se nyt niin pahalta kuulostanut! (Helppohan se on näin sanoa...) Ja teillä on tosiaan ihan älyttömän lutunen vauva! :)
Ja Larskuko löysi unelmiensa kodin? Oman kodin euforiassa voin sanoa, että siitä vaan! Itse olen niin sataprosenttisen onnellinen tuolla uudessa asunnossa, että en voi kuin suositella samaa kaikille! Meillä tosin vaikuttaa se, että muutettiin aivan karsean huonosta opiskelija-asunnosta " normaaliin" kämppään, eli lähtötaso oli aika alhainen :) Mutta aah ensimmäisen oikeasti oman kodin ihanuutta! Kävin jo ostamassa ihanaa vaaleanvihreää Nalle Puh -boordia vaavin kulmaukseen laitettavaksi, ja ehkä ensi viikolla urakoin sen seinään.. :)
Nyt pitää hoitaa kaikki mahdolliset nettiä vaativat asiat kerralla, eli au revoir toistaiseksi! Seuraavan kerran pääsen nettiin 1.9., mikäli Elisa nyt suvaitsee avata sen yhteyden silloin...
Kandi & muhku tasan 23 muistaakseni.
Olin tuossa äskettäin jalkahoidossa ja nyt tassuttelen kuin pehmoisilla töppösillä. Olipas vaan ihanaa, varsinkin se lopun jalkahieronta. Naureskeltiin kosmetologin kanssa, että nyt on hyvä syy kyllä sanoa miehelle, että tarttee ihan joka ilta jalkahierontaa, että jaksaa kantaa masua ja että sais nää nesteet liikkelle jaloista. ;o) Siinä sitten kun oikein rentouduin sellaisessa puolimakaavassa asennossa, musiikin soidessa taustalla hierottavana, niin eikös EkaVekara päättänyt alkaa sellaiset jumpat, että hyvä kun ei poksahtanut kyljestä ulos. Ihan nauratti, kun masu heilui puolelta toiselle. Mistä sillä riittää tuota energiaa? ;o)
Voi Sippu, kuinka teitä tosiaan koetellaan. Jos vielä olet " langoilla" , niin voimahalitusta sinne hurjasti!
Mörötin, koitas nyt oikeesti olla siellä rauhallisesti uuden viihdekeskuksesi ääressä, jotta Otso vielä jonkun tovin viihtyy masussa!
Siru oli eilen leiponut, hienoa! Itsekin olen jo harkinta-asteella - ehkä jonain päivänä... Onnea muuten puolenvälin etapista!
JoJolla on oikea asenne: ei oo sun juttu enää heilua hommissa raksalla, sanoo mies ja suku mitä hyvänsä! (puhisee paraskin puhuja...) Onnea hääpäivän johdosta näin jälkikäteen!
Kismet, kyllä teitä tuoreempiakin odottajia on listoilla aikas paljon, mutta me pidemmälle ennättäneet ei taideta jaksaa enää muuta kuin palstailla vaan päivät pitkät... ;o) Itse asiassa, kun katsoo esittelylistaa, niin siellä on aika paljon nimiä, joita harvoin näkee, toivottavasti heilläkin kuitenkin kaikki hyvin. Ja onneks teitä uusia tulee kuitenkin aikas tasaista vauhtia. Eikä mee aikaakaan, kun sinäkin huomaat olevasi jo puolenvälin tietämissä - nää viikot menee oikeesti tosi nopeesti!
Jouhi, hienoa, että uusi työpaikka on jo näkösällä. Toivotavasti saat sen! Ja taas samaa rauhoittelua kuin ennenkin: älä suotta stressaa, eiköhän sillä masukilla ole kaikki ihan hyvin! Selkäkipuun ois varmaan hyväksi rauhallinen venyttely. Kokeile, jospa se auttais...
Ja makkara on siis Suomessa, tervetuloa! Ja heti treffeille menossa, jes! =) Toivottavasti on mukava tapaaminen!
Poppis, mä oon niiiiin kade tosta teidän kanavasaldosta - tahtoo kans!
AA, mun on pitänytkin kysyä, että mites ne verukkeet lauantaille. Hyvä kuitenkin, että homma hoidossa! Pianhan me siis nähdään. Teillä luetaan pian Akkaria, minä tilasin miehelle Korkeajännityksen, kun se niistä jutuista tykkää. Ekan pitäis tulla tällä viikolla. Ja meille muuten neuvottiin neuvolassa, että sairaalakassiin kannattaa ottaa mukaan vaaville joku lakana tai riepu kotoolta, jotta siihen ehtii tulla sairaalan hajua, kun pitää sitä vaavin sängyssä jo siellä. Kuulemma sitten kotona ekana yönä vaavilla on tutun tuoksuinen juttu lähellä ja sen pitäis helpottaa sopeutumista. Ja sitten omat saippuat, hammasharjat jne. pitää ottaa ja neuvolakortti tietysti. Lopt on varmaan ihan oman tarpeen ja mieltymysten mukaan. Täällä on ollut joskus ollut aloituksiakin siitä aiheesta. Löysin ainaskin yhden, missä on paljon vinnkejä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7105362&t=7105362&appid=&…
Heidillä pukkaa vaikka mitä ikävää. Höh! Toivottavasti löydät helpotusta sekä ylös että alas. Onneks Toukka jaksaa touhuta. :o)
MiaMik taitaa olla neuvolassa juuri nyt. Kerrohan sitten kuulumisia, kun kotiudut!
Larsku, harmi, ettet pääse lauantaina, mutta kyllähän tuo nyt kuitenkin menee edelle. Mutta kyllä hauajaiset on aina rankka kokemus (ainakin mulle) vaikkei poisnukkunut olis edes kovin läheinen. Se ihmisten suru on jotenkin ihan ylivoimaista mun kestää. Eli voimia teille molemmille!
Harmi Kesis, että teillä on ollut riitaa. Kyllä miehen täytyis ymmärtää sua, ylireagoit tai et, sulla on siihen oikeius silloin kun sä odotat! Kyllä niin on jämpti. Josko se ois työpäivän aikana ennättänyt miettiä asiaa myös sun kannalta.
Kandille onnea uuteen kotiin! Ja heti jännä päivä, kun 4d-ultrakin tänään.
Ja nyt tää mamma siirtyy soffalle tuon Dan Brownin meteoriitin pariin. Eipä tuo mitään korkeakirjallisuuutta ole, mutta koukuttaa ainakin meikäläisen...
Hyviä vointeja joka suuntaan!
-Amy ja EkaVekara, rv 31+5
en tajuu miten tää kone välillä katkaisee linkin eri riveille ja välillä ei. Tai siis enhän mä tiedä, miltä tää sivu nyt teillä näyttää, mutta mulla ainakin levis taas kummasti. Kumpi on kökkö: kone vai käyttäjä...
-palstaterrori-Amy edelleen-
[color=FF00FF]Nyt sitten hieman paremmalla ajalla palailen=) Siis voi että, kuinkahan paljon ihmisellä pitäisi olla tilaa, että sitä olisi tarpeeksi?? Asuimme mieheni kanssa ensin 60 neliön kaksiossa, ja sitten ostimme nykyisen omakotitalomme, joka on asuin pinta-alaltaan 110 neliöö plus sitten autotalli ja alakerta.. Noh, tänään sitten reippaana aloin pikkuhiljaa tyhjentämään tuota tulevaa lasten huonetta, joka on tähän asti toiminut miehen ¿harrastus¿ huoneena/vierashuoneena. Kauhukseni tajusin, että meille on oikeesti kertynyt ihan hirveesti tavaraa, ei siis mitään roinaa nurkkiin vaan oikeesti sellaista, mistä nyt ei kyllä luovuta. Tuskan hiki tulee, kun pitää alkaa miettimään huone järjestyksiä ym. uudelleen! Alusta asti olemme tienneet, että näistä kahdesta ¿ylimääräisestä¿ huoneesta tulee lastenhuoneet, mutta jotenkin ollaan levittäydytty aika mallikkaasti tänne:=) Haluan kuitenkin vauvalle oman huoneen, vaikka nukkuisikin alussa meidän makkarissa, mutta silti, saahan sinne sitten hoitopöydät sun muut.. Noh, onhan tässä aikaa, mutta tämä syksy on niin täynnä kaikenlaisia projekteja, että pian ollaan tammikuussa kuitenkin=)
Juuh, että sellainen tilitys tälle päivälle;)
Makkaralle tervetuloa takaisin koto suomeen!!! Toivotaan, että tämä syyskuu menee siivillä ja sitten taas näette miehesi kanssa. Muistahan tulla raportoimaan huomenna neuvola kuulumiset!!
Poppikselle antoisia katselu hetkiä!! Meille ei taida tuollaisia tulla (niinpä niin) koska siinä piilee vaara jäädä tv:n orjaksi tällä mammalla. Nyt kun syksy tulee niin alkaa taas tulla ohjelmia ja koukkuunhan sitä jää. Ainakin salkkarit, OC, täydelliset naiset on ihan pakko saada kattoo. Sitten hieman houkuttelee alkaa seuraamaan sitä housea ja mikäs anatomia sarja se yks nyt sitten olikaan;)
Heidille piti vielä kommentoida niistä viikoista.. yllätyin itsekin, kuinka nopeasti on aika loppujen lopuksi mennyt. Luulen, että tästä eteenpäin tahti vaan kiihtyy, kun alkoi noi koulu hommat sun muut mitkä omalta osaltaan vauhdittavat syksyn menoa.
Noh, toivotaan, että aika kuluis nopsaa, ja saisimme kaikki oman tuhisijan syliimme=)
Larskulle sympatiat lähettelen. Muistan, kuinka kävimme tätä taloa katsomassa ja ihastuin tähän niin totaalisesti!! Oli kyllä seuraavat kolme viikkoa ihan helvettiä, ennen kuin kaupat saatiin aikaseks. Kyllä ihmisestä tulee hömppä, kun se jotain haluaa, ensin oli talo jota kuumeilin, eikä muuta elämää sitten ollutkaan. Sitten iski vauva kuume kuin salama kirkkaalta taivaalta, enkä sitten enää muuta pystynyt ajattelemaan kuin vauvaa, että hei hei muu elämä. Mitäköhän seuraavaksi??
Kandilla on ihanaa, kun on saanut muuttaa omaan kotiin ja rakenne ultra tänään!! Vau, tule sitten ensitilassa kertomaan kuulumiset!! Kovin tutulta kuulosti tuo teidän lammpujen vaihto operaatio;) Meillä pesukone seisoi kuukauden kodinhoitohuoneen lattialla, sillain kivasti suihkun oven edessä, että sinne piti pujotella itsensä.. niin, ja kaikki oli siitä kiinni, että olisi pitänyt irroittaa ovi paikoiltaan, että pesukone olisi mahtunut omaan lokoseensa¿ noh, sellaista se on=)
Jep, kai minun pitää mennä jatkamaan tuota projektiani.. palaillaan!
ja siru täälä taas=)[/color]
Voi jee, ulkona on ihana vesisade!! Ihan kaatamalla tulee. Jotenkin rauhoittavaa katsella ja kuunnella sitä, puhumattakaan miten hyvää se tekee näille tukalille ilmoille..
Makkara, tervetulloo Suomeen minunki puolesta :)
Ja Kismettiä en ole toivottanut vielä tervetulleeksi, eli onnea plussasta ja tervetuloa Ensikoihin keskustelemaan! Mukavaa, että saatiin joukkoomme joku alkuraskaudessa olija, myös Kesämorsian menee kanssamme samoissa viikoissa.
Sippuliinille voimia oikein kovasti!
Poppis siellä nauttii tv:n töllöttämisestä :) Oikein!
AinoAurora, ethän polttanut kotianne?? :)
MiaMik, ihan kiva varmaan ettet mene viikoissa 45+5 :D Mullakin ukko tykkää aina muistella nuo viikot jotenkin yläkanttiin, voisin kuvitella että aikoinaan päästelee suustaan jotakin vastaavaa..
ON: Maha on kasvanut :) Tai siis ei kait oikeesti, mutta semmosta " kovaa" turvotusta on ilmennyt. Ei siis oo enää semmoinen pehmeä plösöpallo kuin tähän asti. Enää ei omat vaatteet tunnu hyvältä, olikin jo pakko tilata Belly Beltit, kun housut ahdistaa!! Ei mitään järkeä!!? Ostin eilen myös ensimmäisen äitiyspaidankin, siinä on sentään semmoinen kiristysnyöri, että periaatteessa voisi jo varmaan alkaa käyttämäänkin. Taidan silti malttaa jonkin kuukauden vielä :) Mutta kuten Kesiskin totesi, en minäkään enää pysty vetämään mahaa sisään yhtä litteäksi kuin ennen, että tottapa tuolla jotain pientä on alkanut tapahtua..
Ja pahoinvointi jatkuu.. nyt meni peräti pari päivää ilman oksentamista, ja ajattelin, että jospa tämä tästä.. Eilen oli pakko jo lähteä, oksuolosta huolimatta, liikenteeseen, ja käytiinkin miehen kanssa shoppailemassa oikein olan takaa ja pitsalla. Illalla sitten taisi väsymys kostautua, kun Pelinaisten loputtua tuli hieman kiirus pöntölle. Eikä auta mulla mikään napostelu tai usein syönti, tuntuu vaan, että syöminen pahentaa oloa.. Saa nyt nähdä, mutta kestän tämän kurjuuden toki, kun ajattelen, että se on oma vauva, joka tän aiheuttaa. Koulu alkaa mulla parin viikon päästä, toivon sormet ja varpaat ristissä, että olo helpottaa siihen mennessä..
Vilkutuksia muillekin Enskoille! Voikaa paksuksi!
Sere 8+4
Huhhuh...Taas alkaa olla kohta työpäivä pulkassa...töitä on nyt vaan kyllä tosi vähän, että saa keksimällä keksiä tekemistä.
amy75: Joo, näyttää tuolla esittelylistalla nimiä olevan, mutta ei kovin monikaan ole tänne päiväpinoihin sitten kirjoitellut. Eivätkö sitten " osaa eksyä" oikeaan keskusteluun, vai eivätkö muuten vaan kirjottele. No, jospa heitä tässä ajan kuluessa ilmestyisi tänne. Kyllä sen ison mahan kanssa keretään vielä me alkumetreillä olijatkin tuskailla...:)
kesämorsian2006 ja Serenity: Kiitos kiitos. Hyvä että täällä on meitä odotuksen aloittelijoitakin. Tai sanotaanko näin, että monessa eri vaiheessa olijoita.
Torstaina on se eka neuvola, ja koko ajan jännittää vaan enemmän. Nyt ollu pari päivää taas ihan oireetonta aikaa, viime yönä alko jostain syystä jomottaa alaselkää ja toinen sääri on ihan turta...En tiiä, liekö verenkiertohäikkä tai joku, joka ei välttämättä liity raskauteen...Lisäks tänään tuli taas kerran niitä menkkatyyppisiä juttuja alavatsalle ja ruoka on alkanu ällöttään koko ajan enemmän ja enemmän. En vielä kuiteskaa oo joutunut örkkäileen, mutta muuten kyllä etoo. Väsy kasvaa myös.
Mutta kirjoittelemisiin taas
Kismet79 9+1
Vähän viileämpää tiistaipäivää!
Tämä kotona oleminen kyllä aiheuttaa sen, että menee viikonpäivissä ihan sekaisin. Nytkin piti ihan miettiä, että mikäs päivä se tänään onkaan.
Makkaraiselle tervetuloa Suomeen! Kyllähän niitä miehiä aina ikävä tulee, mulle tuntuu nykyisin se yhdenkin yön poissaolo ylivoimaiselta, kun mies on työreissussa. Vaikka ollaan sitä eletty jossain vaiheessa niinkin, ettei nähty kuin viikonloppuisin ja armeijavuonna tietysti vielä harvemmin. Nyt mies on järjestänyt työkuvionsa niin, ettei joutuisi olemaan yhtä yötä pidempään poissa kotoa kun on niin huolissaan minusta ja vauvasta. Noista turvatarkastuksista vielä sen verran, että minä jouduin yhdellä Lontoon-reissulla tarkempaan syyniin, kun olin unohtanut käsilaukkuun sellaisen hiuspinnin, joka läpivalaisulaitteessa kai näytti oikein tappovälineeltä ;) Kun olin purkanut repun ja he olivat vielä käyneet läpi kännykän ja digikameran ja etsineet niistä turhaan pommia niin pääsin lopulta läpi. Onhan se ihan hyvä, että tällainen kiltin tytön-look ei hämää turvatarkastuksissa ja turvallisuudesta ei tingitä. Kun sitä on kaikenlaista porukkaa liikkeellä...
-Heidi- Ei ole vielä kassia pakattuna, mutta tein itselleni ja samalla miehelle listan, mitä siellä pitäisi olla. Noista herkuista olen ihan samaa mieltä, että jos niitä nyt sinne varailee, niin joutuu ostamaan uudet herkut vielä moneen kertaan ennen kuin lähtö synnärille oikeasti koittaa ;) Huvittavaa on myös se, että viime sairaalareissulla ihmiset kantoivat mulle selkä vääränä suklaata ja karkkia, kun olen normaalisti makean perään, mutta eihän minun tehnyt niitä yhtään mieli siellä sairaalassa :D Sitten kun pahin järkytys oli mennyt ohi ja pääsin kotiin, niin kyllä ne sitten maistui ;)
Siru: Täällä toinen syksyn ystävä vilkuttelee! Huomasin tuossa muuten ensikoiden esittelypinoa lukiessani, että ollaan molemmat Keski-Suomesta. Olikohan enskoissa muita odottajia samalta suunnalta niin voisi jossain vaiheessa vaikka harkita tapaamista? Se enskojen tapaaminen siellä Tampereella kuulostaa tosi mukavalta, mutta jää multa tämän voinnin takia väliin kun en kestä sitä autossa istumistakaan. Pitäkää te muut hauskaa sitten minunkin puolesta!
MiaMikin miehen arvaus raskausviikoista hauskuutti heti aamusta :D En ole moisia omalta mieheltäni kysynytkään, riittää että muistaa suurinpiirtein lasketunajan ;) Hän kyllä aina välillä minulta tiedustelee, mikä viikko on nyt menossa, että ainakin yrittää pysyä viikoista selvillä. :)
AA: Minä löysin hoitopöydän Keltaisen pörssin nettisivuilta ja saatiin sellainen mielemme mukainen 30 eurolla. Että kantsii katsella sieltäkin ja ostaa sitä lukuaikaa. Meillä on tuo hoitopöytä (täyspuinen hyllykkö, johon sijoitetaan päälle hoitotaso) sijoitettu jo makkariin, mutta siitä puuttuu vielä niihin hyllyihin sopivat korit ja se varsinainen hoitotaso. Niin ja sellainen pehmeä hoitoalusta siihen pitää vielä hankkia ja sitten tietysti laitella jossain vaiheessa ne vauvan vaatteet sinne paikoilleen. En vaan mielelläni alkaisi vielä hötkyillä noiden vauvajuttujen suhteen, kun on kuitenkin aikaa runsaasti siihen laskettuun aikaan. Että olisi sitten loppusuorallakin jotain mielekästä tekemistä.
Kandille onnea uuteen kotiin ja tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset!
Amy: Kyllä olisi minunkin jalat jalkahoidon tarpeessa: kantapäät ovat menneet ihan koppuroiksi. Olen nyt yrittänyt niitä hoitaa muutamana iltana tuolla Ceridalilla, jolla rasvaan massuakin. Ihana vaan olisi päästä hetkeksi aikaa hemmoteltavaksi. Ensi viikolla aion kyllä mennä parturiin, että onhan siinäkin hetkeksi hemmottelua. Joku kasvo- tai jalkahoito kyllä kovasti houkuttelisi... Onko ne sulle muuten antanut jotain ohjeita siitä sairaalakassin pakkaamisesta sieltä neuvolasta? Meillä on vauvalle sellainen pehmoinen unipupu-" riepu" , joka hommattiin silloin pari vuotta sitten Pariisista kun tätä vauvaa alettiin yhdessä toivoa ja yrittää. Senhän voisi sitten ottaa mukaan.
(.) Olen saanut nyt viime aikoina masusta sellaista kommenttia, että se olisi kovasti laskeutunut. Mitähän se sitten merkkaa vai merkkaako mitään? Ainakin sitten viime näkemän vauva istuu tuolla masussa, joten ei se ainakaan vielä asentonsa puolesta ole pois tulossa. Vyötärönympäryskin rikkoi nyt sen metrin rajan, saa nähdä mitkä ovat lopulliset lukemat. Perjantaina mulla on pitkästä aikaa neuvola, joten sitten saa taas vähän tietoa sf-mitasta ja pääsen myös tutustumaan uuteen neuvolatätiini. Pyysin häneltä tänään myös ajan neuvolalääkärille ja se on ensi viikolla: tarkoitus olisi tarkistaa sisätutkimuksella, onko ne supparit tehneet tuhojaan ja saada äitiysloman alkuun saakka sitä sairaslomaa. Ehkä sen lääkärikäynnin jälkeen on vähän viisaampi, miten kiire niillä viimeisillä vauvahankinnoilla ja sairaalakassin pakkaamisella on. Flunssaa mulle yrittää nyt pukata ja kysyinkin terkkarilta, että saako siellä mennä flunssaisena käymään. Saa kuulema tulla, vaikka joskus alkuraskaudessa joku haukkui pystyyn minut täällä vauva-lehden sivuilla siitä, että olin rajun oksentamisen jälkeen mennyt käymään neuvolassa epävarmana johtuiko oksentaminen aamupahoinvoinnista vai oksennustaudista.
Leipomisesta vielä sen verran, että himottaisi ihan hirveästi leipoa ja mulle on tullut kova mieliteko korvapuusteihin ;) Niitä onkin pitänyt nyt sitten kantaa kaupasta raakapakasteina, kun ei ole itsestä taikinantekijäksi. Tuore korvapuusti ja kaakao on minun tämän hetken ehdoton herkku ja se sopii kyllä sitten viileneviin syysiltoihinkin :)
Tällaista tällä kertaa ja taas yksi päivä lisää raskausviikkoihin :)
Höpöttelevä Mörötin ja kovasti touhuileva Otso rv30+4
kandille onnea kovasti uuteen melkein omaan asuntoon.
Kerava on ihan kiva paikka asua, mutta löytyy sieltä kuule huonojakin puolia, ootas vaan kun ekan kerran prismassa ei oo muuta kun sikanauta jauhelihaa ja sä haluat nautaa.
Lähdeppä muuten meitin mukaan lauantaina sinne tampereelle, olen lähdössä keravalta junalla riksuun ja sieltä sitten amyn ja auroran kanssa tampereelle, yksi mahtuisi kuulemma vielä autoon.
Nyt vielä loput työt tekemään ja sitten KOTIIN !!!!!!!
Voi Amy mä oon niin kateellinen sun jalkahoidollesi :) On se aina vaan niin ihanaa! Mies kyllä jaksaa jalkoja hieroskella kun muutaman tunnin oikein kerjää ja polvillaan anelee :D
Ja sitten niitä neuvolakuulumisia:
-RV siis 35+6
-RR 105/72
-Painoa tullut 808g/vko hupsista heijakkaa (yht. 7,6 kiloa)
-SF-mitta 29 cm (1cm vähemmän kuin viimeksi) alakäyrillä mennään
-Vauvan syke 160 (aluksi oli aina 130 ja veikkailin poikaa, nyt kolmena viime kertana ollut kuitenkin 150-160)
-Vauva raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt
-Kohdunsuu pehmentynyt (oli jo kylläkin rv30+0), kanavaa jäljellä 1,5cm. Ulkosuukin jo sormelle auki...
Yritin saada lääkäriltä " lupaa" lenkkeilyyn ja uimahalli-reissuihin, mutta enpä sitä saanut :( Yritin sanoa vähän niinkuin huumorilla että sääli nyt mun painon nousua, kun en pääse liikkumaan. Lääkäri vain tuumasi että uimisessa tulehdusriski kun ulkosuu sormelle auki ja lenkkeilyt voin vielä muutamiksi viikoiksi unohtaa (annetaan vaavin rauhassa vielä kasvaa masussa)!
Huomenta, täällä yks kramppimaha on jo ylhäällä vaikka oli tarkoitus nukkua tod paljon pidempään! Auts.
Eilinen muuttoreissu sujui ihan hyvin; ei ollut ihan niin kamalaa erota miehestä lentokentällä kun olin pelännyt, vaikka toki molemmat vähän itkeskeltiinkin. Ei siis mitään teatraalisia, huomitaherättäviä jäähyväisiä :) Turvatarkastus oli kauhean tarkka, ja äitiysfarkkujen " piilokiristysnyörit" syynättiin vielä oikein erikseen. Nauratti :)
Nyt pari päivää ihmettelyä ennen töiden alkua. Tänään tavataan pk-seudun helmikuisten kanssa ekaa kertaa - jänskää... Huomenna neuvolaan - MAHTAVAA tavata vihdoin oma neuvolatäti ja päästä niihin kaikkiin kokeisiin ym. ym.!! Huomenna saan myös uuden kodin avaimet käteen.
Tulipas omaa jorinaa!
Makkara rv15+3